Toon posts:

[PASCAL] Maken van kde programma's

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb onder freebsd freepascal al is er een snellere of betere pascal compiler willen julie het dan zeggen.

Ik wil daarmee graag de kde api gebruiken weten jullie er een website over of een boek.

Verwijderd

Ik heb me er nooit zo in verdiept. Maar kan dat niet met Kylix? http://www.borland.com/kylix

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 27 januari 2002 10:37 schreef Zef het volgende:
Ik heb me er nooit zo in verdiept. Maar kan dat niet met Kylix? http://www.borland.com/kylix
Ik wil niet met kylix programma's maken maar met een echte pasccal compileren geen rad.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 27 januari 2002 10:39 schreef M_KOS het volgende:

[..]

Ik wil niet met kylix programma's maken maar met een echte pasccal compileren geen rad.
en kylix is ook niet beschikbaar voor freebsd

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 27 januari 2002 10:46 schreef M_KOS het volgende:

[..]

en kylix is ook niet beschikbaar voor freebsd
niemand?

Verwijderd

Op zondag 27 januari 2002 10:39 schreef M_KOS het volgende:

[..]

Hoewel Kylix idd. niet voor FreeBSD beschikbaar is ff het volgende:

Kylix, evenals Delphi, compileert toch echt Pascal, wel Object Pascal maar het compileert pascal! RAD betekent Rapid Application Development.

In Kylix hoef je de API's niet meer zelf te leren. Kylix doet de API aanroepen voor je!

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 28 januari 2002 11:37 schreef hvdberg het volgende:

[..]

Hoewel Kylix idd. niet voor FreeBSD beschikbaar is ff het volgende:

Kylix, evenals Delphi, compileert toch echt Pascal, wel Object Pascal maar het compileert pascal! RAD betekent Rapid Application Development.

In Kylix hoef je de API's niet meer zelf te leren. Kylix doet de API aanroepen voor je!
Maar ik wil met met freepascal is er geen site hier over?

• igmar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-09 19:53

igmar

ISO20022

Maar ik wil met met freepascal is er geen site hier over?
Ik vrees het niet of erg weinig. De taal is nu eenmaal C, geen Pascal. Alle libs werken met C calling conventions, die wel te converteren zijn, maar niet zonder aardig wat werk.

Derde probleem zijn de .so files.

Ik zou m'n tijd besteden aan het leren van C ipv aan zaken die zonde van de tijd zijn.
Pagina: 1