Toon posts:

Synthesizer aan laptop, welke geluidskaart?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil mijn Roland RD 700 via midi met een goede laptop verbinden. Wie heeft tips over het type geluidskaart of andere zaken waar ik bij de aanschaf van een laptop op moet letten.

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 17:44

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

volgens mij hebben laptops die mogelijkheid niet.
Maar wat je wel kan doen is bijvoorbeelde de Soundblaster Extigy eraan hangen (usb-geval met midi-in en midi-out)

http://www.soundblaster.com/products/extigy/

Verwijderd

Je kunt er vanuit gaan dat je niets zult hebben aan de standaard geluidskaart meegeleverd in je laptop.

Het hangt er natuurlijk een beetje vanaf wat je nou precies wilt doen met je laptop. Beetje midi -> samples aansturen of ook echt audio opnemen.

Kijk in iedergeval even naar het merk egosys (www.egosys.net)

De Wamibox is een PCMCIA oplossing.
http://egosys.net/1-pro/eng/product/wami_box/wmb.html

Verder heb je bijv. de USB variant waveterminal u2a
http://egosys.net/1-pro/eng/product/wt_u2a/wtu2a.html

en de net nieuwe waveterminal u24
http://egosys.net/1-pro/eng/product/u24/u24.html

En zo zijn er volgens mij nog wel een aantal merken die dit soort oplossingen bieden voor je laptop.

Verwijderd

zoals hierboven al te lezen is moet je inderdaad even nagaan wat je er precies mee wilt gaan doen. Voor alleen midi kun je het beste een midi-interface aanschaffen, Midiman (www.midiman.com) verkoopt erg goede usb-exemplaren...

Als je meer wilt met audio (en dat lijkt me bijna wel) zijn de door dvdlei genoemde usb-gluidskaarten erg goede oplossingen. Van SoundBlaster ben ikzelf geen grote fan, maar dat is even afwegen hoeveel je er zelf voor over hebt. De Audigy is niet duur, maar als je wat meer wilt neertellen zou ik gaan voor iets anders...

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Als je alleen MIDI wilt kan je een MIDIMAN MIDISPORT nemen met 2x2 i/o.
sluit je aan via een USB stekkertje. kost 59 pond.

Verwijderd

Topicstarter
Ik begin met midi er op aan te leren, maar dat zal snel gevolgd worden door audiotoepassingen. Dank voor jullie tips, maar wat ik me afvraag: zijn er geen alles in één oplossingen, dus een apparaat wat zowel dienst doet als midi- en ook als audiointerface voor de laptop?

Verwijderd

Op zondag 27 januari 2002 21:08 schreef theunis het volgende:
Ik begin met midi er op aan te leren, maar dat zal snel gevolgd worden door audiotoepassingen. Dank voor jullie tips, maar wat ik me afvraag: zijn er geen alles in één oplossingen, dus een apparaat wat zowel dienst doet als midi- en ook als audiointerface voor de laptop?
De Sounblaster Audigy heeft dat dus, en is USB....

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb reeds een audigy player in mijn desktop, dus zo eentje met een kastje eromheen zou inderdaad kunnen, ik weet inmiddels hoe het werkt. Stom dat ik daar niet aan gedacht heb. Maar ik lees ook over de SB Extigy, is die al in NL te koop? of is dit geen goede oplossing?

• jadjong
  • Niet online
Op zondag 27 januari 2002 21:28 schreef theunis het volgende:
Ik heb reeds een audigy player in mijn desktop, dus zo eentje met een kastje eromheen zou inderdaad kunnen, ik weet inmiddels hoe het werkt. Stom dat ik daar niet aan gedacht heb. Maar ik lees ook over de SB Extigy, is die al in NL te koop? of is dit geen goede oplossing?
ik weet niet wat je wilt gaan doen maar als je echt met audio aan de gang wilt moet je toch wel wat anders hebben dan een creative kaart.

Verwijderd

Topicstarter
quote:
Op zondag 27 jan schreef jadjong....

ik weet niet wat je wilt gaan doen maar als je echt met audio aan de gang wilt moet je toch wel wat anders hebben dan een creative kaart.

Ja akkoord, ik ga af op jullie goede raad, maar dan nogmaals wat is dan een audio/midi-interface welke een goede alles in één oplossing biedt?
Let wel, ik ben een beginner die niet na een paar maanden teleurgesteld wil zijn, maar die ook weer niet het duurste van het duurste hoeft.

Verwijderd

Op zondag 27 januari 2002 21:46 schreef theunis het volgende:
Ja akkoord, ik ga af op jullie goede raad, maar dan nogmaals wat is dan een audio/midi-interface welke een goede alles in één oplossing biedt?
Let wel, ik ben een beginner die niet na een paar maanden teleurgesteld wil zijn, maar die ook weer niet het duurste van het duurste hoeft.
Sorry, ik bedoelde een eindje hierboven ook de Extigy, da's dat usb-ding van Creative. Het is niet zo dat je daarmee een miskoop doet of dat het slecht klinkt....zeker als je niet meteen teveel uit wilt geven lijkt zoiets me de beste koop voor je

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-03 23:19

BikkelZ

CMD+Z

Heeft iemand al Hammerfall geroepen?

Nee?

Dan doe ik dat :P

Ik heb geen tijd om uit te leggen hoe goed ie precies is, ik word gecommandeerd door mijn vriendin om naar bed te komen (en wie ben ik om te weigeren :9)

iOS developer

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 17:44

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op maandag 28 januari 2002 00:31 schreef BikkelZ het volgende:
Heeft iemand al Hammerfall geroepen?

Nee?

Dan doe ik dat :P
:?

Ik zie het je nog nergens roepen :+
;)
Ik heb geen tijd om uit te leggen hoe goed ie precies is, ik word gecommandeerd door mijn vriendin om naar bed te komen (en wie ben ik om te weigeren :9)
No offence maar heb je wel in de gaten dat het een oplossing moet zijn voor een laptop? (of een laptop met de mogelijkheden ingebouwd voor zover die bestaan)

Ik heb geen verstand van die hammerfalls en in wat voor soorten/maten die te krijgen zijn. Maar na een tijdje zoeken op internet heb ik nog geen hammerfall-oplossing gevonden voor een laptop.

Je zal dan denk ik toch moeten denken aan USB of PCMCIA (al eerder genoemd in dit topic). Ik kan het dus gemist hebben maar is er een 'hammerfall' met USB of PCMCIA?

• jadjong
  • Niet online
Op maandag 28 januari 2002 00:40 schreef wfvn het volgende:

[..]

:?

Ik zie het je nog nergens roepen :+
;)
[..]

No offence maar heb je wel in de gaten dat het een oplossing moet zijn voor een laptop? (of een laptop met de mogelijkheden ingebouwd voor zover die bestaan)

Ik heb geen verstand van die hammerfalls en in wat voor soorten/maten die te krijgen zijn. Maar na een tijdje zoeken op internet heb ik nog geen hammerfall-oplossing gevonden voor een laptop.

Je zal dan denk ik toch moeten denken aan USB of PCMCIA (al eerder genoemd in dit topic). Ik kan het dus gemist hebben maar is er een 'hammerfall' met USB of PCMCIA?
er zijn hammerfals' met breakoutbox via een pcmcia aansluiting, maar dat is way over budget.

ik zou kijken voor een egosys wamibox.

Verwijderd

Zoeken ! :)
[topic=373253]

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-03 23:19

BikkelZ

CMD+Z

Op maandag 28 januari 2002 08:43 schreef jadjong het volgende:

er zijn hammerfals' met breakoutbox via een pcmcia aansluiting, maar dat is way over budget.

ik zou kijken voor een egosys wamibox.
Uhhh tja goedkoop is soms duurkoop he. Mijn Terratec EWX 24/96 gaat al weer weg voor een met multi I/O

iOS developer

• jadjong
  • Niet online
Op maandag 28 januari 2002 08:51 schreef Prankster het volgende:
Zoeken ! :)
[topic=373253]
wat jij als laatste zegt klopt niet helemaal.
die link gaat naar een echo layla van 250.- dollar, maar dat is alleen een adapter, verder zit er niets bij.
Pagina: 1