Toon posts:

inet verdelen bandbreedte verdelen en firewall

Pagina: 1
Acties:
  • 43 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou graag een server maken die te gelijk als firewall dient, internet verdeeld en de bandbreedte verdeeld (dus bijv server 1 krijgt 16kb upload en de andere 24kb enz enz)
Hoe zou ik dit het best kunnne maken ik dacht zelf aan linux en bandbreedte verdelen kan met qos maar zijn hier niet complete pakketten voor of zoiets waar je gelijk een erg veilige firewall hebt en die internet en bandbreedte kan verdelen
hoe zouden jullie dit gaan doen?
p.s het moet een erg veilige firewall worden.
thx Tom

• MediaZoo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:00
<ontopic>
je zegt het zelf al.. linux is dat complete paket :)
</ontopic>

<offtopic>
Hoe is ie met je virtuele 155mbit lijn daar in assen :? >:)
</offtopic>

Verwijderd

Topicstarter
maar hoe zou je dat doen in linux wat heb ik dan allemaal nodig? en die verbinding hebben we het niet over daar ben ik nog wel mee bezig kweet de prijzen al hopen dat het ooit nog een keer lukt hahaha *D

• BitProcessor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:03
Op zondag 27 januari 2002 13:19 schreef tomazzz het volgende:
maar hoe zou je dat doen in linux wat heb ik dan allemaal nodig? en die verbinding hebben we het niet over daar ben ik nog wel mee bezig kweet de prijzen al hopen dat het ooit nog een keer lukt hahaha *D
Als je nou eens wat meer leestekens in je zin zou gebruiken dan zou het allemaal stukken leesbaarder zijn denk je niet ik denk van wel maargoed dat is mijn mening :z
Noot voor de lezer : hierboven zijn de leesteken opzettelijk weggelaten ! :)

Hoe doe je dat in linux ? Men zoeke een distro, men neme google, men zoeke naar linux + firewall en linux + qos en men vinde... (hint : diffserv) :P
Wat ik probeer te zeggen, onder linux heb je niet zo iets van één pakketje die het allemaal wel eens voor je zal oplossen. Firewall kan je bv doen met ipchains (oudere kernels) of iptables. Verder moet je ook nog MASQ'en en die qos daar zal ook wel iets op te vinden zijn (geen ervaring mee)

Veel plezier alvast !

"I think there is a world market for maybe five computers" - Thomas Watson, chairman of IBM, 1943

Verwijderd

Topicstarter
iemand zoiets al gemaakt in linux
wat te gebruiken voor firewall?
wat voor internet delen?
wat voor bandbreedte verdelen?
moet erg veilig zijn
alvast bedankt

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03:51

Kettrick

Rantmeister!

Linux kan, maar als je een goede firewall wil bouwen kan je beter een BSD variant pakken.

FreeBSD bijvoorbeeld :)

Verwijderd

Topicstarter
en het moet op 1 server het liefst

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-08 19:22

Beaves

Usque ad Finem

En het moet allemaal heel makkelijk zijn natuurlijk, want stel dat je iets zelf moet gaan doen, dat kan natuurlijk niet...

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-08 15:02

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Sorry , maar deze gaat dicht. Je zit in het verkeerde forum, en met een beetje searchen heb je het theorethische verhaal van al je vragen zo beantwoord.

Braaikamer - Smoke&BBQ

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.