Modem belt niet in

Pagina: 1
Acties:

• Rusky
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-06 10:19
ik heb hier ff een probleempje:

Ik heb net een nieuwe pc met een externe modem (56k)
nu als ik in wil bellen doet hij het meestal de eerste keer wel. maar later niet meer. en de leverancier zegt dat alles gewoon goed is.

Ik heb de modem getest ergens anders (ander huis met andere pc) en daar deed hij het wel.

toen pc meegenomen en bij mij op de telefoonkabel gezet. maar toen deed hij het ook niet.

dus de kabel maar laten doormeten door kpn, maar daar niks mee aan de hand (zeggen ze).

dus wie weet wat hier aan de hand is???

zag wel deze post staan:

[topic=391290/1/25]

kan dat ook mijn probleem zijn??? zijn er andere dingen???

mijn pc

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:24

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
lijkt me dat je je com-poort niet goed heb ingesteld
kijk ff bij de gast in de bios waar die het wel deed
probeer anders eerst ecp/epp instelling in bios

Tweakers Discord

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je moet iig zorgen dat je systeem op een geaard stopcontact zit zodat je zeker weet dat je telefoon geen aardedraad wordt.

• Rusky
heb de pc die het wel deed hier aangesloten en toen deed hij het ook niet dus zal wel niet aan de pc liggen denk ik

mijn pc

• VIsje
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-08 12:38

VIsje

keeper s.v. de Glind 2

Op zondag 27 januari 2002 15:32 schreef tweakduke het volgende:
lijkt me dat je je com-poort niet goed heb ingesteld
kijk ff bij de gast in de bios waar die het wel deed
probeer anders eerst ecp/epp instelling in bios
Lijkt me dat die com-poort wel goed is ingesteld anders zou hij het wel op dat andere systeem doen.

I'm proudly present you: www.bertverbeek.nl
Wie dit leest is ......
specs.
En keeper van s.v. de Glind 2

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem gehad met een externe Tornado. Het heeft wel degelijk met een crap KPN lijn te maken, mogelijk door teveel telefoons die aangesloten zijn, maar ook gewoon s/n ookal zegt KPN van niet.
Als je wat strings invult om je snelheid lager te forceren (bij mij op 40k uiteindelijk) krijg je wel een goede degelijke verbinding.

Toen ik verhuisde was het probleem opeens weg :)

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:52

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

Dit kan gebeuren als je inderdaad te veel toestellen op een lijn hebt. Ergens op iedere telefoon zit een sticker met de 'aansluitwaarde'. Tel alle 'aansluitwaarden' van de aangesloten telefoons bij elkaar op - ook die van het modem - en zorg dat je onder 5 blijft.
Boven de 5 kunnen er problemen ontstaan. Voorbeeld: je hebt twee telefoons met elk aansluitwaarde 2 en jouw modem heeft aansluitwaarde 1, dit gaat 100% goed. Samen is het 5.
Of je hebt vier telefoons met aansluitwaarde 2,5 en nu komt jouw modem met aansluitwaarde 2 erbij. Je zit dan op 12 (ver boven 5) en kunt problemen verwachten.

Als je ISDN hebt en het modem aansluit via een Quattrovox of andere a/b adaptor kan het voorkomen dat jouw modem de kiestoon niet herkent (soms wijkt de frequentie van die dingen iets af). In dat geval neem je ATX3 op in jouw modemstring zodat 'ie niet wacht op een kiestoon voordat 'ie gaat bellen.

Specs ...ik doe er niets meer aan.

• Rusky
heb hier geen isdn dus.

maar ik zal alles eens ff nakijken. maar kan dat het enige zijn???

aarde of aansluitwaarde???

alvast bedankt :)

mijn pc

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-08 10:14

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Move [forum=6] > [forum=4]

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Pagina: 1