Speakers en vocht

Pagina: 1
Acties:
  • 661 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Johannes Verelst
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-11-2022
Daar ben ik weer ... die nieuwe set roept alleen maar vragen op :)

Okay, ik zit dus in een studentenhuis waar niet al te veel ruimte is, dus ik stal m'n wasgoed altijd uit in m'n kamer (rekje staat nu zegmaar tussen mijn boxen). Het wordt dan redelijk vochtig in m'n kamer (ondanks ventilatie), dus ik vroeg me af of dit wel zo'n goed idee is.

Kunnen mijn boxen er tegen om eens per week (of 2x) in een vochtige omgeving te staan voor een dag, of moet ik mijn wasrek bij een huisgenoot in de kamer zetten? >:)

(Boxen zijn: JMLab Tantal 515, van Focal)

There are no stupid questions, but there are a lot of inquisitive idiots.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:48

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik denk dat de vocht van een wasrekje niet echt extreem slecht is voor je speakers hoor :). Ik hang m'n was in de gang naast me op, en al mijn huisgenoten ook :o.

Nooit ergens last van gehad. In de zomer wil het in nederland ook weleens flink vochtig worden, en dan is het 25graden. Dan is de lucht flink wat vochtiger dan dat je met 19-20graden met een beetje was lukt :P.

Zolang er geen condens in je speakers druppelt (als het echt zo teringvochtig is, zijn je ramen altijd beslagen ;)), zal het zeker wel loslopen :_

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Mystic_Jack
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Daar kunnen je speakers wel tegen, zolang het maar niet TE vochtig wordt, zodat het hout van de speakers gaat rotten ofzo. :)

'We're losing touch with ourselves in the technological world, and it is increasingly important to take time out.'

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Op zondag 27 januari 2002 22:57 schreef Mystic_Jack het volgende:
Daar kunnen je speakers wel tegen, zolang het maar niet TE vochtig wordt, zodat het hout van de speakers gaat rotten ofzo. :)
Idd, als het een poosje té vochtig is, dan heb je kans dat er condens gaat vormen in je speaker, en ik denk dat ie op een gegeven moment een beetje zacht word dan :Y)

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

• Johannes Verelst
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-11-2022
Op zondag 27 januari 2002 22:49 schreef JvS het volgende:
Zolang er geen condens in je speakers druppelt (als het echt zo teringvochtig is, zijn je ramen altijd beslagen ;)), zal het zeker wel loslopen :_
Tja ... dat is het probleem dus, als ik m'n was een nacht laat staan zijn mijn ramen beslagen (na het openzetten van m'n balkondeur is dat zo verholpen).

Maar gelukkig hoef ik me (naast het vern***te geluid van 2 boxen met een wasrek ervoor :)) dus nergens zorgen over te maken :)

There are no stupid questions, but there are a lot of inquisitive idiots.