Goeiemorgen,
Ik heb sinds kort eindelijk adsl
en een vriend van mij ook. Nu hebben we ieder een eigen windows 2000 domein thuis. Deze willen we gaan samenvoegen.
Mijn server moet de domain controller worden, en zijn domein een subdomein.
We hebben dcpromo op zijn server uitgevoerd (geen dc meer) en een vpn van zijn server naar mijn server gemaakt. Daarna active directory geinstalleerd. Daar moest ik de naam van het domein opgeven waar de server aan werd toegevoegd.
Hoe krijg ik het voor elkaar dat mijn domein domein.local wordt en zijn domein sub.domein.local?
Ik heb geprobeert een OU op mijn server te maken, maar ik kan tijdens de installatie van de AD deze ou niet selecteren.
Moet ik eerst een subdomein in DNS aanmaken ofzo?
Ik heb sinds kort eindelijk adsl
Mijn server moet de domain controller worden, en zijn domein een subdomein.
We hebben dcpromo op zijn server uitgevoerd (geen dc meer) en een vpn van zijn server naar mijn server gemaakt. Daarna active directory geinstalleerd. Daar moest ik de naam van het domein opgeven waar de server aan werd toegevoegd.
Hoe krijg ik het voor elkaar dat mijn domein domein.local wordt en zijn domein sub.domein.local?
Ik heb geprobeert een OU op mijn server te maken, maar ik kan tijdens de installatie van de AD deze ou niet selecteren.
Moet ik eerst een subdomein in DNS aanmaken ofzo?
Jij bent degene die me opfokt!
JA JIJ!!!