Toon posts:

Coolermaster op Powercolor geforce 2 gts pro

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus net een nieuwe cpu fan gescoort.. ennum.. nu heb ik dus die oude Coolermaster met koelblok hier liggen.. mijn idee was om die op mijn videokaart te monteren. moet ik dat dan met of zonder koelblok doen.. en hoe kan ik die het beste vast maken ?

TNx alvast :)

edit:
kan een modje ff [CM] in de topictitel erbij zetten?
:P

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:23
Met koelblok.
Maar wordt dat niet een beetje groot? :)

Vastmaken kun je doen met tie-wraps.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 27 januari 2002 00:37 schreef Phreak het volgende:
Met koelblok.
Maar wordt dat niet een beetje groot? :)

Vastmaken kun je doen met tie-wraps.
hm, heb ruimte zat.. maar ookal wil ik het met koelblok doen.. hoe maak ik die dan vast.. en wtf zijn tie-wraps? :)

kostda? koopjeda? :)

Verwijderd

Topicstarter
Op mijn voeding vastmaken is geen probleem, heb zo'n plugje erbij.. maar heeft iemand een idee?

• eppie
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
(overleden)
Dat koelblok in stukken zagen en op je mem chips plakken, heeft veel meer zin dan je gpu verder clocken.

Verwijderd

Der is een keer iemand geweest die zo'n coolermaster blok op z'n GForce kaart heb gezet door gaten op de goeie plaatsen in het blok te boren. En deze met schroeven aan de gaten in de videokaart vast te zetten. (alleen weet niet meer wie dat was)

En idd je kunt het beter in stukken zagen en op je mem chips zetten, want geheugen overklokken geeft meer prestatie winst :)

Verwijderd

Topicstarter
moet ik dan de bovenkant of de onderkant coolen van de mem.. en wat doe ik dan nog met die cooler? kan ik die er niet opzettne ? :)

Verwijderd

Topicstarter
*kick*

is er niet ergens een guide ofzo ?

Verwijderd

Wat wil je nu eigenlijk? De heatsink+fan van een oude processorkoeler op je videokaart monteren? En dan de heatsink in stukken zagen en op de memchips plakken, of de hele koeler op de core plakken?

In elk geval kun je imho beter arctic silver adhesive gebruiken om de boel vast te lijmen dan tie wraps. Daarmee kun je niet echt goed klemmen en kan de boel verschuiven. Met die adhesive zit het gewoon muurvast... Je kunt het dan later ook niet meer loskrijgen, da's een klein nadeeltje. Tenzij je de adhesive met ASII verontreinigd, maar dat is imho een klotekarweitje aangezien je dan 3 dingen moet mixen en opbrengen binnen 5 minuutjes ofzo. En ik ben dan ook weer bang dat het niet stevig genoeg is :{

wat betreft guides... met google zijn er wel genoeg dingen te vinden over het lijmen van heatsinkjes op je ram chipjes en op de site van arcticsilver staat een hele uitgebreide tutorial + pics van het werken met AS adhesive...
Pagina: 1