Verwijderd

Topicstarter
Ik droom al heel lang van eigen bioscoop , en dat wordt dus binnenkort werkelijkheid , ik ga namelijk de Philips Hopper Sv20 kopen, een thuisbioscoop projector , uiteraard wordt het een 2ehandse , gezien ik een nieuwe niet kan betalen :9 Het is een 1250 ANSI lumen projector, wat inhoudt dat het beeld super scherp is! :9~

Afbeeldingslocatie: http://www.philips.nl/homecinema/imgs/hopper-kop.gif

Is er iemand die ook een projector thuis heeft staan, en die mij nog wat tips/advies geven, voordat ik deze ga kopen?

• Firecow
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-01-2023

Firecow

worldofnature.nl

c000l >:)

Canon EOS 80D En wat glaswerk

Verwijderd

ansi lumens heeft geen ruk met scherpte te maken maar met totale lichtopbrengst. Hoe meer, des te feller het licht zal zijn, en dus overdag gewoon zichtbaar blijft. Ik zou een beamertje van 500-600 lumen al willen hebben omdat ik films toch in het stikdonker kijk voor het effect.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 27 januari 2002 13:51 schreef pentagon het volgende:
ansi lumens heeft geen ruk met scherpte te maken maar met totale lichtopbrengst. Hoe meer, des te feller het licht zal zijn, en dus overdag gewoon zichtbaar blijft. Ik zou een beamertje van 500-600 lumen al willen hebben omdat ik films toch in het stikdonker kijk voor het effect.
Ja op zich heb je gelijk, als je in het donker een film kijkt heb je niet veel aan die ANSi lumen

Mag ik vragen welke beamer je zelf gebruikt?

Ik kan die Sv20 voor 1400 euro krijgen(2e hands) , is dat nog een beetje goedkoop, want ik kon nergens de nieuwprijs vinden :?

Verwijderd

Hou je er wel rekening mee dat zo een lamp tussen de 500 en 1000 Euro kost. Je moet goed opletten dat de lamp niet opgebrand is, anders krijg je die kosten er ook nog bij. Als je niet weet hoe lang hij gebrand heeft, moet je er rekening mee houden dat de lamp het elk moment kan begeven. Voor de rest, moet je zelf maar eens kijken of de kwaliteit je bevalt. Dat is echt een eigen mening. Die lamp, dat is eigenlijk het enige waar je op moet letten.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 27 januari 2002 15:02 schreef Jamez_Joint het volgende:
Hou je er wel rekening mee dat zo een lamp tussen de 500 en 1000 Euro kost. Je moet goed opletten dat de lamp niet opgebrand is, anders krijg je die kosten er ook nog bij. Als je niet weet hoe lang hij gebrand heeft, moet je er rekening mee houden dat de lamp het elk moment kan begeven. Voor de rest, moet je zelf maar eens kijken of de kwaliteit je bevalt. Dat is echt een eigen mening. Die lamp, dat is eigenlijk het enige waar je op moet letten.
Kun je de branduren nergens zien? is wel kut dan, als ik ook nog eens 1000 euro moet dokken, kan net zo goed een nieuwe kopen ;(

Verwijderd

Branduren; als het afleesbaar is zou de eigenaar het ff resetten alvorens de verkoop.

een lamp kost maar 500 Euro voor een gemiddelde beamer.

Ik gebruik nog zelf geen beamer, zodra ik hand weet te leggen op een koopje neem ik echt geen grotere dan 700 lumens. Gewoon overdreven, en de lol die je ermee beleefd is onmeetbaar. Films komen volledig tot zijn recht op kamer-muur grootte :)

Heb eens een beamer geleend van een kennis, damn ik gaf hem terug met pijn in me hart :) Wat een ervaring...

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 28 januari 2002 18:26 schreef pentagon het volgende:
Branduren; als het afleesbaar is zou de eigenaar het ff resetten alvorens de verkoop.

een lamp kost maar 500 Euro voor een gemiddelde beamer.

Ik gebruik nog zelf geen beamer, zodra ik hand weet te leggen op een koopje neem ik echt geen grotere dan 700 lumens. Gewoon overdreven, en de lol die je ermee beleefd is onmeetbaar. Films komen volledig tot zijn recht op kamer-muur grootte :)

Heb eens een beamer geleend van een kennis, damn ik gaf hem terug met pijn in me hart :) Wat een ervaring...
hehe, de lapmlife staat op 1200 uur , volgens mij heeft de eigenaar het niet gereset , volgens hem zou die nog 3 jaar mee moeten gaan. idd een erg vet ding, ik heb hem nu in mijn kamer, zal morgen een paar fotos maken :P

Net even Jeepers Creepers op zitten kijken met als geluid 5.1 DTT 2200 speakers , gewoon een bioscoopervaring :9

Trouwens , de eigenaar had ook een Hopper SV10 met 700ANSI , die wou hij voor 1300 euro kwijt :)
Pagina: 1