Toon posts:

VPN naar Draytek router :'(

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi ik probeer een vpn verbinding op te zetten naar een Draytek router. Het werkt allen niet....

Heeft iemand een PPTP/VPN verbinding via het internet naar de router werkent?

Ik gebruik Win 98SE om de verbinding op te zetten.
firmware op de router v2.00a, type router 2200E

Help......

Een andere mogelijkheid is om een verbinding naar win XP te maken. alleen als ik dit probeer werk het lokaal wel en via het internet niet. De WINXP staat dan als DMZ in de router. Moet er dan nog meer in de router ingesteld worden?

Anton

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11-2025
Ik begrijp je niet helemaal, maar heb je het zo ingesteld?

1) in router PPTP verbinding ingesteld
2) in router DHCP server ingesteld
3) in windows NIC automatisch IP laten krijgen

Je moet dus niet proberen een VPN te maken in windows want dan ben je dubbel bezig (je router doet dat al voor je) en dus gaat het fout

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

Verwijderd

Topicstarter
De verbinding van router naar modem staat, dat is een PPTP verbinding opgezet vanuit de router. De router deelt IP addressen uit. De PC krijgt een IP adresvan de router (192.168.1.100)
Nu wil ik een PPTP of een VPN verbinding opzetten vanaf een machine ergens anders op I-net naar de router of naar de WinXP machine.
De Vigor220e router schijnt dit te kunnen, maar zoals het omschreven staat op de homepage werkt het niet. :'(
de verbinding naar winXP kan wel lokaal maar vanaf het I-net gebeurt er niks. Het ip-adres is wel als DMZ opgenomen.
in de router.
Moeten er nog meer poorten open gezet worden?

is het nu duidelijker?