Toon posts:

Hoe case fans in AOpen H600A plaatsen ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil 2 hooguit 3 uiterst stille 80x80 1500 rpm case fans in mijn AOpen H600A kast plaatsen. Hoe krijg ik de beste airflow ? Mijn HD zit in de onderste 5.25" bay in een silent drive. Dan 1 bay vrij en dan mijn brander en cdrom.
http://www.aopen.nl/products/housing/h600a.htm

• StarTAC
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-05-2025
Je moet eigenlijk zelf een beetje testen, wat het stilst is. en hoe je de beste cooling krijgt.

iRacing Profiel

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:17
1 front, 1 back (zit er al 1, dus daar zitten er dan 2) en dan nog 1 aan de zijkant?

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:23

Epsilon

onder je hd racks voorin een 80mm (of als je wat wil dremelen een 120mm fan (is stiller op een lager toerental en verplaatst toch meer lucht als een 80mm versie), als intake.

Dan tussen je cd-rom en voeding in het bovenpaneel een 80 of 120mm fan (waar je maar net ruimte voor hebt....)als outtake. En achter bij je proc (naast je moboaansluitingen op het achterpaneel) een 80mm als outtake. Het beste is iig een 120mm voorin zetten en de rest 80 laten.

suc6

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 27 januari 2002 14:47 schreef epsilon het volgende:
onder je hd racks voorin een 80mm (of als je wat wil dremelen een 120mm fan (is stiller op een lager toerental en verplaatst toch meer lucht als een 80mm versie), als intake.

Dan tussen je cd-rom en voeding in het bovenpaneel een 80 of 120mm fan (waar je maar net ruimte voor hebt....)als outtake. En achter bij je proc (naast je moboaansluitingen op het achterpaneel) een 80mm als outtake. Het beste is iig een 120mm voorin zetten en de rest 80 laten.

suc6
Die 120 krijg ik er niet in maar ik begrijp het principe.
Moet ik onderdruk (meer naar buiten blazen) of overdruk (meer naar binnen blazen) creëren in mijn kast ?

Verwijderd

Ik wou dat ik ff had gew8 had met kopen van HQ08 als ik dit zie zie ik toch een hoopvoordelen maarjah ik blijf nog ff bij m'n trouwe HQ08 bak :+

Verwijderd

Op zondag 27 januari 2002 15:23 schreef G4s het volgende:
Ik wou dat ik ff had gew8 had met kopen van HQ08 als ik dit zie zie ik toch een hoopvoordelen maarjah ik blijf nog ff bij m'n trouwe HQ08 bak :+
Wat!!?? Verrader! :(

HQ08 ROELEERT!!!!!! (vooral Aquamarine!)

• Turismo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:00
Op zondag 27 januari 2002 16:01 schreef McD_Rulz het volgende:

[..]

Wat!!?? Verrader! :(

HQ08 ROELEERT!!!!!! (vooral Aquamarine!)
vind je? ik heb er ook beetje spijt van achteraf.
was liever voor de addtronics 6890a gegaan

Afbeeldingslocatie: http://www.addtronics.com/gif/6890A.jpg

vanwege de goeie airflow en dat je makkelijker fans kan plaatsen
Afbeeldingslocatie: http://www.addtronics.com/gif/fan-6890A.jpg

de HQ08 zuigt wat dat betreft en dan niet te spreken over die kabelzooi door dat kleine gat waar t allemaal doorheen moet.
alleen de l00k is mooi, de functionaliteit zuigt IMHO

Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!

• AproK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-03-2024
Op zondag 27 januari 2002 15:24 schreef rAcEr het volgende:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/23#23
idd
faq lezen en creatief zijn, zelf proberen is en blijft het leukste, anders kan je er net zo goed met kappen

Check mijn knowledge base!

Verwijderd

Op zondag 27 januari 2002 16:08 schreef Turismo het volgende:

[..]

vind je? ik heb er ook beetje spijt van achteraf.
was liever voor de addtronics 6890a gegaan

[afbeelding]

vanwege de goeie airflow en dat je makkelijker fans kan plaatsen
[afbeelding]

de HQ08 zuigt wat dat betreft en dan niet te spreken over die kabelzooi door dat kleine gat waar t allemaal doorheen moet.
alleen de l00k is mooi, de functionaliteit zuigt IMHO
De echte tweaker verbouwt z'n kast toch. Mijn HQ08 heeft een groter cable-duct (dat gat, ja) en veeeeel fans (maar nog niet genoeg >:) )

top kast, ook wel op lan parties (daar gaat het me toch uiteindelijk om he :P )

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 27 januari 2002 16:25 schreef McD_Rulz het volgende:

[..]

De echte tweaker verbouwt z'n kast toch. Mijn HQ08 heeft een groter cable-duct (dat gat, ja) en veeeeel fans (maar nog niet genoeg >:) )

top kast, ook wel op lan parties (daar gaat het me toch uiteindelijk om he :P )
Ik ga 1 Papst (1500 rpm) achterin plaatsen, 1 Papst (1500 rpm) bovenop plaatsen. Effe uittesten. Indien nodig nog 1 stuk voorin. Verder 1 silent pc silent drive en een nieuwe CPU cooler (ben effe 't merk kwijt, maar is met 2900 rpm Papst fan). Spul is allemaal te krijgen bij www.comex.nl te Vaals (Limburg, tegen Duitse grens aan).

• sharkzor
Op zondag 27 januari 2002 15:23 schreef G4s het volgende:
[oftopic]
hehe, klopt. heb ook m'n hq08 weggedaan. als je die h600 zelf wil zien kom je maar n keer hiernaartoe (10min fietsen ;) )
[/oftopic]

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 28 januari 2002 09:01 schreef weareborg het volgende:

[..]

[oftopic]
hehe, klopt. heb ook m'n hq08 weggedaan. als je die h600 zelf wil zien kom je maar n keer hiernaartoe (10min fietsen ;) )
[/oftopic]
Heb je geen foto's ?

• sharkzor
Op maandag 28 januari 2002 13:11 schreef linus-1 het volgende:

[..]

Heb je geen foto's ?
zelf zien is meestal beter dan een paar wazige foto's bekijken. wil je pics, ga dan naar aopen.com
Pagina: 1