Toon posts:

[PHP]functie aanroepen binnen eregi_replace()?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hee hallo!

Ik wil alle URL's van plaatjes in lap tekst om laten zetten door een [img]...[/img] Ik heb dat al voor elkaar met een eregi_replace().

Alleen wil ik graag de plaatjes van een vaste breedte voorzien als ze breder zijn dan 400 pixels. Die check heb ik ook al maar hoe combineer ik dit met een replace-functie? :? Kan ik binnen een eregi_replace() een functie laten uitvoeren zodat ie on the fly evt. de breedte van plaatjes aanpast?

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:47
DIT soort berichten moeten we dus kwijt in /14. Nee, natuurlijk kan dat niet!

Wat je zal moeten doen, is exploden op dat patroon wat je al hebt, en vervolgens voor elk stukje de juiste code er omheen zetten.

• Rense Klinkenberg
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:45
Op zondag 27 januari 2002 03:50 schreef Soultaker het volgende:
DIT soort berichten moeten we dus kwijt in /14. Nee, natuurlijk kan dat niet!

Wat je zal moeten doen, is exploden op dat patroon wat je al hebt, en vervolgens voor elk stukje de juiste code er omheen zetten.
Een beetje vreemde reactie zeg :?

Het kan idd. voor zover ik weet niet met ereg_replace, maar wel met preg_replace. Je moet wel zorgen dat je de e modifier gebruikt, die het volgende doet:
If this modifier is set, preg_replace() does normal substitution of backreferences in the replacement string, evaluates it as PHP code, and uses the result for replacing the search string.

Only preg_replace() uses this modifier; it is ignored by other PCRE functions.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt Freak007, daar heb ik tenminste wat aan! :)

En inderdaad een beetje vreemde reactie van je voorganger. Ik stel een vrij normale vraag dacht ik zo.

• Rense Klinkenberg
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:45
Als je wat voorbeelden wil hebben, moet je eens kijken naar topic die gaan over php highlighting tussen ubb tags.

Verwijderd

bovendien is preg_...() sneller dan ereg_...()

zie manual

Verwijderd

Topicstarter
Ok... thanx! :)

Ik had in 1e instantie al met search gezocht maar daar vond ik niet veel mee wat op mijn probleem leek. Ik ga es ff kijken!

Nogmaals bedankt!

**** LAATSTE NIEUWS: hij doet het! Senks people! :) ****
Pagina: 1