[Java]bedankt, hier het eindresultaat...

Pagina: 1
Acties:

• mpegernie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-03-2016
K, ik weet, of beter gezegt, ik zie, wel dat het hier geen gewoonte is om het resultaat van je hulproepen te laten zien (zoals dat in OC&CM wel een beetje gewoonte is) maar ik kan het toch niet laten.
Bevalt het niet dan zal de topic snel genoeg verdwijnen

The ColorDemonstrator
de reactie/weergave in de application versie is erg langzaam, in de applet valt het nog redelijk mee. Het probleem zal wel zitten in onze quick-and-dirty programmeer stijl, maar hey, hij werkt.
oftwel, thnx

"The Major advances in civilization are processes that all but wreck the societies in which they occur." -A. N. Whitehead

• mbravenboer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11-2025
Nou dat ziet er kleurrijk uit :) . Ik begrijp er niet al te veel van, maar het ziet er goed uit...

Als je nog iets kan aanpassen zou ik de dropdown-menuutjes iets hoger maken... Ik bekeek het namelijk onder Linux en daar viel ongeveer de helft van de tekst in dat menuutje weg...

Verder draait het keurig :) .

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024

Alarmnummer

-= Tja =-

Ik vind het er heel strak uitzien. En wel grappig dat je zelf die kleuren kan aanpassen. Keep up the good work :)

• mpegernie
  • Laatst online: 12-03-2016
korte uitleg:
Het demonstreert hoe wij kleuren zien...

je ziet een hele zooi spectra, lichtgolven van 400 to 700 nanometer
Illuminant staat voor de kleur licht, D65 is de standaard voor daglicht.
Reflectant staat voor het kleur oppervalk, of liever gezegt de licht golflengtes die het weerkaatst

het resultaat van deze reflectie wordt als spectrum en in kleur weergegeven in het Reflected light kader.

En dan valt dat licht op ons netvlies. Er zijn 3 soorten lichtgevoelige cellen, "staafjes", in ons netvlies, X, Y en Z. Elke met een eigen karakteristiek gebied waarop ze reageren... ook deze spectra zijn aan te passen om de response te kunnen voor als iemand kleurenblind is. eg zijn Y of X karakteristiek is anders en ziet daarom minder goed rood...

"The Major advances in civilization are processes that all but wreck the societies in which they occur." -A. N. Whitehead

Verwijderd

ziet er leuk uit, alleen link naar de help werkt niet zoals het moet

Verwijderd

Hey leuk,

die had ik nog niet gezien afgelopen vrijdag. Moet wel toegeven dat het een beetje een vage opdracht was, maar het was wel spannend om eens met java aan de slag te gaan.

mocht je de concurrentie es willen zien, kwil de source wel eens online gooien (van 218a - gingen er vandoor met champagne).

trouwens... nog bedankt voor die filmpjes op de temp :)

• Rense Klinkenberg
  • Laatst online: 23:45
Kijk, dit is tenminste leuk, mensen die het resultaat posten :)

Ik krijg trouwens bij het daglicht een 'OUT OF GAMUT' bij de illuminant :(

Verwijderd

JAJA nog een MT'er :D

Ik had niets te doen dus kwam hier ff kijken ;) Ik denk ColorDemonstrator... Hmm en toen zag ik het plaatje van de ImmI lol...

Ziet er wel aardig uit ;) Ik mocht van onze leraar niets programmeren :( Alleen maar ondersteunen en helpen omdat ik te goed kon programmeren |:( BTW wij deden de ColorCalculator ;)

Greetz Albino

Verwijderd

En nog een MT'er, en wel eentje uit Mpegernie's klas >:)
Berend, hijs kewl geworden, jammer dat onze applet niet op tijd afwas, de application raced die van jullie eruit (who needs a dubble buffer NEway :p)
Goed werk en tot volgende week (hoop ik, strax valt de brief in de bus, ff kijken wat het wordt)
Pagina: 1