Ik ben bezig om een programmaatje te schrijven voor de kasafsluiting bij ons.
Hij komt op met een venster waar je alle munten en papiergeld in moet vullen en ook het totaal in de kassa, totaal op de kassastrook en het bedrag wat standaard aan wisselgeld in de kassa hoort te zitten. Uit deze laatste drie berekend hij dan het kasverschil (zie onderstaande code).
Als je op OK drukt berekend hij van alles en wordt er een nieuw form geopend met alle uikomsten.
Het probleem wat ik nu heb is als volgt:
Als je bij totaal in de kassa of bij totaal op de strook een getal met cijfers achter de komma invult (bv 100,01 ofzo) dan berekend hij een kasverschil van 9,99999999901E-02.
Terwijl dit dus eigenlijk 0,01 zou moeten zijn.
[code die ik gebruik]
KasverschilV = Invoer.Totaalkassa - Invoer.standaardinkas - Invoer.Totaalstrook
Uitkomst.Kasverschil = "hier hoort het euroteken te staan " & KasverschilV
[/code die ik gebruik]
Iemand enig idee hoe dit is op te lossen
Hij komt op met een venster waar je alle munten en papiergeld in moet vullen en ook het totaal in de kassa, totaal op de kassastrook en het bedrag wat standaard aan wisselgeld in de kassa hoort te zitten. Uit deze laatste drie berekend hij dan het kasverschil (zie onderstaande code).
Als je op OK drukt berekend hij van alles en wordt er een nieuw form geopend met alle uikomsten.
Het probleem wat ik nu heb is als volgt:
Als je bij totaal in de kassa of bij totaal op de strook een getal met cijfers achter de komma invult (bv 100,01 ofzo) dan berekend hij een kasverschil van 9,99999999901E-02.
Terwijl dit dus eigenlijk 0,01 zou moeten zijn.
[code die ik gebruik]
KasverschilV = Invoer.Totaalkassa - Invoer.standaardinkas - Invoer.Totaalstrook
Uitkomst.Kasverschil = "hier hoort het euroteken te staan " & KasverschilV
[/code die ik gebruik]
Iemand enig idee hoe dit is op te lossen