Toon posts:

Bridgen WinXP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een vraag: als je de BRIDGING uit hebt staan onder windows xp, kan je de hoofd internet connectie nog opgeven op welke netwerk kaart hij het internet moet delen....

als je bridging enabled kan dat niet..
Nu heb ik aan jullie de vraag
kan ZONDER dat bridging gebruikt wordt

192.168.1.2 192.168.0.2 pingen? (gaat hier beide om client pc's)

Want het vervelende is, als je bridging aanzet onder Windows XP kan je namelijk niet meer instellen op welke netwerk kaart je het internet wil delen..

op 1 internet kaart wil ik namelijk geen internet hebben (gaat ergens anders naartoe)

Verwijderd

beschrijf je gewenste situatie/setup/configuratie eens iets beter ?

wat ik hiervan begrijp is dat je een server hebt met internet verbinding en daaraan 2 client pc's waarvan 1 wel op internet moet en de ander niet.

heb je voor beide compu's dus aparte netwerkkaarten (dus crosslinks) ?

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 27 januari 2002 04:00 schreef 2ndReality het volgende:
beschrijf je gewenste situatie/setup/configuratie eens iets beter ?

wat ik hiervan begrijp is dat je een server hebt met internet verbinding en daaraan 2 client pc's waarvan 1 wel op internet moet en de ander niet.

heb je voor beide compu's dus aparte netwerkkaarten (dus crosslinks) ?
IK had er al een keer een topic over gemaakt met een plaatje, maar was een andre vraag.
plaatje kan dus nog wel mee in de "bridgin" vraagstelling.

Afbeeldingslocatie: http://www.corebomb.nl/netwerkje.jpg

Ik heb dus een Server, een grote interne leech server staan
met modus 3X30 gb stuff erop.. (onnodige info BTW
Zitten 3 netwerk kaarten in
eentje naar de kabelmodem
eentje naar buurjongen
eentje naar lokale netwerk (mijzelf)
Nu heb ik een netwerk gelegd met mn buurjongen: zijn IP reeks: 192.168.1.1
Mijn IP reeks: 192.168.0.1
Nu wil ik
dat alleen MIJN netwerk, internet kan krijgen.. en dus niet het netwerk van mijn buurjongen, (ik wil niet dat hij ook internet krijgt)
Maar ik wil WEL, dat ik vanaf 192.168.0.2 mijn buurjongen kan bereiken 192.168.0.2 (dus soort IP brug)
maar dan alsnog, IK alleen internet, HIJ niet..
is er een mogelijkheid hiero?
Verder draait de server Windows 2000 Professional, daar zit internet delen software in..
Hoe kan ik instellen dat mijn buurjongen niet kan internetten via de server*D, maar ik wel? mischien d.m.v DHCP enzo?
nu wil ik ook niet dat hij zomaar een ander IP adres kan nemen
bijvoorbeeld 192.168.0.3 om zo wel in mijn IP reeks te komen die de server dan accepteerd..
Ik hoor van jullie hopelijk alvast bedankt !

Nu is het bovenstaande al allemaal opgelost, en geeft dus een klein inzich van de situatie

HOE kan ik deze 2 netwerk segmenten aan elkaar bridgen ZONDER dat ie ook internet krijgt?
volgens mij kan dat niet in XP, dan krijg je voor de netwerk brug namelijk maar 1 IP adres (192.168.0.1)

Weten jullie of dit uberhaupt op te lossen valt....

of het het al zo dat mijn buurjongen automatisch contact kan leggen vanaf 192.168.1.1 naar 192.168.0.2 ..