MSI K7T Pro2 met 133 SDRAM ?

Pagina: 1
Acties:

• Spam
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 11-08 17:54
Volgens de specs moet het kunnen maar als ik naar de bios kijk zie ik het volgende in frequency/Voltage control staan :

CPU Vcore select = Default
CPU VIO Select = 3.3V
AutoDetect DIMM/PCI clk = Enables
Clock by slight adjust = 100
CPU clock ratio = 9.0

Nu zie ik wel dat mijn autodetect aan staat, dus zou ie 133 MHz kunnen detecteren. maar hoe kan het dat mijn Clock By Slight adjust op 100 staat als ik 133 Mhz erin heb zitten ? Of heeft dat niets met elkaar te maken ?

Hoe kan ik dat testen ? Sorry, ikke is een beetje leek en ik kan het niet uit de faq halen.

We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !

• Tha_Dragon_
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-08 09:24

Tha_Dragon_

Soms zijn dingen gewoon vaag

op un pro2 zit volgens mij DDR en geen SDRAM :?

• bramseltje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-07 23:59
Volgens mij is het zo dat bij de K7T pro2 de proc op 100MHz loopt, en je geheugen op 133 (ik vraag me af in hoeverre dat zin heeft...). Dus de 'Clock by slight adjust' is je Frontside Bus snelheid. Je geheugen snelheid kun je apart instellen op 100/133/autodetect bij, ehm, ff boekje zoeken, moment :D

Bram
edit:

hmm, dat boekje wat bij mijn PRO2-A zit is al zo oud dat de bios opties niet meer kloppen :)
Maar het moet bij advanced chipset options zitten, als het goed is!

hope it helps...

Verwijderd

Op zondag 27 januari 2002 12:09 schreef Vaagie het volgende:
op un pro2 zit volgens mij DDR en geen SDRAM :?
Nee sorry :)

• eagle
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 04-05 21:19

eagle

-beast

Ja dat kan maar in een ander gedeelte het heet geloof ik "host clock + 33" staat bij advanced chipset options dacht ik :z

• Skaah
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb de Pro2A, gaat prima met 133Mhrz geheugen en 100mhz bus (Duron800), de geheugenklok kun je apart instellingen, RTFM.
Pagina: 1