Toon posts:

.com hosten vanaf dynamisch IP-adres

Pagina: 1
Acties:
  • 48 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag een .com-domeinnaam (+ website) hosten vanaf een server op een PC met een dynamisch IP-adres. Dat schijnt lastig te zijn als je geen toevoegingen aan je domeinnaam wilt. Ik begreep dat je dan een vast IP-adres moet simuleren, maar dat je dan wèl toevoegingen aan je domeinnaam krijgt omdat je dan gebruik moet maken van een bepaalde service. En dat laatste wil ik dus niet.

Ik wil gewoon dat mijn domeinnaam er (bijvoorbeeld) zo uit ziet: www.blablabla.com. Kan dat?

Bij voorbaat dank,
MvA :)

• Ferdo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-01 17:24

Ferdo

Dido Armstrong :9~

Ja, dat kan!

• Ga naar www.dyndns.org,
• Registreer je daar,
• Maak daar een hostadres aan (zoals blaat.homeip.net)
• Download een client en installeer deze. Dit programma stuurt automagisch je ip naar de servers van dyndns, en daar wordt het dan gekoppeld aan je hostadres.
• Vervolgens dat hostadres koppelen aan je internet-domein(dat moet je weer doen via de homepage van het bedrijf waar je je domein hebt geregistreerd en klaar!

Succes! :)

BTW, dit hoort eigenlijk in ANS thuis! ;)

Audioscrobbler profile
Begin de dag met een dansje, begin de dag met een lach,
want wie vrolijk kijkt in de morgen, die lacht de hele dag,
jaaa, die lacht de hele dag!

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-08 13:58

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

W&G > NT

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Op zondag 27 januari 2002 05:30 schreef Ferdo het volgende:
Ja, dat kan!

• Ga naar www.dyndns.org,
• Registreer je daar,
• Maak daar een hostadres aan (zoals blaat.homeip.net)
• Download een client en installeer deze. Dit programma stuurt automagisch je ip naar de servers van dyndns, en daar wordt het dan gekoppeld aan je hostadres.
• Vervolgens dat hostadres koppelen aan je internet-domein(dat moet je weer doen via de homepage van het bedrijf waar je je domein hebt geregistreerd en klaar!

Succes! :)

BTW, dit hoort eigenlijk in ANS thuis! ;)
Dat is het begin :)

Als je echt gratis wil kan je je .com beheren via www.mydomain.com en dan in een frame blblabla.dyndns.org zetten.

Wil je dat www.blabla.com echt naar je ip verwijst dan moet je mydyndns nemen.
Ik denk dat dat een eenmalige bijdrage is van 30$ en dan point www.blabla.com echt naar je pc.

Nog een andere mogelijkheid maar die is iets beperkter qua mx records is www.dns2go.com daar kun je gratis (voor non-profit) een .com naar je ip laten pointen.

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-08 15:02

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Zie ook:
[topic=154738/1/50]
Verder zie ik het probleem ook niet helemaal.
Ik heb ook een dynamisch IP van mijn ISP, maar daai gewoon een normale .com

Braaikamer - Smoke&BBQ

Dit topic is gesloten.