aan en uit schakelaar

Pagina: 1
Acties:

• smashnl
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-06-2023
Hoe werkt een aan en uit schakelaar eigelijk die van mij is kapot. Geeft deze een kort vonkje door om het zo maar te noemen of maakt hij een dichte verbinding ervan.?

yep it's me

Verwijderd

Een aan en uit schakelaar van een computer geeft een korte 'schakelpuls' waardoor de computer aan of uit gaat. :)
Het indrukken van de schakelaar geeft een schakelpuls, bij de 1e puls gaat de computer aan, bij de volgende gaat hij uit. etc.

En dus niet schakelaar aan/computer aan, schakelaar uit/computer uit. ;)

Verwijderd

een schakelaar bij een ATX systeem is idd een moment contact dwz maakt alleen contact als je de schakelaar ingedrukt houd en maakt geen contact als de schakelaar niet ingedrukt is.

een schakelaar bij een AT systeem is een maak contact dwz wanneer de schakelaar wordt ingedrukt maakt deze net zolang contact todat de schakelaar nog een keer wordt ingedrukt.

Verwijderd

Op zondag 27 januari 2002 13:22 schreef mad_maxz het volgende:
een schakelaar bij een ATX systeem is idd een moment contact dwz maakt alleen contact als je de schakelaar ingedrukt houd en maakt geen contact als de schakelaar niet ingedrukt is.

een schakelaar bij een AT systeem is een maak contact dwz wanneer de schakelaar wordt ingedrukt maakt deze net zolang contact todat de schakelaar nog een keer wordt ingedrukt.
K, dat wist ik nog niet :P
THNX *D

Volgens mij is de vraag zo wel beandwoord en kan er een slotje op dit topic... :X