And I find it kind of funny
I find it kind of sad
The dreams in which I'm dying
are the best I've ever had.
I find it kind of sad
zitten die er op?
Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored
ja hoorOp zondag 27 januari 2002 13:45 schreef TeeDee het volgende:
coax zei je he? dat werkt toch met terminators op het einde
zitten die er op?
I find it kind of sad
Afhankelijk van precies *welk* "foute" subnet je gebruikt, kan je nog steeds pingen. Subnetmask wordt pas echt interessant als je buiten je eigen (sub)net wilt komen.Op zondag 27 januari 2002 13:32 schreef Tommel het volgende:
Zelfde subnet ??
No production networks were harmed during this posting
Verwijderd
echt niet... subnet is wel degelijk belangrijk...Op zondag 27 januari 2002 16:42 schreef paella het volgende:
[..]
Afhankelijk van precies *welk* "foute" subnet je gebruikt, kan je nog steeds pingen. Subnetmask wordt pas echt interessant als je buiten je eigen (sub)net wilt komen.
vanaf beide pc's niet pingen of van de ene wel maar de andere niet? (fw in xp aanstaan ofzo)
pingen op naam of op ipnr?
[edit]
Wat geeft winipcfg.exe eigenlijk aan?
dus 192.168.1.10 en 192.168.1.11
en dan subnet: 255.255.255.0
Let Op ICS zet je ip automatisch op: 192.168.0.1
ICS = Internet Connection Share (Internetverbinding Delen)
One ring to rule them all, one ring to find them, one ring to bring them all, and in darkness bind them...
Verwijderd
de laatste 3 opmerkingen zijn complete onzin...Op maandag 28 januari 2002 12:36 schreef cobratbq het volgende:
Als je problemen wil verkomen zou ik gelijk opvolgende ip# nemen, werkt nog altijd het beste.
dus 192.168.1.10 en 192.168.1.11
en dan subnet: 255.255.255.0
Let Op ICS zet je ip automatisch op: 192.168.0.1
ICS = Internet Connection Share (Internetverbinding Delen)
als je subnetmask 255.255.255.0 is kan je elk ipnr gebruiken waarbij de 1ste 3 octetten hetzelfde zijn en de laatste verschillen (1-254)
Het zijn dat 1 van je netwerkaarten problemen heeft. Als je op beide PC's Windows hebt draaien kan je misschien even NetBEUI proberen. Daaraan kan je zoweinig instellen, dat het gewoon haast niet fout KAN gaan.
Spelfout...
Ik ben tenminste niet altijd hypocriet!
Probleem ligt daar zeker niet!Op maandag 28 januari 2002 12:32 schreef Maartren182 het volgende:
maar mischien maakt dat ook wel geen bal uity en ligt het probleem daar nie aan maar je kan het altijd proberen
Ik ben tenminste niet altijd hypocriet!
Verwijderd
ik weet het maarruh gebruikt de topicstarter dat dan... staat er iig nietOp maandag 28 januari 2002 12:54 schreef AdLentis het volgende:
ICS (van Windows) verandert je ip wel degelijk in 192.168.0.1!
Het zijn dat 1 van je netwerkaarten problemen heeft. Als je op beide PC's Windows hebt draaien kan je misschien even NetBEUI proberen. Daaraan kan je zoweinig instellen, dat het gewoon haast niet fout KAN gaan.
edit:
Spelfout...
en netbui aanraden? ik vind netbui achterhaald maar ieder zijn eigen mening en het is zeker geen oplossing hooguit een workaround
Als je win2k en win98(SE) gebruikt is het een oplossing... Dan werkt het gewoon k*t zonder NETBeuiOp maandag 28 januari 2002 13:49 schreef betweter het volgende:
[..]
ik weet het maarruh gebruikt de topicstarter dat dan... staat er iig niet
en netbui aanraden? ik vind netbui achterhaald maar ieder zijn eigen mening en het is zeker geen oplossing hooguit een workaround
Verwijderd
ik ben er nu ongeveer een maand mee bezig (hij doet het iig al een maand niet, kheb t al een beetje opgegeven...)
Het schijnt dat het draaien van die config wizard in XP nog wel eens wil helpen
Verder kan ik je geen verdere tips geven behalve dat je geen sitecom kaartjes moet gebruiken, ik vermoed dat daarbij bij mij het probleem ligt.
Verwijderd
Verwijderd
Geeft een ping naar 127.0.0.1 antwoord? Op beide pc's?
Verwijderd
bestand heet hosts, even opzoeken.
syntax wordt uitgelegd in bestand zelf.