Toon posts:

[OC] MSI 6160, FSB instelling nergens te vinden.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog een oude celeron 466 staan. Ik weet van de CPU dat hij 566 aankan. Het gaat me niet alleen om de CPU, maar vooral om de bussnelheid, omdat ie op 66MHz loopt, en das traag. Zo hoop ik net ff wat sneller CS te kunnen spelen.

Het ging als volgt; ik heb in de bios gekeken, maar kon niet een instelling vinden. Dus maar ff op het mobo gekeken, daar stonden netjes alle instellingen op. Alles verwezen naar dipswitch 2, maar die bestaat niet, zefs de text komt nergens voor(anders had ik ze wel doorgesoldeerd).

Dus ik de manual downloaden, staat er in dat ik via de bios de FSB op 66,68, 75 en 83 kan zetten, maar nee dus. Verder staat er niks meer over in in de manual.

Er zit nu een AMI bios op, maar er is alleen een nieuwe award bios op de MSI site te vinden.
Is er mischien iemand die de AMI bios naar Award bios geflashd heeft? Ik heb gehoord dat het met Award bios flash utility moet ipv AMI bios flash utility zoals op de site staat.
Ik baal er best wel van, ik ging dr vanuit dat t wel zou lukken, en nou kan ik net zo goed een nieuwe mobo kopen (geen MSI meer).

En ja, ik heb de search gebruikt, daar staat alleen een vorige topic van mij, ik hoop dat er nu wel iemand is die me kan helpen.

PLZ, begin niet weer over kristallen solderen, en dat mijn CPU'tje toch niet zo ver komt, dat weet ik al.

Verwijderd

Topicstarter
Ohja, softfsb werkt ook niet, ik heb de juiste PLL gevonden en ingesteld, maar hij loopt gewoon meteen vast.