Toon posts:

[ASP] hoe aangeven verkeerd e-mail adres ingevuld?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kan ik in asp aangeven dat als iemand zijn e-mail adres verkeerd invult in een mailformulier dat hij hier op wordt geattendeerd ? Want als hij nu wat verkeerds invult en op verzend drukt dan lijkt het of het formulier wordt verzonden (gaat naar bedankt.htm) maar bij mij komt nooit zijn ingevulde formulier aan omdat zijn e-mail adres verkeerd is ingevuld.

zie ook mijn andere topic:
[topic=393282/1/25]

• elnino
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09 05:13
Op zondag 27 januari 2002 14:41 schreef El-Comandante het volgende:
Hoe kan ik in asp aangeven dat als iemand zijn e-mail adres verkeerd invuld in een mailformulier dat hij hier op wordt geattendeerd ?
Je kunt met behulp van regular expressions nagaan of het een geldig e-mailadres is (bijv.: staat er een @ in, is er een domeinnaam opgegeven, een TLD etc.). Je kunt echter niet checken of bijv. het e-mailadres test@xs4all.nl werkelijk bestaat, tenzij je er een e-mail naar stuurt.

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-09 11:04

Basszje

Reisvaap!]

Waarschijnlijk kan je bovenstaan verhaal even in javascript doen. Is sneller en makkelijker.

Gewoon ff google doen op javascript en mail adres validatie, zijn zat voorbeelden van

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

• Nazgul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-10-2022

Nazgul

Digital Pizza Crew

Volgende is bedoeld voor server-side javascript, maar kan vrij makkelijk worden omgezet voor client-side:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
<html>
<head>
  <title>regex_new.asp</title>
</head>
<body>

<script language="javascript" runat="server">
function test(src) {
  var regex = /^[a-zA-Z0-9._-]+@([a-zA-Z0-9.-]+\.)+[a-zA-Z0-9.-]{2,4}$/;
  return regex.test(src);
}
</script>

<%
if request("email") <> "" then
  Response.write(test(request("email")))
end if
%>

<form action="regex_new.asp">
  <input type="text" name="email">
  <input type="submit" name="submit" value="check email">
</form>

</body>
</html>

No trees were killed in the sending of this message. However a large number of electrons were terribly inconvenienced.