Hoontech Iphone XG onder WinXP?

Pagina: 1
Acties:

• pmeter
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-08 15:49
Dag, omdat mijn terratecDMX niet werkt onder XP :( wil ik een nieuwe geluidskaart kopen met digitale I/O. Mijn oog is gevallen op de Hoontech Iphone XG.

Vraag: doet de kaart het 100% goed onder Windows XP? :? Hoe ziet de "toekomst" van de drivers van de kaart er uit? m.a.w. zal XP de laatste driver zijn of kan ik wel een aantal OS'jes voort met deze kaart? *D

Alvast bedankt!!! :)

Verwijderd

als je 3d geluid wilt kun je het voorlopig vergeten, ik had hem 3 maanden geleden gehaald, prima geluid vet beter dan de audigy(die ik nu voor spellen heb), maar 3dgeluid ho maar. verder is er niets mis met de drivers, ze doen gewoon hun werk, maar verw8 geen wonderen. Nog een klein puntje, de kaart heeft een laag uitgangsniveau...

• Knakker
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-07 17:39
3D geluid werkt idd voor geen meter, en ik heb nog een probleempje, dat is dat zodra de Legacy WDM drivers voor de Hoontech geinstalleerd worden onder Windows 2000/XP dat mijn PC dan hangt; ik moet dan dus de driver handmatig installeren en wanneer ie de Legacy WDM drivers wil installeren dat weigeren en vervolgens dat apparaat uitschakelen, het geluid doet het dan nog prima. Echter ik zoek dat probleem eerder in mijn systeemconfiguratie (conflict o.i.d.) maar ik heb nog geen zin gehad om dat op te lossen :)

Ff vraag aan de gene die voor mij reageerde: Hoe kun je horen dat de Audigy een slechter geluid heeft dan de iPhone? Ik ben juist in de veronderstelling dat het andersom moet zijn (hoge signaalruisverhouding, vergulde uitgangen e.d.) - ik zit er namelijk over te denken om mijn iPhone XG te verkopen, het digitale aansluitbordje te bewaren en dat op de Audigy te prikken (dat kan mbv een kabeltje van 5 euro), o.a. omdat ik dan ook ASIO support heb, wat de XG dus niet heeft.

Geef mij maar een Warsteiner.

• pmeter
Bedankt voor de reactie. Het ging mij eigenlijk alleen om de digitale in-/uitgangen (optisch en coaxiaal), werken deze onder WindowsXP?

Hoezo verwacht geen wonderen?

• Knakker
De digitale in en outputs doen het zonder problemen.

Met verwacht geen wonderen zal hij wel bedoelen: Alhoewel de kaart officieel allemaal APIs ondersteund (A3D, EAX, DS3D etc), ze werken niet :)

• pmeter
De Hoontech i-Phone stuurt digital uit alleen 48kHz. In de tweakers-search las ik dat resampling naar 48kHz slechtere kwaliteit tot gevolg heeft. In hoeverre is dit hoorbaar? (Ik luister met een fl 300,- hoofdtelefoon naar een Sony-MDS-JE520 als DA-omzetter).

• Hyperbird
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Op zondag 27 januari 2002 19:09 schreef pmeter het volgende:
De Hoontech i-Phone stuurt digital uit alleen 48kHz. In de tweakers-search las ik dat resampling naar 48kHz slechtere kwaliteit tot gevolg heeft. In hoeverre is dit hoorbaar? (Ik luister met een fl 300,- hoofdtelefoon naar een Sony-MDS-JE520 als DA-omzetter).
Bijna alle kaarten doen dit, de sblive en audigy ook, dvd's zijn standaard al 48khz dus dan hoeft ie nix te veranderen.

Verwijderd

Op zondag 27 januari 2002 16:17 schreef Knakker het volgende:
3D geluid werkt idd voor geen meter, en ik heb nog een probleempje, dat is dat zodra de Legacy WDM drivers voor de Hoontech geinstalleerd worden onder Windows 2000/XP dat mijn PC dan hangt; ik moet dan dus de driver handmatig installeren en wanneer ie de Legacy WDM drivers wil installeren dat weigeren en vervolgens dat apparaat uitschakelen, het geluid doet het dan nog prima. Echter ik zoek dat probleem eerder in mijn systeemconfiguratie (conflict o.i.d.) maar ik heb nog geen zin gehad om dat op te lossen :)

Ff vraag aan de gene die voor mij reageerde: Hoe kun je horen dat de Audigy een slechter geluid heeft dan de iPhone? Ik ben juist in de veronderstelling dat het andersom moet zijn (hoge signaalruisverhouding, vergulde uitgangen e.d.) - ik zit er namelijk over te denken om mijn iPhone XG te verkopen, het digitale aansluitbordje te bewaren en dat op de Audigy te prikken (dat kan mbv een kabeltje van 5 euro), o.a. omdat ik dan ook ASIO support heb, wat de XG dus niet heeft.
nou je bent dj op een schoolfeest, je bent bezig de 2 geluidskaarten goed in te stellen via een 2kanaals mixer, je switch binnen hetzelfde nr even van computer/geluidskaart en kijk, hoontech wint het qua dynamiek, klankkleur en diepte....

Maar ehm, heb je voor de audigy niet een ander bord nodig dan??? zo ja welke kabel moet ik hebben???

• Knakker
Maar ehm, heb je voor de audigy niet een ander bord nodig dan??? zo ja welke kabel moet ik hebben???
Deze:

Afbeeldingslocatie: http://www.hoontech.nl/pics/acc-ca18.jpg

De CA18-1...Ff een quote uit een mailtje dat ik van Hoontech ontving:
Voor de XG DBI bracket geldt eigenlijk hetzelfde, als je een CA18-1 adapterprintje gebruikt, dan werkt de XG DBI (+ CA18-1 = SB DBIII) ook op de SB Audigy.

Verwijderd

Op zondag 27 januari 2002 19:55 schreef Knakker het volgende:

[..]

Deze:

[afbeelding]

De CA18-1...Ff een quote uit een mailtje dat ik van Hoontech ontving:
[..]
whahahah lollie ik duik morgen ff de stad in richting hoontech dealer :D

• Hyperbird
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Op zondag 27 januari 2002 21:18 schreef neographikal het volgende:

[..]

whahahah lollie ik duik morgen ff de stad in richting hoontech dealer :D
Neo, verkoop je dan je hoontech?

If so dan heb ik wel interesse *D

• Knakker
Ik wil toch Creative SB Audigy kopen, dus ik ben wel bereid om mijn iPhone XG zonder digiboard te verkopen (die kost bij een dealer geloof ik 50 gulden); ik heb alles (doos, boekjes e.d.) er nog bij - zeg maar wat je ervoor geeft. E-Mail is jeroen@isknetter.nl .

Pagina: 1