Toon posts:

Hoe kan ik zien als iemand wil bellen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu Wanadoo Hometime en dat bevalt me perfect, maar nu heb ik nog en klein probleempje...
Nu is de telefoonlijn de heletijd bezet.
Ik wou graag weten hoe ik kan zien als iemand mij probeert te bellen als ik online ben. Ik heb op mijn modem (56K) wel een telefoonlijn ingang. Mischien dat ik daar de telefoon op kan aansluiten en wanneer er een signaal binnenkomt dat ik met een bepaald programma kan zien dat iemand belt en welk nummer dat is, zodat ik terug kan bellen...
ISDN is geen optie, aangezien Wanadoo Hometime geen ISDN ondersteund...

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-08 19:17

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Kan niet. JE telefoonlijn is immers bezet. Verder dan de kpn-centrale komt het 'bel signaal' niet. Mischien is wisselgesprek een optie, maar ik heb geen id of dat wordt ondersteund door je (of een) modem.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Verwijderd

Topicstarter
Waarom zit er dan een telefoonlijn IN op mijn modem?

Verwijderd

om je telefoon bij je compu op aan te sluiten zodat je geen twee draden hoeft te trekken...

Verwijderd

Topicstarter
aha, jammer

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
je kan je telefoon doorschakelen naar een mobiel

en dan gewoon gaan inetten en toch bereikbaar zijn.

• MM-
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-11-2023

MM-

ehm, ik heb wel altijd van die banners gezien ( geloof in DAP) met zo'n programma dat je waarschuwt als er gebeld wordt, ik heb echt geen idee of het ook echt werkt, maar je zou eens kunnen kijken. Jammer genoeg weet ik de naam niet meer.

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Op zondag 27 januari 2002 17:59 schreef MM- het volgende:
ehm, ik heb wel altijd van die banners gezien ( geloof in DAP) met zo'n programma dat je waarschuwt als er gebeld wordt, ik heb echt geen idee of het ook echt werkt, maar je zou eens kunnen kijken. Jammer genoeg weet ik de naam niet meer.
dat is als je de lijn hebt aangesloten op telefoon in op de modem.. maar als je lijn bezet is werkt dat niet.. is meer voor als je koptelefoon ophebt, dan start je dat proggie en zie je toch als er iemand belt ;)

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-07 14:25
Wel eens van een Quatro Vox gehoord ???

Daarmee kun je via een isdn lijn analoog inbellen bij bijvoorbeeld Hometime (met je 56k modem dus)

Bij mij werkt het.

En dan kan je nog op een andere lijn gebeld worden ook !!!

*D

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-07 14:25
o ja KPN heeft ook nog een proggie die automatisch *21 aanzet zodra je gaat inetten.

Kun je dus doorschakkelen naar je mobiel en kun je nog zien wie het is ook !

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02:06

Wildfire

Joy to the world!

Ik weet niet of het in Nederland ondersteund wordt, maar het is wel mogelijk wat je wilt. Als iemand belt krijg je een pop-up op je PC dat er gebeld wordt en vanaf welk nummer.

Afijn, we hebben de KPN dus die ondersteunen deze techniek waarschijnlijk niet...

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• Aerox.2000
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-05 08:57
Op zondag 27 januari 2002 20:34 schreef raymonvdm het volgende:
o ja KPN heeft ook nog een proggie die automatisch *21 aanzet zodra je gaat inetten.

Kun je dus doorschakkelen naar je mobiel en kun je nog zien wie het is ook !
Dat proggie werkt dus niet echt goed!
Op zondag 27 januari 2002 20:31 schreef raymonvdm het volgende:
Wel eens van een Quatro Vox gehoord ???

Daarmee kun je via een isdn lijn analoog inbellen bij bijvoorbeeld Hometime (met je 56k modem dus)

Bij mij werkt het.

En dan kan je nog op een andere lijn gebeld worden ook !!!

*D
Kan je dan ook met 2 pc's tegelijk inbellen? (Op 2x 56k)

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
ISDN is wel een optie. Je kunt namelijk gewoon een analoog modem op de QuattroVox aansluiten, en gewoon gebruik maken van Wanadoo Hometime.

Verder kun je natuurlijk met ISDN ook voor andere alternatieven kiezen, zoals Friaco en @Work.

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• intert0y
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-03-2025
Op zondag 27 januari 2002 17:59 schreef MM- het volgende:
Het werkt volgens mij gewoon omdat het reageert op je wisselgesprek dat moet je dan dus aanvragen/aanzetten.

ik ben geen postbode, maar postman Pat rulez!

• intert0y
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-03-2025
Op zondag 27 januari 2002 21:16 schreef Brian Dickens het volgende:
Ik weet niet of het in Nederland ondersteund wordt, maar het is wel mogelijk wat je wilt. Als iemand belt krijg je een pop-up op je PC dat er gebeld wordt en vanaf welk nummer.

Afijn, we hebben de KPN dus die ondersteunen deze techniek waarschijnlijk niet...
Als je ISDN hebt en vrolijk je CLIR (of is het CLIP) gestuurd krijgt is het geen probleem om d.m.v. je CAPI-drivers op je beeldscherm te tonen welk nummer er belt.

En een beetje creatief doen met de CDFOONGIDS en er wordt ook de precieze naam bij gezocht. (dat kon tenminste een paar jaar geleden en was volgens mij ook van die makers van foongrep enzo)

ik ben geen postbode, maar postman Pat rulez!

Pagina: 1