[linux] DivX niet vloeiend

Pagina: 1
Acties:

• WHiZZi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:22

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Topicstarter
Hallo,

Ik draai nu sinds kort Redhat linux 7.2 (met kernel 2.4.9-21). Nu heb ik al vanalles geprobeerd om DivX te kijken. Ik heb inmiddels beeld en geluid alleen het loopt totaal niet vloeiend op mijn systeem (Duron 900, 768MB RAM). Ik heb al 3 players geprobeerd (aviplay, mplayer en xine) waarbij xine nog het slechtste presteerde (na verloop van tijd staat het beeld gewoon stil en geen geluid meer). De divx-jes zijn gewoon goed. Ik heb de laatste divx codec voor linux gecompiled (4.02 toch?) en ook steeds de laatste versie van een player. Maar divx blijft schokken als een idioot. Waar ligt dit nu nog aan?

Normaal gesproken (nu praat ik over mijn Windows tijd) kon ik een divx full screen afspelen op dit systeem, alleen onder linux dus gewoon niet (het speelt wel, maar net ofdat ik vanaf een gare CD aan het afspelen ben, linux dropped ook vele frames)

ik gebruik avifile 0.6.7-0 en xine 0.9.8-fr1

Waar ligt dit aan dan? Wat doe ik fout?

HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:06

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Ik neem aan dat je mplayer zelf gecompileerd hebt? Wat voor output-plugin voor mplayer gebruik je? Dat scheelt namelijk nogal.

* odysseus kan hier op een Athlon-classic 700@770 zonder problemen DivX-bestanden afspelen.

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

• WHiZZi

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Topicstarter
Standaard gebruik ik de x11 output voor beeld en sdl voor geluid.
Maakt verder niet uit welke ik gebruik. Ik heb alle combinaties al geprobeerd.

Zou het mogelijk zijn dat het eraan ligt dat ik op 24-bits kleurdiepte draai?

HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:06

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Wat voor videokaart heb je? Wordt er gebruik gemaakt van hardwareacceleratie? Mijn systeem met TNT2M64 kon het ook niet bijbenen toen ik de gewone nv-module gebruikte, met die van nvidia zelf gaat het veel beter (al is die jammer genoeg closed-source en bovendien minder stabiel).

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

Verwijderd

installeer sdl en gebruik dat voor je output,
wat voor geluidskaart heb je?
en heb je dri (opengl hardware acceleratie in X)?
Wordt het langzamerhand steeds erger?

houd met top ook je geheugen eens in de gaten tijdens het afspelen van je divX
in princiepe zou het maar aan een paar dingen kunnen liggen, of X is niet goed geconfigt of je win32 of opendivx libs zijn ranzig of je geluidskaart trekt het niet (de driver dan)
of je divX 'en zijn kapot.
Maar check eerst eens of je aan direct rendering voldoet
met glxinfo
en kijk dan of je SDL kunt gebruiken

• WHiZZi

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Topicstarter
TNT2 ;)
met 32MB

Ik zal die nieuwe drivers wel es proberen. Want volgens mij heb ik ook geen hardwareacceleratie aanstaan.

• WHiZZi

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Topicstarter
Op zondag 27 januari 2002 14:14 schreef ferengee het volgende:
installeer sdl en gebruik dat voor je output,
wat voor geluidskaart heb je?
en heb je dri (opengl hardware acceleratie in X)?
Wordt het langzamerhand steeds erger?
SDL werkt. Dat is al getest met mplayer (-ao sdl).
Ik heb ook zojuist de drivers voor nvidia gedownload (als 2 RPMs) en geinstalleerd (rpm -iv gedoe).
En nou :P

* WHiZZi is nog een klein beetje linux n00b

Verwijderd

-vo sdl kan ook :p

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-08 10:22

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

Probeer Xine met de Xv (XVideo) video output plugin

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

• WHiZZi

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Topicstarter
met XV als output verder geen merkbaar verschil.

Ik merk wel dat op 16bits kleuren het een stuk vloeiender gaat dan op 24bits kleuren. Ik probeer nu te updaten van videokaart driver, maar dat wil niet echt lukken :(

• WHiZZi

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Topicstarter
Nou, na een hele middag compilen, installen, KDE opnieuw opstarten en veel gezeur heb ik eindelijk de nieuwe nVidia driver kunnen installeren en je raadt het al,

DivX gaat vloeiend :)
Het lag dus echt 100% aan de driver. Ik bedank u allen voor deze ondersteuning ;)

:*

Sorry dat ik het omhoogkick, maar als ik ff vertel wat er nu mis was, hebben andere er misschien nog ooit iets aan *D

Pagina: 1