Toon posts:

Comp opeens uit en meteen weer aan...?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal,

Een kennis van mij heeft een aardig probleem:

Wanneer de computer ('s ochtends) wordt aangezet, gaat deze vanzelf weer uit, en meteen daarna weer aan (alsof op de reset knop wordt gedrukt). Dit kan wel een kwartier lang achter elkaar voorkomen. Soms doet ie het een minuut goed en begint het weer, en soms is ie nog niet eens aan Windows opstarten begonnen.

Vreemd is dat het vaak alleen 's ochtends gebeurt. Dat is nadat ie een nacht heeft uitgestaan. 's Middags gebeurt het ook wel, maar niet zo frequent.

Ik heb zelf gedacht aan de voeding of simpelweg de aan/uit cq resetknop. Maar de comp doet het al jaren (5 jaar) goed, en nu 'opeens' beginnen deze problemen.

Kan iemand mij helpen dit op te lossen?

Thanx!

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:26
voeding kapoet?

• Metalium-220
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-08-2022

Metalium-220

Forza Utreg!

denk toch de voeding
dat hij het 5 jaar heeft gedaan, tja dan gaat er wel eens iets kapot, bij mijn 2e PC, is pas geleden ook de voeding kapot gegaan, die comp is ong. 4 jaar oud

Verwijderd

Wow, wel een spooooky probleem :P

Ik zou zeggen dat de voeding het een beetje aan het begeven is!
Misschien dat er iets loshangt in de kast, even alle kabel controleren dus.

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:19
bij mij is het ook een paar keer gebeurt, maar gebeurt gelukkig niet zo veel, al is het de laatste tijd steeds meer :(:(

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

geaard stopcontact?

Verwijderd

Topicstarter
Maar is het niet vreemd dat ie er nu opeens mee begint? De computer staat ook al jaren in hetzelfde stopcontact...

En is het bij een sputterende voeding niet zo dat ie gewoon UIT gaat... deze gaat ook vanzelf weer aan. (zelf heb ik gedacht aan een reset-knop die contact maakt ofzo, maar dat is het volgens mij ook niet)
Pagina: 1