Toon posts:

hpt370 driver for Novell

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Gezocht:

Novell (server) drivers voor de HPT370 chipset. Ik ben in het bezit van een Abit KT7-Raid moederbord en wil daar een demo Novell server 5.1 installeren. Maar ik heb daarvoor een driver nodig van de HTP370 chipset. Hij vind namelijk tijdens de installatie geen Storage-device.

Op de IDE-poorten heb ik mijn brander en mijn DVD speler zitten. Op de raid-controller zit mijn beide hardeschijven.

Wil kan mij deze driver leveren?

Gr. Maarten

Verwijderd

Topicstarter
Op de volgende site staan ze dus NIET.

http://www.highpoint-tech.com/370drivers.htm

:(

Verwijderd

Ik heb dezelfde kaart maare inderdaad aleen voor oudere chipsets hebben ze drivers voor novell.
Ik denk dat je met virtual pc moet gaan werken en zo.
gr (8>

Verwijderd

Topicstarter
Tis geen losse pci-kaart. Het zit onboard op het moederbord.
Ik heb nog verder gezocht, maar echt niks gevonden.

Is dit nu echt zo raar? Je kan dus geen Novell server draaien op een ABIT KT7-Raid moederbord met de HDD aangesloten op de hpt370 chipset!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
Op zondag 27 januari 2002 16:20 schreef Javofall het volgende:
Tis geen losse pci-kaart. Het zit onboard op het moederbord.
Ik heb nog verder gezocht, maar echt niks gevonden.

Is dit nu echt zo raar? Je kan dus geen Novell server draaien op een ABIT KT7-Raid moederbord met de HDD aangesloten op de hpt370 chipset!
zo raar is dat niet, novell NetWare is nu eenmaal niet ontwikkeld om op IDE controllers gedraaid te worden, het systeem werkt nu eenmaal het best met SCSI apparaten,

maar je kan toch met VMWare gaan werken? dan werkt het prima,

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
quote:
-----------
zo raar is dat niet, novell NetWare is nu eenmaal niet ontwikkeld om op IDE controllers gedraaid te worden, het systeem werkt nu eenmaal het best met SCSI apparaten,
-----------

Novell NetWare niet ontwikkeld om op IDE controllers te draaien?? Goh, das jammer, kan niemand ff een novell server installeren voor de grap. Enneuhh, waarom? Omdat Adaptec grof geld betaald om zich te nestellen in elke OS? Highpoint doet dit niet? Jammer, want eigenlijk is highpoint toch ook geen rare raid-controller. Het doet wat het moet doen alleen leveren zij geen drivers voor Novell.

Ik denk dat het maar over moet gaan. Geen Novell server op een HPT370 chipset. Jammer maar waar.

Tot zover. :'(

Verwijderd

Promise heeft wel Netware drivers, ik heb deze getest in raid 0 en raid 1 en dat werkt perfect.

Verwijderd

Topicstarter
Heb je ook een site voor me?

Een URL link waar ik ook de drivers kan ophalen, please?

Gr. Javofall

• Xiphalon
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:59
Als je geen raid-sets aanmaakt wordt je 370 gewoon gezien als ide controller...

Dat was tenminste bij mij het geval -> raid data weg... onbootbare server, want hij dacht dat het de 1e controller was... :'(

Maar werken doet het nu wel! Alleen geen hw-raid, maar sw-raid is ook best aardig :7
Pagina: 1