Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Dubbele voeding, op naar de 500 watt >:)

Pagina: 1
Acties:
  • 314 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-11 12:59
Ik wou even wat vragen...ik heb een ATX computerje en nog een zooi oude AT kasten met 200 watt voeding, en die AT voedingen kan ik gewoon zonder mobo draaien. Nu had ik een idee, want ik heb nogal wat cd-rom spelers (1 cd-rom speler IDE, 1 cd-schrijver IDE, nog een SCSI cd-rom speler en misschien dat ik er later nog meer teringzooi inbouw :P) en het lijkt me wel soepel die aan een aparte voeding te hangen, want nu hangt alles aan een 300 watt voedinkje...

Dus wat ik me afvroeg, zou ik gewoon die at voeding op mijn ATX voeding mogen zetten (gewoon letterlijk, ik wil 2 voedingen op elkaar), de cd-rom spullen aan de AT voeding hangen en gewoon kunnen gaan werken? Want ik weet niet of je 2 voedingen zomaar op elkaar mag zetten...

Eigenlijk weet ik niet eens of het per se nodig is dit te doen, maar ja, voor later uitbreiden, en belangrijker, de gaafbaarheidsfactor flink opvoeren >:)

"He jongens ik heb 500 watt voeding 8-)"

Btw ik heb al een oplossing gevonden voor de extra schakelaar die vast zit aan die AT voeding, die kan ik wel op de plaats krijgen waar je normaal tweakers casebadge's enzo op kunt plakken...

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:57

Epsilon

heeft weinig nut om de cd-rom's enzp daarop te zetten.

Die belasten je 12v lijntje, en dat is niet de bottleneck van je voeding.

Verder kan je ook gewoon 2 ATX voedingen gebruiken hoor.

• Mentalist
Op zondag 27 januari 2002 14:25 schreef epsilon het volgende:
heeft weinig nut om de cd-rom's enzp daarop te zetten.

Die belasten je 12v lijntje, en dat is niet de bottleneck van je voeding.

Verder kan je ook gewoon 2 ATX voedingen gebruiken hoor.
AT voeding heb ik nog liggen :9 vandaar dat ik die graag nuttig zou maken.

En ik had met een P3 gezien (die helaas instabiel bleek, maar da's een ander verhaal, die is nu weer weg) dat die met alle cdrom speler zooi eraan op 1,76 V liep en zonder al die cdrom spelers op 1,75 V. Krijg ik het idee dat het misschien stabieler is om dat met 2 voedingen op te lossen. Trouwens wellicht ga ik later nog meer 12 V rommel eraan hangen (nog een harddisc, nog een cdrom speler, fans, bla bla) en dan lijkt een extra voeding me ook nuttig.

En niet de vergeten die gaafbaarheidsfactor dus >:) dus kan het of krijg ik dan kortsluiting oid?

Btw waar die computer staat is helemaal niks geaard, mocht het van belang zijn, maar soms komt ie in geaarde omgevingen (lanpartys).

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

is het niet een beter idee je moederbord aan de 300watt voeding te hangen en de andere spullen aan die AT-voeding. Echt koppelen zal wel niet al te lekker gaan..

• GreenPictures
  • Laatst online: 05-12-2021

GreenPictures

Feestgraaf

Op zondag 27 januari 2002 14:50 schreef m-m het volgende:
is het niet een beter idee je moederbord aan de 300watt voeding te hangen en de andere spullen aan die AT-voeding. Echt koppelen zal wel niet al te lekker gaan..
je moet ze juist wel koppelen want anders krijg je problemen met 2 verschillende stroomkringen in je apparaten.

dus 2 ATX voedingen ivm een AT voeding geen 3.3v levert en niet automatisch tegelijk mee aangaat

Canon EOS 50D & 5D mk2 - Flitslichtjes, Buisjes met glas en een Onderwaterhuis

• Mentalist
Op zondag 27 januari 2002 14:50 schreef m-m het volgende:
Eeuhm, dat bedoel ik volgens mij ook, die voeding wil ik gewoon helemaal onafhankelijk laten draaien met m'n cd-drives en andere rommel, en het mobo aan de ATX. Ik weet ook dat ik best die cd-rom spelers op een andere voeding kan laten werken, dat hoeft niet per se dezelfde voeding als de voeding van het mobo te zijn, nogal logisch, maar krijg ik kortsluiting als de behuizing van 2 voedingen tegen elkaar aanzitten als ze allebei aanstaan?

Da's eigenlijk m'n enige vraag!

• Liam
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-12-2023

Liam

Wat nou 1 proc is genoeg.. :P

Op zondag 27 januari 2002 15:11 schreef W3ird_N3rd het volgende:
Eeuhm, dat bedoel ik volgens mij ook, die voeding wil ik gewoon helemaal onafhankelijk laten draaien met m'n cd-drives en andere rommel, en het mobo aan de ATX. Ik weet ook dat ik best die cd-rom spelers op een andere voeding kan laten werken, dat hoeft niet per se dezelfde voeding als de voeding van het mobo te zijn, nogal logisch, maar krijg ik kortsluiting als de behuizing van 2 voedingen tegen elkaar aanzitten als ze allebei aanstaan?

Da's eigenlijk m'n enige vraag!
Ja, da's ook eigenlijk mijn enige vraag, is er niemand die het antwoord weet?
Ik ben nu namelijk hetzelfde aan het doen, en ik hoorde dat je rubberen voetjes tussen beide voedingen zou moeten plaatsen, en dat ze zeker niet op elkaar mogen..
Iemand?

If it bleeds, we can kill it!! |Werkbak specs|CCNP, bezig met Master.

Verwijderd

Op maandag 20 mei 2002 22:06 schreef Liam_xi het volgende:

[..]

Ja, da's ook eigenlijk mijn enige vraag, is er niemand die het antwoord weet?
Ik ben nu namelijk hetzelfde aan het doen, en ik hoorde dat je rubberen voetjes tussen beide voedingen zou moeten plaatsen, en dat ze zeker niet op elkaar mogen..
Iemand?
neehoor dit werkt gewoon. heb zelf 2x 300 watt ATX erin zitten en werkt perfect.

• OliverBB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-11-2024
Op zondag 27 januari 2002 14:22 schreef W3ird_N3rd het volgende:
Ik wou even wat vragen...ik heb een ATX computerje en nog een zooi oude AT kasten met 200 watt voeding, en die AT voedingen kan ik gewoon zonder mobo draaien. Nu had ik een idee, want ik heb nogal wat cd-rom spelers (1 cd-rom speler IDE, 1 cd-schrijver IDE, nog een SCSI cd-rom speler en misschien dat ik er later nog meer teringzooi inbouw :P) en het lijkt me wel soepel die aan een aparte voeding te hangen, want nu hangt alles aan een 300 watt voedinkje...

Dus wat ik me afvroeg, zou ik gewoon die at voeding op mijn ATX voeding mogen zetten (gewoon letterlijk, ik wil 2 voedingen op elkaar), de cd-rom spullen aan de AT voeding hangen en gewoon kunnen gaan werken? Want ik weet niet of je 2 voedingen zomaar op elkaar mag zetten...

Eigenlijk weet ik niet eens of het per se nodig is dit te doen, maar ja, voor later uitbreiden, en belangrijker, de gaafbaarheidsfactor flink opvoeren >:)

"He jongens ik heb 500 watt voeding 8-)"

Btw ik heb al een oplossing gevonden voor de extra schakelaar die vast zit aan die AT voeding, die kan ik wel op de plaats krijgen waar je normaal tweakers casebadge's enzo op kunt plakken...
die schakelaar kun je gewoon door verbinden en dan de net stekker achter in je pc douwen! gaat ie gelijk met je pc aan en uit!

• Liam

Liam

Op maandag 20 mei 2002 22:19 schreef Jiver het volgende:
neehoor dit werkt gewoon. heb zelf 2x 300 watt ATX erin zitten en werkt perfect.
Jij hebt denk ik ook op waterkoeling.nl gekeken of niet?
Ik heb er nu dus een viltje van onder een stoel tussen zitten, maar dit is dus nergens voor nodig?
Ik ga ze dus niet aan elkaar hangen ofzo, gewoon 1 voor mijn devices, en eentje voor me mobo :)

In wat voor kast heb jij dit alles gestopt:?

Verwijderd

Heb nu ongeveer hetzelfde alleen dan in een eigengemaakte case komt 't :)

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:22

Sorcerer8472

Mens sana?

Kijk wel even uit dat die voedingen niet te warm worden als je ze op elkaar zet...
Je kunt inderdaad gewoon die tweede voeding aansluiten op die andere apparaten. Maakt niet uit dat dat een tweede stroomkring is.
Zolang je geen rare dingen doet werkt alles gewoon :)

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Verwijderd

Voel je een schok als je de behuizing van je voeding aanraakt? Nee? Mooi zo! Dan kan je er dus iets van metaal (andere voeding misschien) opleggen :)

Er zijn hier en daar schema's te vinden om een AT voeding gelijk te schakelen met een ATX voeding. Weet zo snel niet precies waar, maar dat het kan weet ik wel!

• Liam

Liam

Die schema's waar jij het over hebt, heb ik al gevonden, de boel werkt ook als een euh, tiet, maar da's buiten de case he, nu nog ff de dremel erbij en het allemaal in de case proppen :) en draait u maar :)

Maar ja, me scsi array slurpt achterlijk veel stroom, en ik had nog een 300watt ATX liggen, dus ja, waarom niet alles daarop aansluiten dan (althans me devices dan he :)

Bedankt allemaal in ieder geval. (Trouwens, die andere voeding wordt niet te warm denk ik, want hij staat op viltjes (jaja) en hij heeft twee fannetjes (redundant ding uit me SC-760-A getrokken :) werkt prima zo... iedereen spint op dus :) let the raid0 party begin :)

Verwijderd

Het is helemaal geen probleem hoor, maar het is helaas wel onzin, wat je moet doen is met een multimeter het aantal amp dat naar je voeding gaat meten en kijken of dat boven de 300 uitkomt, dit lijkt me erg onwaarschijnlijk aangezien je op je 12v heel veel amp kan trekken, de 3.3 en de -12v zijn de problemen, maar die worden alleen gebruikt voor je moederbord dus zolang je 1 moederbord hebt gaat het perfect (alleen wel ff meten of je voeding dat moederbord trekt)

Verwijderd

Op maandag 20 mei 2002 23:15 schreef Liam_xi het volgende:

[..]

Jij hebt denk ik ook op waterkoeling.nl gekeken of niet?
Ik heb er nu dus een viltje van onder een stoel tussen zitten, maar dit is dus nergens voor nodig?
Ik ga ze dus niet aan elkaar hangen ofzo, gewoon 1 voor mijn devices, en eentje voor me mobo :)

In wat voor kast heb jij dit alles gestopt:?
check sign voor mijn case. en ja ik heb er ook een viltje tussen zitten. en de tweede voeding wordt aangeschakeld door een relais die aan de eerste hangt.

• Liam

Liam

Op dinsdag 21 mei 2002 00:31 schreef Thorry het volgende:
Het is helemaal geen probleem hoor, maar het is helaas wel onzin, wat je moet doen is met een multimeter het aantal amp dat naar je voeding gaat meten en kijken of dat boven de 300 uitkomt, dit lijkt me erg onwaarschijnlijk aangezien je op je 12v heel veel amp kan trekken, de 3.3 en de -12v zijn de problemen, maar die worden alleen gebruikt voor je moederbord dus zolang je 1 moederbord hebt gaat het perfect (alleen wel ff meten of je voeding dat moederbord trekt)
Hoezo onzin?
Ik moet echt een bak met zooi voorzien van stroom, je kan echt niet unlimited splitters op je voeding zetten en dan maar denken dat het allemaal blijft werken hoor, toch?
Mijn Athlonnetje (800@966) draait prima als ik mijn 340watt voeding aansluit op mijn mobo.
Als ik echter ook mijn SCSI-array aansluit, (6 x 10k schijven) mijn ZIP-drive, flop, 2 IBM hdd's, mijn Maxtor hdd, en mijn cdrw en cdrom, plus al mijn casefans (6) en met cpu fan (8cm deltra HP, just like the case fans) dan trekt mijn voeding dat nu dus niet. Mijn 12v fluctureert dan teveel. Als ik mijn array enzo eraf haal, en ik draai met 3 hdd's (IDE) cdrw, cdrom,flop,en twee casefans, werkt het prima. Daarom dus mijn tweede voeding, zo zinloos is het dus niet, lijkt me?

Verwijderd

340W voor al die zooi is ook zeker niet veel :)

• Freek
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-11 13:22
Moet wel zorgend at ze tegelijk aangaan dan.

Alleen aan je Mobo heb je zo weinig :+

• Liam

Liam

Op dinsdag 21 mei 2002 10:59 schreef thacow het volgende:
Moet wel zorgend at ze tegelijk aangaan dan.

Alleen aan je Mobo heb je zo weinig :+
true, true... even mijn power onswitch met kroonsteentje uitrusten is voldoende :)

Pagina: 1