Netwerk printer en NT 4 werken niet samen ?

Pagina: 1
Acties:
  • 63 views sinds 30-01-2008

• ocke
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15-09-2024
Ik ben systeembeheerder op een kleine school. Af en toe help ik daar wat. Zij hebben daar dus een netwerkje en een leuke server. 2 Netwerk printers (die dus echt aan het netwerk hangen, dus geen lpt1 gedoe, maar echt met utp kabel --> hub), en die krijg ik dus gewoon NIET aan de praat.

Op de server draait windows NT 4. De server hangt WERKEND in het netwerk al getest enzo). De printer zijn een hp 1600 C, en een HP laserjet III. De 1600 C heeft als adres: 08000963E159, en de laserjet III als adres: 08000922156A. Nu doe ik dus printers-- >printer toevoegen--> niewe poort--> HP netwerk poort (staat ik boekje dat dat zo meot, en lijkt mij trouwens ook de beste) --> ik vul een naam in, vul adres in. Selecteer de juiste printer, en ff restarten (windows zuigt). En printen maar?

NEEE, dus niet... Ik heb hem nog niet 1 !!!! x kunnen laten printen. Jah als ik em aan de lpt1 hang, maar dat gaat normaal niet want we hebben daar 3 printers, 2 x met netwerk, 1 x zonder. De zonder moet aan de server.

Ik heb bij netwerk omgving wel al DLC of PCL (of zo iets) geinstaleerd. (stond ook in boekie).

Ik snap er nix maar van. WIE HELPT?

• GdeKeijzer
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-11-2025

GdeKeijzer

Asjemenou?

Ik neem aan dat het allemaal aan JetDirect kaartjes hangt, zo ja, dan even van HP de JetDirect software downloaden en de printers configgen en een IP-adres geven.
Daarna op de NT-server een nieuwe printer aanmaken; een LOKALE printer. Deze laten verwijzen naar een nieuwe poort: HP JetDirect Port en dan juist IP-adres ingeven.
Daarna deze printers delen met duidelijke namen. Deze printers zijn dan gerust wel benaderbaar vanuit het netwerk.
Suc6

Niet omdat het moet, maar omdat het kan....

Verwijderd

Zit er toevallig geen Hp Jet direct box bij? Dan kan je over ip printen en dat gaat zeker werken. Als het goed is zit er ook een tooltje bij van HP waar je printers mee kunt configuren. Kan je daar de printers wel mee bereiken?

Edit mode:

Iemand was me alweer voor

• CmdrKeen
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-03 16:41

CmdrKeen

Krentenboltosti

Om HP-printers in een netwerk aan te kunnen spreken, moet je volgens mij HP JetDirect gebruiken. Dit is een programma dat ervoor zorgt dat er een printerpoort komt waarlangs je de printer aan kan spreken. Het is te downloaden bij HP, en vrij eenvoudig in setup en gebruik.

/Edit - Volgens mij heeft HP JetDirect vervangen door een webversie van dit proggie. Zoeken kan op JetDirect en JetAdmin, dan kom je er wel. Zoals in de reply hierboven beschreven: een hardware-printservertje van HP kan natuurlijk ook...

Bloed, zweet & koffie

• ocke
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15-09-2024
klopt precies. jetadmin zit erbij. Staat er al op, maar ik heb daar alle config menu's al 50 x doorlopen, nergens ziet hij een printer. Als hij gaat zoeken al niet. Ook niet met alle filters uit...

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Op zondag 27 januari 2002 00:57 schreef ocke het volgende:
klopt precies. jetadmin zit erbij. Staat er al op, maar ik heb daar alle config menu's al 50 x doorlopen, nergens ziet hij een printer. Als hij gaat zoeken al niet. Ook niet met alle filters uit...
zijn dit interne jetdirects die erin zitten? Druk via de printer eens een testpagina af, zal vast de configuratie op vermeld staan. Als je het stuk "TCP/IP" hier eens vermeld, als wel als jullie lokale ip configuratie (welke addressen gebruiken jullie, e.d.) moet het vast werkend te krijgen zijn.

Verwijderd

Zit er een firewall op de server?
Zet deze dan eens uit.

Ik had dit op de zaak ook met een all in onde van canon. Ik kreeg constant een error dat hij geen data kon ontvangen van de printer (zoals hoeveelheid inkt, papier,etc.) Scannen ging ook niet kon hij de scanner niet vinden. Vervolgens firewall uitgezet en werken als een speer.

• Maartenvs
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 25-03 06:19

Maartenvs

For Sale

Kun je pingen?
Anders keertje printserver resetten, uitdraai laten maken van de instellingen, pc in dezelfde ip range zetten en dan via telnet of web setuppen en instellen. Gisteren deze route gevolgd met een jetdirect 300x en het werkte als een trein. (firewall moet voor die jetadmin wel uit maar die software hoef je niet te installen, is alleen handig om inktniveau enzo bij te houden)

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15:28

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Badmuts24 & Maartenvs..

Ik weet zeker dat jullie het goed bedoeld hebben, maar let even op de datum wanneer het topic is gestart. Ik denk dat er na ruim 4,5 jaar wel een oplossing is gevonden ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.