yo tweakerz. ik heb zon zon mycom kast en daar zit de voeding echt heel verrot tegen mn cpu cooler aan, kheb nu dus ook mn voeding naar beneden verplaatst. maagoed, het gaat erom dat als ik in mn bios keek, mn cpu temp. iets van 43c was, als ik dan in bijv. sisoft sandra keek zag ik iets van 35c, dat was op zich al vreemd, maar nu heb ik een grotere cooler (dragon orb III) en mn voeding is dus verplaatst, als ik nu in motherboard monitor of hardware monitor of sandra kijk, zie ik bij allemaal iets van 18c, veel koeler dus. Maar als ik vervolgens in mn bios kijk staat ie nog steeds op 43c. Nu snap ik niet hoe dit kan, welke moet ik nou vertrouwen, die van de bios of die van de windows proggies?
maar dat is toch vaag? Aangezien ik een grotere koeler heb en de voeding is verplaatst moet ie zeker koeler zijn geworden en dat geeft ie dus ook aan in windoze en niet in de bios
de bios geeft de echte waarde uit, die progies niet echt goed, je kan het beste mbm5 downloaden om in windoos te kijken, enne, die super lage temps kloppen niet en hij zou wel koeler kunnen zijn, hoeft niet, ligt aan allerlei zaken waarvan k geen zin om op te noemen
Verwijderd
ik zou Speedfan gebruiken.
is echt een betrouwbaar, fijn programmatje. Staat wel in de tweakers database.
oh, en sisoft moet je niet vertrouwen, is bij bijna iedere computer bullshit qua temps.
tis maar dajt ff weet
is echt een betrouwbaar, fijn programmatje. Staat wel in de tweakers database.
oh, en sisoft moet je niet vertrouwen, is bij bijna iedere computer bullshit qua temps.
tis maar dajt ff weet