Toon posts:

XP start niet op met Radeon 8500 !

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Radeon 8500 (retail) gekocht en nou wil mijn XP niet meer opstarten. Bij het opstarten lopen eerst de kleuren door naar rechts en vervolgens blijft hij hangen op een zwart beeld. Ik heb reeds meerdere drivers geprobeerd maar nee.
Nou draai ik met 98 SE en daar draait de kaart perfect. Zou het misschien kunnen dat er in mijn bios wat verkeerd staat?
Ook heb ik XP meeerdere keren geinstaleerd maar ook dat mocht niet baten.
Toch zou deze kaart toch onder XP moeten kunnen draaien want ik heb reeds mensen gezien die scores hebben gepost.
Ik hoop dat er iemand is die mij verder kan helpen.

Mijn spec:
P IV 1700
256 Mb Rdimm
Abit TH 7 II
40 Gb maxtor 7200

• Bomberman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-01 15:31
Fast Writes al uitgezet in je bios?

PC Specs

Verwijderd

Topicstarter
Ja die heb ik uitstaan.

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 31-01 01:56

edward2

Schieten op de beesten

Dat is wel heel strange, heb je een dualboot gedraaid?

Heb je, voordat je XP geinstalleerd hebt, een format gedaan?

Welke drivers heb je geprobeerd, ook de 60xx series?

Niet op voorraad.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn schijf volledig gepartioneerd en ik heb ook de 60xx series drivers geprobeerd maar ook dat ging niet.
Zou het toch in mijn bios kunnen zitten?

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
lijkt me wel
je hebt ook nog een andere fast writes instelling..
die staat ook gewoon bij de agp instellingen

Tweakers Discord

Verwijderd

Ik heb dus ook dit probleem maar dan onder windows 2000, exact hetzelfde, na laatste blauwe blokje, een zwart scherm i.p.v. een login dialog box.

Ik ben benieuwd.

Mijn instinct zegt me dat het NIETS met de bios instellingen te maken heeft.

Ik hoop op hulp.

:'(

Verwijderd

Topicstarter
@wwessels

Wat voor configuratie heb jij als ik vragen mag? Misschien dat als je net zo'n moederboard hebt als mij dat de fout daar misschien ligt.

Verwijderd

Yow Fransje probeer eens ff je bios op 'factory default' te zetten...er kan ook iets staan van 'default settings' whatever.
Mocht dat niet werken pak dan ff een pincet en zet de ClearBois Jumper even op reset..zou toch moeten werken.

(Mijn Radeon LE komt over een paar dagen en ik ben ook van plan XP te isnstaleren..ben benieuwd)

• HielkeJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
wil het opstarten in veilige modus ook niet??
bij mij wou dat wel --> instelling op allerlaagste en booten maar, en rustig weer omhoog :P

Verwijderd

Topicstarter
opstarten in veilige modus lukt wel maar na restarten loopt hij 9 van de 10 keer weer vast. Het enige wat mij opviel toen hij wel doorstarte dat de optie om mijn refresh rate te veranderen er niet was.

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Als het in Win98 wel goed gaat lijkt me het niet door een bios instelling komen.

Post anders die vraag eens op www.rage3d.com

Niet op voorraad.

Verwijderd

Hmm..Zou je kaart soms niet goed zijn? Het heeft niks met windows te maken dus er zijn maar een paar dingen waar het aan kan liggen...Bios, Kaart of monitor (onwaarschijlijk)

Wat ik in zo'n geval doe is allereerst je HD schijf compleet formateren+patitioneren..dan nieuwe kaart erin + Bios clearen..vervolgends Winblows..probeer eens een andere winblows...ME ofzo gewoon om te kijken of dat werkt..werkt dat probeer doe dan alles opnieuw en prober XP.

Het is zo dat je HD er nikz mee te maken heeft maar als een zwaar probleem heb dan hou ik altijd die volgorde aan..werkt altijd.
Maar als het nog steeds niet werkt dan vrees ik toch dat er iets met je kaart is...(onwaarschijnlijk aangezien je wel in Veilige modus komt)

Verwijderd

Op zondag 27 januari 2002 14:19 schreef ICBM het volgende:
Hmm..Zou je kaart soms niet goed zijn? Het heeft niks met windows te maken dus er zijn maar een paar dingen waar het aan kan liggen...Bios, Kaart of monitor (onwaarschijlijk)

Wat ik in zo'n geval doe is allereerst je HD schijf compleet formateren+patitioneren..dan nieuwe kaart erin + Bios clearen..vervolgends Winblows..probeer eens een andere winblows...ME ofzo gewoon om te kijken of dat werkt..werkt dat probeer doe dan alles opnieuw en prober XP.

Het is zo dat je HD er nikz mee te maken heeft maar als een zwaar probleem heb dan hou ik altijd die volgorde aan..werkt altijd.
Maar als het nog steeds niet werkt dan vrees ik toch dat er iets met je kaart is...(onwaarschijnlijk aangezien je wel in Veilige modus komt)
Hehehe kaartje heeft een duracy test doorlopen van 2 uur in de winkel :) Ben dus ook bang dat het niet aan het kaart ligt...

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Nee want anders zou hij het met Win98 ook niet doen he ;)

Niet op voorraad.

Verwijderd

ik heb een Viper 2..dat zegt genoeg neem ik aan? :)
Ben al heel wat belachelijke probs tegengekomen..

Ok niet de kaart duz..iemand nog ideeen?

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik heb intussen van alles weer geprobeerd tot aan het opnieuw installeren van XP maar krijg telkens weer hetzelfde probleem.
Ik denk dat ik voorlopig maar met 98 SE blijf draaien tot er een oplossing is gevonden. ;(

Verwijderd

Topicstarter
Ik had nog 1 vraag:

Welke drivers zijn nu het beste voor XP ?
Ik heb er inmiddels zoveel geprobeerd maar weet eigenlijk niet welke nou het beste draaien.

• Scatman_II
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:52

Scatman_II

R9500 Pro >:)

Bij ATI de nieuwste :D

OC / CM - Begint eer ge Bezint

Verwijderd

6018 is in de meeste gevallen 't sneltste en levert mooiste beeld op :)

Verwijderd

Topicstarter
nou de 6018 heb ik geprobeerd dus dan denk ik dat het niet in de driver zit maar ergens anders in.
In ieder geval bedankt.

Verwijderd

Klik even op mijn naam, of gebruik de zoekfunctie hier op tweakers met mijn naam.

Ik gebruik een msi-6340 mainboard (microstar)

De rest vind je wel.

Mij is het ook nog niet gelukt om het werkend te krijgen.

Ik wacht reactie van ATI en van winkel af.

Ik hoorde ook van iemand dat je een oud pci kaartje erbij kon plaatsen en het zo kan proberen, maar dat kaartje moet ik eerst regelen...

Wie helpt :'(

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Via een ander forum zag ik iemand een goeie suggestie maken, die had hetzelfde, namelijk dat je scherm mogelijk "out of scan" gaat door een te hoge of foute refreshrate.

Rommel eens wat met je monitor, andere drivers ipv plug en play, 1 minitor ipv 2.

Niet op voorraad.

Verwijderd

Is dit probleem nog steeds niet opgelost? :'(

Verwijderd

Nee, dit probleem is nog steeds niet opgelost.

:(

• PhuSioN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:21
draai ook xp met een retail versie en heb helemaal geen problemen :? ik gebruik de 6011 drivers. 6018 nog niet gecheckt. ik zou anders ff inderdaad de bios resetten. kan maybe helpen.
Pagina: 1