Ik heb een beetje koelpasta gemorst langs de GPU toen ik een Blue Orb erop zat te zetten. Kan dit kwaad omdat het misschien stroom gaat geleiden?
Het was van die vloeibare koelpasta.
Het was van die vloeibare koelpasta.
Haal NOOIT een spookrijder in !
If the world didn't suck, we would all fall off!!!
als dat zo was was mijn hele pc al kapot want ik heb een hele hoop artic silver 2 op mijn proc pootjes gemorst en het draait nog primaOp zondag 27 januari 2002 11:39 schreef Brick het volgende:
als er zilver in zit (zoals bij arctic silver 1 en 2) dan geleid het ja.
W.I.E.T.C.O.: Wireless Individual Engineered for Troubleshooting and Ceaseless Observation
Het hangt ook van de soort silver pasta af. In bijv. silver Grease zit maar 25% maar in Arctic silver volgens mijn 3x zoveel. Maar idd ik had mijn hele cpu onder de silver grease zonder het te weten, en hij heeft het gewoon gedaan zonder problemen. ik heb het er nu trouwens wel afgehaald.:)Op zondag 27 januari 2002 15:47 schreef Firestormer het volgende:
die silver pasta geleid niet hoor mijn hele cpu zat onder maar dan echt helemaal dik onder die prut niks gebeurt.
is 't niet handigeer om 't gewoon alleen op de core van je cpu te doen ???Op maandag 28 januari 2002 10:39 schreef Mini-me het volgende:
Hoe krijg je het _ooit_ voor elkaar om te morsen met koelpasta? Je hoeft heus niet je hele tube er op leeg te spuiten hoor.. Bovendien smeer je het op je heatsink en niet op je cpu of gpu, dus ik kan me niet voorstellen hoe je dan kortsluiting zou kunnen krijgen...
Verwijderd
AS 3 geeft aan op de tube 98% zilver tz bezitteOp maandag 28 januari 2002 10:44 schreef StarTAC het volgende:
[..]
Het hangt ook van de soort silver pasta af. In bijv. silver Grease zit maar 25% maar in Arctic silver volgens mijn 3x zoveel. Maar idd ik had mijn hele cpu onder de silver grease zonder het te weten, en hij heeft het gewoon gedaan zonder problemen. ik heb het er nu trouwens wel afgehaald.:)
Verwijderd
Volgens mij moet je op zowel de heatsink als de gpu/cpu/mem een dun laagje smeren. Kijk maar:Op maandag 28 januari 2002 10:39 schreef Mini-me het volgende:
Hoe krijg je het _ooit_ voor elkaar om te morsen met koelpasta? Je hoeft heus niet je hele tube er op leeg te spuiten hoor.. Bovendien smeer je het op je heatsink en niet op je cpu of gpu, dus ik kan me niet voorstellen hoe je dan kortsluiting zou kunnen krijgen...
Ik zie toch echt dit staan in je artikel:Op maandag 28 januari 2002 10:51 schreef muaddib het volgende:
[..]
Volgens mij moet je op zowel de heatsink als de gpu/cpu/mem een dun laagje smeren. Kijk maar:
AS instructies
Natuurlijk ga je geen pasta op beide oppervlakten smeren. Het laagje is ervoor om te zorgen dat oneffenheden (vooral in je heatsink) weggewerkt worden. Hoe dunner dit laagje, hoe beter. Artic Silver zal nooit beter geleiden dan 2 perfect gladde oppervlakken rechtstreeks op elkaar (cpu en heatsink).5. Determine what area on the base of the heatsink will contact the CPU core once the heatsink is mounted.
[..]
Do not apply the Arctic silver II directly to the CPU.
Verwijderd
Er staat dus volgens ons beiden: "Do not apply the Arctic silver II directly to the CPU."Op maandag 28 januari 2002 11:03 schreef Mini-me het volgende:
[..]
Ik zie toch echt dit staan in je artikel:
[..]
Natuurlijk ga je geen pasta op beide oppervlakten smeren. Het laagje is ervoor om te zorgen dat oneffenheden (vooral in je heatsink) weggewerkt worden. Hoe dunner dit laagje, hoe beter. Artic Silver zal nooit beter geleiden dan 2 perfect gladde oppervlakken rechtstreeks op elkaar (cpu en heatsink).

Jij wintOp maandag 28 januari 2002 11:18 schreef muaddib het volgende:
Welnu, wat vind je hiervan? We kunnen ook afspreken dat het artikel een beetje onduidelijk is in het stukje waar jij naar refereert.