[linux] Linux op Compaq Presario 700EA?

Pagina: 1
Acties:

• Carnifex
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-08 11:17
Hoi,

Ik ben van plan deze compaq notebook te kopen, maar wil er graag linux op hebben om het programmeerwerk mee te doen (omdat op de uni Unix wordt gebruikt en ik het leuk vind met Linux te spelen). Weet iemand of RedHAt ofzo een beetje wil installeren op zo'n notebook? En dan denk ik met name aan ondersteuning voor de hardware etc..
Heeft iemand wellicht ervaring hiermee? (met deze laptop zou helemaal mooi zijn, maar met laptop-linux-installs in het algemeen is ook al iets)

Carnifex

• Treenaks
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13:09
Je zou eens op de Linux on Laptops pagina (http://www.linux-laptop.net/) kunnen kijken. Meestal werkt een laptop perfect met Linux.

't probleem met Compaqs is alleen dat ze vaak "rare" hardwareconfiguraties hebben en soms zelfs bugs waardoor suspend 't niet doet enzo.

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Op zondag 27 januari 2002 14:21 schreef Carnifex het volgende:
Ik ben van plan deze compaq notebook te kopen,
Weet iemand of RedHAt ofzo een beetje wil installeren op zo'n notebook? En dan denk ik met name aan ondersteuning voor de hardware etc..
Dat moet gaan volgens mij, de driver voor de grafische kaart kun je (geloof ik) hier vinden, en ik neem aan dat dat netwerkkaartje ook geen problemen op kan leveren, het enige wat misschien wat moeilijker wordt, zijn de extra toetsen die schijnbaar op het toetsenbord zitten, maar dat kan niet zo'n hoge prioriteit hebben denk ik..

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• Carnifex
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-08 11:17
ah, die linux-laptops link is errug nuttig: thanxz! Alleen jammer at de 700EA er niet bij staat :-/

En ik weet nu ook meteen waar ik de drivers voor video etc vandaan kan halen :P

Ik heb er al wat meer vertrouwen in, maar het beste zou zijn als iemand linux werkende zou hebben op een compaq pres 700EA. Dan weet ik zeker dat het goed gaat (ook met APM etc) en heb ik iemand waar ik iets aan kan vragen als het niet lukt ;)

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Op zondag 27 januari 2002 14:43 schreef Carnifex het volgende:maar het beste zou zijn als iemand linux werkende zou hebben op een compaq pres 700EA. Dan weet ik zeker dat het goed gaat (ook met APM etc) en heb ik iemand waar ik iets aan kan vragen als het niet lukt ;)
Je kunt er ook 2 kopen, eentje voor mij, en eentje voor jezelf, zorg ik dat 'ie het helemaal gaat doen.. Deal ? :P

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-08 16:08

deadinspace

The what goes where now?

Mja, ik heb eens gekeken, maar omdat ze vrij weinig vertellen over welke hardware er nou precies inzit (met uitzondering van de videokaart) is het lastig er veel over te zeggen.

Misschien dat je ze kunt mailen voor wat uitgebreidere specs. De videokaart ken ik niet, maar ik zou zorgen dat je goed zoekt of hij ondersteund is of niet. De pcmcia-sloten zelf geven meestal niet zo'n probleem, maar voor de kaarten moet je goed kijken. Geluid is nogal eens een issue (goed op letten dus). Onboard netwerk is meestal Intel; die werken meestal wel.
Ik weet niet of er nog speciale dingen zijn met mobo/IDE chipsets e.d., maar hier heb ik nooit last mee ondervonden.

Verwijderd

Ik heb linux hier op m'n 700EA gehad.
Het enigste waar ik problemen mee had was het geluid en de video kaart(s3 Twister-k).
Hier paar posts hierboven staat een link naar de video driver.
Maar je kan ook altijd in vesa modus draaien.(wel traag).

Het geluid heb ik niet aan de gang gekregen, maar dat mis ik niet echt.

Verder heb ik geen problemen ondervonden met SuSE 7.1 op m'n 700 EA (ook de realtek werkte goed)
Pagina: 1