Licq onder Mandrake (KDE)

Pagina: 1
Acties:

• Y0ur1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
hey
.tar.gz file zijn al gelukt om te installeren en uitpakken enzo.(tar -zxvf ...) Maar heb nu een rpm van Licq, als ik hem installeer dan geeft hij de volgende foutmelding: [í]Er werden fouten gevonden bij het vervullen van u wensen. Sorry, alle pakketten hadden fouten: /home/ytcroc/licq-1.0.3-1.i386.rpm[/i]
Iemand een idee hoe ik het wel goed kan installeren?

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Op zondag 27 januari 2002 14:09 schreef YT-Croc het volgende:/home/ytcroc/licq-1.0.3-1.i386.rpm[/i]
Iemand een idee hoe ik het wel goed kan installeren?
Dit linkje even doorlezen, helaas hoef je deze niet te proberen te installeren, het gaat toch niet werken :(

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• Y0ur1
  • Niet online
En wat heb ik er dan aan? Ik heb al heel veel topics doorgelezen, maar tis me nog niet duidelijk...

• moto-moi

moto-moi

Op zondag 27 januari 2002 14:17 schreef YT-Croc het volgende:
En wat heb ik er dan aan?
Kennis is macht, en ten tweede, zal je daarin lezen, dat je alleen iets hebt aan de CVS versie, omdat de 1.0.3 versie niet meer werkt met het nieuwe protocol van ICQ..
Ik heb al heel veel topics doorgelezen, maar tis me nog niet duidelijk...
Wat is je precies niet duidelijk dan?

• Y0ur1
  • Niet online
Ik ben nu everybuddy aan eht downloaden, de tar.gz. Hopen dat dat gaat werken...

• Y0ur1
  • Niet online
Kan het soms zijn dat je alleen maar alleen als root dingen kunt uitpakken/installeren?

• moto-moi

moto-moi

Op zondag 27 januari 2002 14:28 schreef YT-Croc het volgende:
Kan het soms zijn dat je alleen maar alleen als root dingen kunt uitpakken/installeren?
Dat klopt. De database van .rpm mag jij als gewone sterveling niet aanraken, en daarvoor moet je dus root zijn..

• Y0ur1
  • Niet online
Op zondag 27 januari 2002 14:31 schreef moto-moi het volgende:

[..]

Dat klopt. De database van .rpm mag jij als gewone sterveling niet aanraken, en daarvoor moet je dus root zijn..
Ok.... ff als root inloggen...

• Y0ur1
  • Niet online
Hij geeft nog steeds de zelfde error als ik ./configure doe....
Ik snap het niet helemaal. Linux is zon goed product, maar als je iets moet installeren, waarom kan dat niet makkelijker? Vind je het gek dat nog zo veel mensen windows gebruiken...

• moto-moi

moto-moi

Op zondag 27 januari 2002 14:39 schreef YT-Croc het volgende:
Hij geeft nog steeds de zelfde error als ik ./configure doe....
En dat is ? Je moet trouwens een _rpm_ van je cd afhalen, en geen .tar.gz proberen te compileren :)

• Y0ur1
  • Niet online
Op zondag 27 januari 2002 14:41 schreef moto-moi het volgende:

[..]

En dat is ? Je moet trouwens een _rpm_ van je cd afhalen, en geen .tar.gz proberen te compileren :)
een rpm? Staat er ook iets om mee te chatten op de cd?

• moto-moi

moto-moi

Op zondag 27 januari 2002 14:43 schreef YT-Croc het volgende:
een rpm? Staat er ook iets om mee te chatten op de cd?
Er staat ongetwijfeld everybuddy en gaim op je Mandrake CD..

• Y0ur1
  • Niet online
Ik heb een gekeken in het menu en daar stond onder chat ook licq!
Is wel handig, maar nou weer ik nog niet hoe het werkt :) Als ik zon rpm of tar.gz van de site download en ze installeer krijg ik altijd weer errors. Terwijl netscape wel goed ging

• moto-moi

moto-moi

Op zondag 27 januari 2002 14:49 schreef YT-Croc het volgende:Als ik zon rpm of tar.gz van de site download en ze installeer krijg ik altijd weer errors.
Zonder de errors hier te zien, kan ik moeilijk zeggen wat er mis gaat..

Verwijderd

Is het mogelijk om ICQ voor windows en LICQ voor linux beide te gebruiken ? Of raken de icq-servers daarvan in de war omdat icq2001b de contact list op de server bewaard, en LICQ niet ?, zodat ie raar gaat doen als je mensen toevoegt op je lijst.

• Y0ur1
  • Niet online
Oke dat snap ik, maar hoe kan ik vanuit de console text kopieren?

• Y0ur1
  • Niet online
Op zondag 27 januari 2002 15:17 schreef _jero_ het volgende:
Is het mogelijk om ICQ voor windows en LICQ voor linux beide te gebruiken ? Of raken de icq-servers daarvan in de war omdat icq2001b de contact list op de server bewaard, en LICQ niet ?, zodat ie raar gaat doen als je mensen toevoegt op je lijst.
Ik denk niet dat Licq het downloaden van de contact list ondersteund...

• banaan-X
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Op zondag 27 januari 2002 15:17 schreef YT-Croc het volgende:
Oke dat snap ik, maar hoe kan ik vanuit de console text kopieren?
Tekst selecteren, en dan met middelste muisknop plakken.

• banaan-X
  • Niet online
Op zondag 27 januari 2002 15:20 schreef YT-Croc het volgende:

[..]

Ik denk niet dat Licq het downloaden van de contact list ondersteund...
nope. Die JAVA versie ondersteunt het wel.

Verwijderd

Maar raken de ICQ servers niet in de war dan als je ze beide gebruikt? (icq voor windows en licq voor linux). Ik vind het geen probleem om een user toe te voegen onder windows en onder linux, maar ik vroeg me af of die icq-servers daarvan in de war raken of niet.

• reinouts
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-08 21:36
Je moet ook niet proberen om rpms te installeren die niet voor jouw distributie gemaakt zijn. Recente Mandrake rpms van licq kun je vinden op http://ct-pc15.chem.uva.nl/rpm/cooker/LByName.html . En ja als je met tarballs gaat kloten dan loop je een paar keer tegen een muur maar daar leer je van. Zeg dan niet dat het onder Linux moeilijk is iets te installeren.

• banaan-X
  • Niet online
Op zondag 27 januari 2002 15:35 schreef _jero_ het volgende:
Maar raken de ICQ servers niet in de war dan als je ze beide gebruikt? (icq voor windows en licq voor linux). Ik vind het geen probleem om een user toe te voegen onder windows en onder linux, maar ik vroeg me af of die icq-servers daarvan in de war raken of niet.
Nee, waarom zouden ze? :? Je kunt trouwens ook niet 2x inloggen.

• Laurent
  • Niet online
Op zondag 27 januari 2002 14:49 schreef YT-Croc het volgende:
Ik heb een gekeken in het menu en daar stond onder chat ook licq!
Is wel handig, maar nou weer ik nog niet hoe het werkt :) Als ik zon rpm of tar.gz van de site download en ze installeer krijg ik altijd weer errors. Terwijl netscape wel goed ging
Dat je errors krijgt bij een tar.gz ligt aan de development software die je hebt geinstalleerd. Bijna elk programma wat je moet compilen werkt via GCC, die als je niet development hebt meegenomen in de Mandrake Setup niet in Mandrake zit. Verder heb ik ook Mandrake gebruikt en heb via RPMfind vele RPMS gedownload en geinstalleerd, wel een gedoe met de deps maar na veel download werk had ja dan bijvoorbeeld KDE 2.2.2 via RPM geinstalleerd. GCC en make e.d. zijn verder gewoon via die mandrake-package-manager (oid. :?) ook te installeeren (dan kan je een beetje normaal compilen in Mandrake).
Pagina: 1