Probleem: platteland+internet :(

Pagina: 1
Acties:

• BezurK
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-06 09:12
Ik zit nu al sinds 1995 online via ISDN en nog steeeeeeeeds kan ik niets anders, ik kan wel janken! :'(

Nou is het nogal prijzig met mijn internetgewoontes van 4 a 5 uur per dag en zoek ik samen met mijn pa een alternatief. ADSL is/komt hier niet (Hoevelaken, buiten de bebouwde kom) en Kabels is er wel maar ik woon net 200m buiten de bebouwde kom en daar ligt dus geen kabel :(
Wat is nu een goede oplossing? Ik wil:
- 24/7 online kunnen zijn of iig geen tel. tikken meer
- snelheid
- fixed IP
Wat zijn hiervoor de mogelijkheden? Leased line? Hoe duur? Satelliet? Hoe snel? ISP abo zonder tel. tikken? Wat zijn de kleine lettertjes?

Oftewel, ik wil graag wat informatie en/of ervaringen van mensen met hetzelfde probleem die daar dus al een oplossing voor hebben gevonden.

Rookworst zonder R is ook worst.

Verwijderd

intermove bellen en verhuizen ;)
Dit is al vaker langsgekomen dus moet je ff kijken wat voorgangers voor oplossingen hadden.
Ik denk dat bij jou satelliet i-net t beste is. (voorlopig dan)

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Op zondag 27 januari 2002 13:43 schreef mafiasven het volgende:
Dit is al vaker langsgekomen dus moet je ff kijken wat voorgangers voor oplossingen hadden.
Dan heb je nog steeds een upload nodig via de telefoon, dus nog steeds kosten. Tenzij je tweerichting-satelliet internet neemt, maar dat is onbetaalbaar (als je het als particulier al kan krijgen, wat ik betwijfel).

Nee, je zit er voorlopig aan vast vrees ik. Ik leef met je mee, zit ook in deze situatie... gelukkig over een halfjaar verhuizen, daar kan ik wel @Home krijgen...

Virussen? Scan ze hier!

• BezurK
Op zondag 27 januari 2002 13:43 schreef mafiasven het volgende:
Mja, we gaan in mei ook verhuizen, maar dat is precies naar de andere kant van Hoevelaken en ook precies weer buiten de bebouwde kom en dus WEEEEER geen kabel :( (ik ben in de laatste 6 jaar 2 keer verhuisd en 2 keer gehoopt op beter internet en het dus ook 2 keer misgelopen, zometeen dus voor de 3e keer)
Ik baal hier zo ontzettend van dat ik af en toe serieus wel kan janken, helemaal als ik lees dat mensen zeuren dat hun kabel 'slechts' met 25kb/s gaat enzo, AAAAARGH!!

Satelliet leek ons idd een oplossing maar dan zit ik nog steeds met die isdn-upload en dus de telefoontikken, EN hebben we nog zo'n lelijk ding in de tuin staan, waar we er dus al 1 van hebben en dat schijnt niet gecombineerd te kunnen worden wegens andere banen van de satellieten (de een zit op een ander punt als de ander zeg maar).

Verwijderd

Nah, zoek iemand die wél in de bebouwde kom woont en die wél kabel heeft. Sluit daar een deal mee dat je van hem mag aftappen. Je kunt makkelijk 100m met UTP overbruggen, 200m wordt wat moeilijker, maar gooi dan gewoon ergens ertussenin een versterkertje ofzo (desnoods een P60 die het ff door-route :P) en dan heb jij kabelinternet :)

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Demon 24 connect oid... dat heeft Femme ook d8 ik :)
Ik weet neit hoe duur dat kost, maar het werkt flat-free met ISDN

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Op zondag 27 januari 2002 13:58 schreef dreeke het volgende:
Demon 24 connect oid... dat heeft Femme ook d8 ik :)
Ik weet neit hoe duur dat kost, maar het werkt flat-free met ISDN
Kost een iets van € 250 in de maand, én je hebt geloof ik een KvK-nummer nodig...

Nee, kan je beter voor dat nieuwe NetSource Friaco (ofzoiets) gaan, die bieden ook flatflee voor ISDN-ers aan, voor ik dacht € 30 in de maand.

Ik heb gelukkig nog Wanadoo Hometime kunnen nemen (ook met ISDN), maar die accepteren tegenwoordig helaas geen nieuwe ISDN-ers meer...

Virussen? Scan ze hier!

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Er is nu toch ook een (bijna) flatfee telefoon-internet abbo?

Verwijderd

Een dealtje maken met iemand. En door de lucht je data gaan stralen ;)

• BezurK
Op zondag 27 januari 2002 14:00 schreef wildhagen het volgende:

[..]

Kost een iets van € 250 in de maand, én je hebt geloof ik een KvK-nummer nodig...

Nee, kan je beter voor dat nieuwe NetSource Friaco (ofzoiets) gaan, die bieden ook flatflee voor ISDN-ers aan, voor ik dacht € 30 in de maand.

Ik heb gelukkig nog Wanadoo Hometime kunnen nemen (ook met ISDN), maar die accepteren tegenwoordig helaas geen nieuwe ISDN-ers meer...
KvK-nummer is geen probleem, m'n pa heeft een eigen zaak dus hij kan de internet-verbinding hier op de zaak aanleggen zeg maar.
Ik zoek dat Friaco es ff op, thx

Pagina: 1