Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

topics over ps'2s ombouwen mogen/mogen niet?

Pagina: 1
Acties:

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:19

Bezulba

Formerly known as Eendje

Topicstarter
ff een vraagje

nu sony die rechtszaak gewonnen heeft mogen dan dit soort topics nog wel?http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/391269/1?limit=25

of zijn die dan illegaal geworden ofzo? want topics over het ombouwen van je telefoon mogen toch ook niet?

blup

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 30-11 10:39
Tja, nu er een discussie over is geweest in de rechtzaal en die volgens jou is gewonnen door Sony lijkt het me dat dit illegaal is en dus niet mag.....

Voorheen was er natuurlijk de discussie van: ombouwen is op zich niet illegaal, maar gekopieerde spellen gebruiken wel, maar dat gaat nu niet meer op volgens mij....

• Steffie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:26

Steffie

Opaque

In tegenstelling tot de wetgeving in Nederland, is het in Groot-Brittannië niet meer toegestaan om Playstations te voorzien van een mod-chip die het apparaat meer mogelijkheden geeft.
Lijkt me dat het ombouwen in Nederland dus nog niet verboden is bij de wet.

With the sun and the moon on either side of his helmet, a new star is born in the name of Valentino Rossi

• Bezulba

Bezulba

Formerly known as Eendje

Topicstarter
Op zondag 27 januari 2002 12:27 schreef Steffie het volgende:

[..]

Lijkt me dat het ombouwen in Nederland dus nog niet verboden is bij de wet.
ombouwen is toch al verboden in NL? aangezien je het altijd in achterkamertjes moet laten doen?

maar tis gewoon dat ik even wil horen mag het wel mag het niet :)

blup

• Flake
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Op zondag 27 januari 2002 12:29 schreef Werkeend het volgende:

[..]

ombouwen is toch al verboden in NL?
Nee, de Nederlandse wet staat het toe middelen te gebruiken voor persoonlijke mediabackups

• Steffie

Steffie

Opaque

Op zondag 27 januari 2002 12:29 schreef Werkeend het volgende:
ombouwen is toch al verboden in NL? aangezien je het altijd in achterkamertjes moet laten doen?

maar tis gewoon dat ik even wil horen mag het wel mag het niet :)
Het ombouwen zelf is hier nog niet verboden voor zover ik weet. Het enige wat verboden is, is reverse-engineering. Dat is dus de manier waarop de chips tot stand zijn gekomen, dus alleen het ontwikkelen en produceren van die chips mag niet.

Op psxshop.nl staan ook nog steeds modchips. Lijkt me dat als het hier verboden was dat een van de eerste sites is waar het niet meer verkocht wordt.

Maar ik weet dus niet of je het hier nog mag bespreken, lijkt mij in ieder geval niets op tegen.

With the sun and the moon on either side of his helmet, a new star is born in the name of Valentino Rossi

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Nederlandse wet is wat inbouwen van chips iig duidelijk: aanbrengen van extra hardware met als uiteindelike doel illegale dingen te doen mag niet.

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Op zondag 27 januari 2002 12:42 schreef ecteinascidin het volgende:
Nederlandse wet is wat inbouwen van chips iig duidelijk: aanbrengen van extra hardware met als uiteindelike doel illegale dingen te doen mag niet.
en backups maken is niet illegaal en daar doen we het natuurlijk allemaal voor O-) ;)

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

• Steffie

Steffie

Opaque

Op zondag 27 januari 2002 12:42 schreef ecteinascidin het volgende:
Zo'n modchip heeft echt niet alleen maar als doel om 'backups' te spelen. Denk bijvoorbeeld ook aan import spellen / DVD's.

• Bezulba

Bezulba

Formerly known as Eendje

Topicstarter
Op zondag 27 januari 2002 12:46 schreef Steffie het volgende:

[..]

Zo'n modchip heeft echt niet alleen maar als doel om 'backups' te spelen. Denk bijvoorbeeld ook aan import spellen / DVD's.
99% van de mensen doen het om illegale kopien te kunnen spelen

blup

• Flake
Op zondag 27 januari 2002 12:48 schreef Werkeend het volgende:

[..]

Misschien. Maar om diezelfde reden zijn branders ook nog legaal.

• IceStorm
  • Laatst online: 16:56

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Op zondag 27 januari 2002 12:48 schreef Werkeend het volgende:
Mwa, dat valt op zich mee, ik zou eerder van 85% uitgaan :P Maar dat is bij fikkers hetzelfde.

• Bezulba

Bezulba

Formerly known as Eendje

Topicstarter
voordat we ineens overgaan over hoeveel % van de nederlandse blanke man tussen 30-50 illegale games kopiert met hun hp brander.....

mag het ja / nee ? :)

blup

• Skeleton353
  • Laatst online: 11-01-2020

Skeleton353

Ik herken mezelf niet meer ...

Op zondag 27 januari 2002 12:46 schreef Steffie het volgende:

[..]

bullshit ! Zo'n modchip word enkel en alleen gebruikt om illegale copy's te spelen.
Iemand die zegt dat hij dit doet om (eigen) backup's te kunnen spelen, liegt dat hij zwart ziet.
Als je een beetje oplet met je cd's zal je geen (althans niet veel) krassen krijgen op je cd.
Ik heb hier psx games liggen die 5 jaar oud zijn en waar er nog geen enkele kras op zit ! (en ik heb ze nochthans heel veel gebruikt)
Trouwens, ik dacht dat het 'ombouwen' om import games te kunnen spelen ook niet echt 'legaal' te noemen is ...

En om DVD's te kunnen bekijken van andere regio's bestaat er een simpele cd (DVD region X). En dit is wel legaal.
Dan hoef je je ps-2 zelfs niet open te maken, en blijft je garantie intakt !

Kortom, het ombouwen van je psx of ps-2 is niet grijs, maar ZWART !

Asus Cusl2-c - Intel P3-800 Mhz - 512 Mb Ram - Asus V7700 (Ge-force 2 GTS) - Plextor 40/12/40A CD-writer - SB-audigy - 2x40 Gb HD - Cambridge FPS-1000 Speakers - IIYAMA AS4611UT LCD Monitor - MS Optical Wheel Mouse - Windows XP Professional (Engels)

• Flake
Op zondag 27 januari 2002 15:03 schreef skeletonman een verhaal
Het is niet aan jou om te oordelen of zoiets illegaal is of niet. Als het legaal gebruikt kan worden kan het bij definitie niet verboden worden in de Nederlandse samenleving (voordeeltje ;))

[edit] vreemde zin aangepast

• Skeleton353

Skeleton353

Op zondag 27 januari 2002 15:10 schreef SONiCB00M het volgende:

[..]

Het is niet aan jou om te oordelen of zoiets illegaal is of niet. Als het legaal gebruikt kan worden kan het bij definitie niet verboden worden in de Nederlandse samenleving (voordeeltje ;))
drugs kan ook legaal gebruikt worden (in de medische industrie), en dit mag dan volgens u ook ?

Wapens mogen ook legaal gebruikt worden door bepaalde instanties (politie, schietclub), en dit mag dan ook volgens u gebruikt worden in het dagelijkse leven ?

Ik wil hier niet gaan janken of zo, maar jouw uitleg klopt niet echt imo ... :?

In elk geval, het is een discussie waard, maar laat het aub niet uitdraaien op een ruzie qua meningsverschillen :D :D

Asus Cusl2-c - Intel P3-800 Mhz - 512 Mb Ram - Asus V7700 (Ge-force 2 GTS) - Plextor 40/12/40A CD-writer - SB-audigy - 2x40 Gb HD - Cambridge FPS-1000 Speakers - IIYAMA AS4611UT LCD Monitor - MS Optical Wheel Mouse - Windows XP Professional (Engels)

• Steffie

Steffie

Opaque

Op zondag 27 januari 2002 15:03 schreef skeletonman het volgende:
bullshit ! Zo'n modchip word enkel en alleen gebruikt om illegale copy's te spelen.
Iemand die zegt dat hij dit doet om (eigen) backup's te kunnen spelen, liegt dat hij zwart ziet.
Zo'n vooroordeel vind ik pas onzin. Hoe kan jij nou oordelen over hoe ik mijn PS2 met modchip gebruik. Ik heb niet eens gekopieerde spellen voor de PS2, ik heb alles orgineel.
Laat ik toevallig ook nog een kameraad hebben die veel import spellen speelt en dus ook z'n PS2 daarvoor heeft omgebouwd en in eerste instantie niet om kopiën te spelen.

Die 99% waar Werkeend het over heeft vind ik ook zwaar overdreven.

• Amd RuLuzzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-11 21:05
Ik snap het niet helemaal.
Je woont in engeland en bouwt hem om dan ben je schuldig. Maar het apperaat is toch van jou je mag toch doen ermee wat je wilt.

• Skeleton353

Skeleton353

Op zondag 27 januari 2002 16:16 schreef amd_ruluzzz het volgende:
Ik snap het niet helemaal.
Je woont in engeland en bouwt hem om dan ben je schuldig. Maar het apperaat is toch van jou je mag toch doen ermee wat je wilt.
Zij zullen het anders zien.
Alcohol, zeep, een batterij en een stukje electr. draad is op zich ook niet illegaal.
Maar je kan met deze ingredienten ook een bom maken, en dan word het opeens wel illegaal :)

Ach ja .... wat zit de wereld vreemd in elkaar 8-)

• Diadem
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-05-2023

Diadem

fossiel

Op zondag 27 januari 2002 18:51 schreef skeletonman het volgende:

[..]

Zij zullen het anders zien.
Alcohol, zeep, een batterij en een stukje electr. draad is op zich ook niet illegaal.
Maar je kan met deze ingredienten ook een bom maken, en dan word het opeens wel illegaal :)

Ach ja .... wat zit de wereld vreemd in elkaar 8-)
Het maken van een bom is niet illigaal hoor. Sterker nog, dat doe je bij scheikunde lessen weleens.

Illigaal wordt het pas als je ze gaat gebruiken, of als je illigale ingrediënten gebruikt voor je bom (cocaïne ofzo :P)

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life - Terry Pratchett

• Wacky
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-11 20:22

Wacky

Dr. Lektroluv \o/

Op maandag 28 januari 2002 00:07 schreef Diadem het volgende:

[..]

Het maken van een bom is niet illigaal hoor. Sterker nog, dat doe je bij scheikunde lessen weleens.

Illigaal wordt het pas als je ze gaat gebruiken, of als je illigale ingrediënten gebruikt voor je bom (cocaïne ofzo :P)
offtopic:
Jah vet, een hele stad zo stoned als een garnaal :+

Nu ook met Flickr account

• Skeleton353

Skeleton353

Op maandag 28 januari 2002 00:07 schreef Diadem het volgende:

[..]

ja maar hier kunnen we verder gaan he ?

dan mogen we cracks (van oa. games) ook afhalen en verspreiden . Die zijn ook legaal. Het wordt pas illegaal als je ze gaat gebruiken. 8-)

Ik vrees dat dit een topic van welles en nietes wordt :)

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-11 22:02
Op maandag 28 januari 2002 01:45 schreef skeletonman het volgende:

[..]
dan mogen we cracks (van oa. games) ook afhalen en verspreiden . Die zijn ook legaal. Het wordt pas illegaal als je ze gaat gebruiken. 8-)
En waarom niet? Ik denk dat op deze manier redeneren gewoon klopt. Anders ga je bij voorbaat al een hoop dingen verbieden, die helemaal niet illegaal hoeven te zijn.
Bij het verspreiden van cracks is het mischien makkelijk aan te tonen dat deze puur voor illegale doeleinden zijn te gebruiken. Bij het verspreiden van een "bootdisk" voor de playstation al heel wat minder. Bij het bezitten van een groot en vlijmscherp keukenmes wordt het al heel lastig: Praktisch iedereen gebruikt zo'n ding om de prei mee aan hapklare stukjes te maken. Maar menig horrorfilm wil nog wel eens alternatieve gebruiksmogelijkheden aandragen.

Toch is de nederlandse wet niet helamaal duidelijk en is het beste bewijs dat het in nl. is toegestaan het simpele feit dat bij mijn weten Sony er hier geen rechtszaak over heeft gewonnen.

Waarom nl wet niet duidelijk: Aan software mogen geen wijzigingen door de gebruiker worden aangebracht. Op zich mag dat aan hardware ook niet. Iets met intellectueel eigendom enzo (ik zit er niet helemaal in, zoals je kan lezen). Maar dan gaat het over onderdelen waar bepaalde geregistreerde technologiën inzitten. Maar je mag wel aan het apparaat wijzigingen aanbrengen. Kort voorbeeldje (en mensen met meer kennis van zaken zijn van harte uitgenodigd duidelijker te bewoorden!):
dvd speler; Daar zit een chip in om de digitale data te decoden. Die mag je niet op zo'n manier hacken dat je die voor andere doeleinden kan inzetten (decoden van divxjes ed.). Maar het is wel toegestaan om je dvd speler zo om te klussen dat hij niet meer van een dvd loopwerk gebruik maakt, maar op die plek een netwerkkaart heeft zitten.

• IceStorm
  • Laatst online: 16:56

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Op maandag 28 januari 2002 01:45 schreef skeletonman het volgende:
Nope, dat mag niet omdat die in 99% van de gevallen 'gereversed engineered' zijn, iets dat de makers in 100% van de gevallen nadrukkelijk verbieden in voorwaarden en andere meuk.
Pagina: 1