[Versterker] 1,6 A zekering vervangen door 2 A

Pagina: 1
Acties:
  • 821 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blubber
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Toen ik net thuis kwam na 2 dagen, kwan ik erachter dat me versterker het hele weekend heeft aangestaat. Hij deed het niet meer :'(. Naa een korte inspectie bleek dat de zekering was doorgebrand, het was een 250V 1,6A zekering, kan ik die vervangen door een 230V 2A zekering, of gaat me versterker dan in rook op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26576

Kun je rustig doen, in dit geval is het verschil niet groot.
Kan je deze week het goede type kopen en dan vervangen.
Wel zo'n zelfde zekering kopen, er zijn namelijk snelle en langzame zekeringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duur!
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

als er iets fout is loop je er dan wel meer risico op...
is de zekering op ouderdom of ander eenmalig foutje kapot gegaan niet...

Nu is die 0,4A niet veel.. en als je 'm echt nodig hebt kun je het proberen...

Wat veel meer uit maakt is het type zekering... F/T/N (fast/traag/normaal)
door hetzelfde type vervangen levert gewoon hetbeste resultaat...

Wat ook uitmaakt is weer zit de zekering... als ie in het netdeel zit (230V-deel) of het luidspreker deel.. ik zou wel ff alle bijbehorende kabels controleren... bij de Luidspreker deel zou ik bij goede kabels hem gewoon vervangen... door een slagkleiner dus o,5 of 1A (dan maar niet keihardzetten)
in het net deel zou ik eerst alles ff door meten... en bij twijfel pas maandag met een nieuwe zekering gebruiken...

©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44445

Op zondag 27 januari 2002 14:27 schreef Blubber het volgende:
Toen ik net thuis kwam na 2 dagen, kwan ik erachter dat me versterker het hele weekend heeft aangestaat. Hij deed het niet meer :'(. Naa een korte inspectie bleek dat de zekering was doorgebrand, het was een 250V 1,6A zekering, kan ik die vervangen door een 230V 2A zekering, of gaat me versterker dan in rook op?
Neem gewoon de kapotte mee naar de electronica boer en die geven je wel hetzelfde tiepe mee terug.