Toon posts:

windows XP- > BIOS - > HDD -> puinhoop !!!!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Oke,
Ik zl bij het begin beginnen.

specs:
K7T266pro2 (MSI) moederbord
Athlon XP 1700
DDR 256 PC2100
HDD Quantum fireball
Asus V3800

bios versie 3.3 (laatste versie)
VIA 4/1 x.37 (laatste versie)

Het heeft me 3 dagen gekost om uit te vinden waarom mijn computer Winods XP niet wilde installeren. Uiteindelijk heb ik na een upgrate van via 4/1 en een uitschakeling van Internal cache, een setup goed kunnen afronden.

In totaal heeft het 8 uur geduurd voor mijn PC klaar was met de installatie, maar goed...

Nu heb ik geprobeerd om mijn cache weer te activeren maar dan blijft XP booten. Vervolgens dus bios 3.3 gedownload en geprobeerd te installeren volgens aanwijzing. Ook dit lukte niet omdat mijn computer na installatie van de bios (en reboot) direct weer bleef hangen op de BIos. Uiteindelijk zie ik bij het opstarten wel de nieuw versie van bios aangegeven. Ik ga er dus van uit dat de installatie is geslaagd.

Omdat XP zonder internal cache verschrikkelijk traag werkt wil ik nu mijn cache weer inschakelen, of iets anders doen om mijn systeem "normaal"te kunnen gebruiken.

Mijn harde schijf is een fireball AS 40,0 7200 ATA 100. Maar in bios geeft hij alleen Ide Hard diks aan.

Heeft iemand nu nog een suggestie??

Verwijderd

Op zondag 27 januari 2002 14:02 schreef boger het volgende:
Het heeft me 3 dagen gekost om uit te vinden waarom mijn computer Winods XP niet wilde installeren. Uiteindelijk heb ik na een upgrate van via 4/1 en een uitschakeling van Internal cache, een setup goed kunnen afronden.
Je mag mij eens uitleggen hoe jij VOOR een setup de 4in1 kan updaten om daarna een setup te kunnen laten lopen...

|:(