Camera op Computer hoe :?

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Go0s
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 02-10-2010
Hey,

Mijn zus heeft een Sony NP-F330 HandyCam. Ik heb een Intel Pentium 4 1.7Ghz met 512mb etc etc. Nou wil mijn zus die camera op de computer aansluiten maar ik weet niet waar ik moet beginnen en wat ik ervoor nodig heb. Ze wil video gaan bewerken etc etc. Wat heb ik daar voor nodig? Ik heb al iets gehoort van een FireWire kaart maar kan iemand mij uitleggen wat ik allemaal nodig heb en wat dat gaat kosten :)

• ralfbosz
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-03 11:25

ralfbosz

xm create bosz -c

Helaas heb je een AMD nodig ;)

En ligt aan de camera (heeft die een DV-out?) inderdaad een firewire-kaartje...

rm -r *

• Go0s
Op zaterdag 26 januari 2002 23:49 schreef ralfbosz het volgende:

En ligt aan de camera (heeft die een DV-out?) inderdaad een firewire-kaartje...
Is een FireWire kaart het enige? en hoe duur zijn die gevallen :?

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:35

Super_ik

haklust!

check de price-watch :)

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

• Toet3r
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Toet3r

¿?

ten eerste heb je een camera nodig met een dv out en eventueel dv in (laatste is niet ech heel nodig is alleen nodig als je wil terug schrijven naar je camera)

ten tweede heb je een firewirekaart nodig, dzijn er geloof ik vanaf 60 euro en zijn mij de meeste computerwinkels te krijgen. Software om je video's te bewereken zit als het goed is bij de kaart

ik hoop dat je zo voldoende antwoord hebt op je vraag

Pi-Hole: open-source netwerk advertentie blocker

• Y0ur1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Firewire kaartje is iets van 59 euro, dan heb je wel een goede. Je hebt nog veeeele duurdere, maar das niet echt interessant voor thuis doeleinden...
Als je een DV in(/out) hebt dan je kun je daar op gooien, werkt lekker snel dat firewire!

Verwijderd

Als het gaat om een DV of D8 camera, dan zit er op de camera inderdaad een firewire uitgang, die Sony i-link noemt.

Wat je nodig hebt is een dus een firewirekaartje, een kabeltje en videobewerkingssoftware.

Ik heb zelf de firewirekaart van Dynalink voor zo'n HFL 130,- gekocht inclusief een kabeltje.

Voor de uitvoer van de video gebruik ik de TV-out op de videokaart, of ik maak er een VCD van.

• Go0s
K bedankt voor je reactie :)

De camera is btw een CCD-TRV67E... tis maar dat je het weet :)

Ik ga maandag ofzo dan ff naar een firewire kaart kijken..

Mzzl (mag eigenlijk niet maar doe het toch :9)

• Y0ur1
  • Niet online
Op zaterdag 26 januari 2002 23:56 schreef Go0s het volgende:
K bedankt voor je reactie :)

De camera is btw een CCD-TRV67E... tis maar dat je het weet :)

Ik ga maandag ofzo dan ff naar een firewire kaart kijken..

Mzzl (mag eigenlijk niet maar doe het toch :9)
Kijk natuurlijk wel even of hij een DV in(/out) heeft heh!

• Go0s
Oki doe ik :)

• Go0s
Is dit een goeie misschien?

• Scatman_II
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:37

Scatman_II

R9500 Pro >:)

uhm, als je zus dat ding heeft gekocht zitten er ieg normale drivers bij :P meestal ook nog wel een handy progje..

OC / CM - Begint eer ge Bezint

• Go0s
Op zondag 27 januari 2002 14:37 schreef Scatman_II het volgende:
uhm, als je zus dat ding heeft gekocht zitten er ieg normale drivers bij :P meestal ook nog wel een handy progje..
Nej we moeten nog zo'n ding kopen maar is dit een goeie of niet?

• mpegernie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-03-2016

mpegernie

.mpe

Op zaterdag 26 januari 2002 23:49 schreef ralfbosz het volgende:
...
hmmmz? welles PIV video bewerkings benchmarks gezien?

"The Major advances in civilization are processes that all but wreck the societies in which they occur." -A. N. Whitehead

• Go0s
Op zondag 27 januari 2002 14:56 schreef mpegernie het volgende:

[..]

hmmmz? welles PIV video bewerkings benchmarks gezien?
Gaat dat beter dan op een AMD ofzo :?

Btw. is deze misschien beter :? Geef ook graag argumenten :)

• mpegernie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-03-2016

mpegernie

.mpe

nou ja. Je zei dat je een Intel P4 had, direct kwam de reactie, je hebt een AMD nodig... dat kon ik ff niet volgen.

Argument: PCM van January 2002, p42
een aantal procs van dezelfde klok snelheid,
de athlon is op index 100 gesteld

athol XP komt dan op een overall van 110, (office=110. game=110, video-edit=110)

de P4 komt op een video bewerking van 120...
okay okay, de office is dan wel 80 en de games iets minder dan 100 maargoed... zeker gen slechte kandidaat als het om video bewerking gaat....

en verder on-topic
als jij wilt gaan videobewerken, of je zus, en je hebt een camera met FW, dan wist ik het wel. Koop een firewire kaart, Ik kan je alleen niet een kaart aanraden. Zit er echt verschil tussen? (Qualiteit e.d.?)

"The Major advances in civilization are processes that all but wreck the societies in which they occur." -A. N. Whitehead

• Go0s
Er zit volgens mij geen verschil tussen hoor. Alleen die Dynalink is goedkoper (en mooi rood >:))
De Dynalink:
Afbeeldingslocatie: http://www.alternate.nl/prodpic/f/fpfl02.jpg

SiteCom:
Afbeeldingslocatie: http://www.alternate.nl/prodpic/f/fpfs80.jpg

• Y0ur1
  • Niet online
Die sitecom heeft maarten182 hierboven. Werkt perfect!

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Iedere (goedkope) firewire-kaart voldoet.

Premiere 6 of Ulead Media Studio Pro 6 erbij, en klaar is Sjaak.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• ZuzZoo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-07-2023

ZuzZoo

Hoera een zoontje! Joao-Rese!!

ik weet niet hoe jullie erbij komen om ook maar over een Firewire kaart te gaan praten.
Gods vroeg jullie iets en is het dus zaak om eerst naar zijn specificaties te gaan kijken en op onderzoek uit te gaan om dan pas vervolgens hier weer terug komen om uitleg en/of advies te geven. 2 be a tweak or no Tweaker!

Gods heeft geen digital8 camera!! Hij heeft een normaal Hi8 camera en heeft dus alleen analoge uitgang!

Ik heb zelf een tv kaart PCI Tv van Pinnacle ( www.pinnaclesys.com ) met een video zowel s-vhs ingang.

Ik sluit mijn videocamera aan en hopa...
Het werkt perfekt en helemaal met MSN Messenger..je hebt geen framelimiet die je op de webcamera hebt. *D

Gebruik en zoek op internet naar demos of full softwares als Ulead Media Pro 6.5 en/of Pinnacle Studio 7.
Voor professionele gebruik je Premier 6 (of de laatse versie).

...

Apple fanboy, Windows fanboy, Android fanboy en Gadgets fanboy..nuff said

• Go0s
Op zondag 27 januari 2002 23:51 schreef ZuzZoo het volgende:
ik weet niet hoe jullie erbij komen om ook maar over een Firewire kaart te gaan praten.
Gods vroeg jullie iets en is het dus zaak om eerst naar zijn specificaties te gaan kijken en op onderzoek uit te gaan om dan pas vervolgens hier weer terug komen om uitleg en/of advies te geven. 2 be a tweak or no Tweaker!

Gods heeft geen digital8 camera!! Hij heeft een normaal Hi8 camera en heeft dus alleen analoge uitgang!

Ik heb zelf een tv kaart PCI Tv van Pinnacle ( www.pinnaclesys.com ) met een video zowel s-vhs ingang.

Ik sluit mijn videocamera aan en hopa...
Het werkt perfekt en helemaal met MSN Messenger..je hebt geen framelimiet die je op de webcamera hebt. *D

Gebruik en zoek op internet naar demos of full softwares als Ulead Media Pro 6.5 en/of Pinnacle Studio 7.
Voor professionele gebruik je Premier 6 (of de laatse versie).

...
Dus ik kan deze camera NIET op een firewire kaart aansluiten maar daar heb ik een tv kaart voor nodig :? Er zit idd Hi8 op en de camera is ongeveer 1 jaar oud.

• ZuzZoo

ZuzZoo

Nee je kan hem niet op een firewire kaart aansluiten omdat je geen DV-uitgang op je video hebt EN dus ook geen digitale camera hebt. Je sluit dus een ander soort kabel op je videocamera aan.

Die kabel bestaat meestal uit aan de ene kant een phonoplug die in de videocamera gaat en aan de andere kant 2 (of 3 als je videocamera stereo is) een gele en een witte of rode pluggen.

Een firewire kaart is zoiets als een USB poort alleen heel wat anders; hij is sneller en de poort is kleiner dan die van een USB. En de firewire wordt meestal los geleverd die je dus in een vrije slot plugt.

Je wilt hem gebruiken als webcamera, dus heb ik je aangeraden om een tv-kaart te gaan kopen met een s-vhs of video ingang want dan kun je de videocamera erop aansluiten.

Het gaat als volgt:

-Doe je videocamera aan en zet hem op opnemen.
-signaal gaat van de videocamera gaat in de tvkaart.
-In het programma van de tvkaart zet je hem op video
-ipv tv zie je dus beeld van de videocamera
-sluit het programma af
-open de audio en video wizard van MSN Messenger en klik op de desbetreffende tvkaart driver en zie daar! Je ontvangt nu beeld van de tvkaart die je op video hebt ingesteld.
-In elk capture (beeldbewerking) programma moet je dus eventjes aanwijzen welk driver het programma moet gebruiken. Hetzelfde doe je dus ook bij een scanner. Je moet altijd aanwijzen welk driver je wilt gebruiken zodat het programma het signaal kan ontvangen.

Suc6

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

En als het dan op de HD staat kan ik dan de boel naar cd branden zodat het via de dvd speler bij mijn tv te kijken is?

Money for nothin' and your chicks for free

• phoxetis
  • Laatst online: 01-09-2025
zoooooooooooo goeiemorgen allemaal

mag ik even zeggen dat je op een Pentium-200 uitstekend kunt video-editen op volledig-PAL (ja, onder Premiere 5 ja) dus dat gezeik over AMD.....

video-capture met een TV-kaart is overigens gepruts voor amateurs, maar met een prutcamera als die Handicams is dat niet zo erg. wel een goedkope keuze overigens..

Verwijderd

Op dinsdag 05 februari 2002 21:39 schreef DeeJee het volgende:
En als het dan op de HD staat kan ik dan de boel naar cd branden zodat het via de dvd speler bij mijn tv te kijken is?
ja dat kan als vhs of svhs bestand.
Moet je wel een dvd speler heben die het ondersteund.

Verwijderd

Op dinsdag 05 februari 2002 22:08 schreef phoxetis het volgende:
zoooooooooooo goeiemorgen allemaal

mag ik even zeggen dat je op een Pentium-200 uitstekend kunt video-editen op volledig-PAL (ja, onder Premiere 5 ja) dus dat gezeik over AMD.....

video-capture met een TV-kaart is overigens gepruts voor amateurs, maar met een prutcamera als die Handicams is dat niet zo erg. wel een goedkope keuze overigens..
He niet zo lelijk doen over die jongen zijn spullen, daar hebben ze mischien lang voor moeten sparen.
En ik heb overrigens de Sony PC100e handycam DV, deze digitale camera daar is menig producer jaloers op.

• phoxetis
  • Laatst online: 01-09-2025
nee joh.. is juist positief bedoeld :P

heb zelf voor de vakanties ook zo'n HandiCap Hi8 met extra-goedkope CCD. verder had ik nog een V6000 (dat is pas een handige camera) maar die is gejat :(

nu maar voor een jvc s-vhs 3ccd, is hiero in de buurt te koop :)

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Op dinsdag 05 februari 2002 22:09 schreef melanieromy het volgende:

[..]

ja dat kan als vhs of svhs bestand.
Moet je wel een dvd speler heben die het ondersteund.
Op welke kwaliteit is het op tv goed te doen?
Hoeveel speelminuten past er dan op zon cd.

Money for nothin' and your chicks for free

• Jesse
  • Laatst online: 05-03 10:24
je hebt dus alleen iets aan een firewire kaart als er een DV-out op die camera zit. Dat moet heus ergens in de boekjes te vinden zijn. Het is een vrij klein rechthoekig stekkertje.
Heeft je camera geen DV-out dan moet je analoog gaan doen.
daar weet ik niets van (8>
wat gezoek op de site van sony geeft mij niet het gevoel dat er een DV uitgang op die camera zit. Hij gebruikt namelijk Hi8-bantjes en geen DV oid.
Firewire hoef je dus niet meer over na te denken(voor zover ik kan nagaan)

Verwijderd

Op zaterdag 26 januari 2002 23:59 schreef YT-Croc het volgende:

[..]

Kijk natuurlijk wel even of hij een DV in(/out) heeft heh!
Ik denk niet dat z'n camera een dv-in heeft. In Europa hebben de fabrikanten de dv-in functie gedisabled i.v.m. copywright. Als je een uit het buitenland hebt kan het wel :)

Verwijderd

[quote]Op woensdag 06 februari 2002 11:10 schreef ImaStar het volgende:

[..]

Ik denk niet dat z'n camera een dv-in heeft. In Europa hebben de fabrikanten de dv-in functie gedisabled i.v.m. copywright. Als je een uit het buitenland hebt kan het wel :)

-------------------------------------------------------------------

Nee dat is niet waar, je kan de camera's gewoon kopen hier in Nederland.
Het enige verschil is dat je voor een camera met de DV in en out gewoon circa 500,00 gulden meer betaal dan voor een camera met alleen DV-out.
Je wordt met de functie DV-in als extra op je camera een regiseur van films, en daar moet je invoerrechten voor betalen.

Wat raar die extra lijnen in de quote doen het niet, nou dan maak ik die zelf wel.

• ZuzZoo

ZuzZoo

Op woensdag 06 februari 2002 10:15 schreef Jesse het volgende:
je hebt dus alleen iets aan een firewire kaart als er een DV-out op die camera zit. Dat moet heus ergens in de boekjes te vinden zijn. Het is een vrij klein rechthoekig stekkertje.
Heeft je camera geen DV-out dan moet je analoog gaan doen.
daar weet ik niets van (8>
wat gezoek op de site van sony geeft mij niet het gevoel dat er een DV uitgang op die camera zit. Hij gebruikt namelijk Hi8-bantjes en geen DV oid.
Firewire hoef je dus niet meer over na te denken(voor zover ik kan nagaan)
Zoals ik hierboven al schreef had ik die onderzoek al voor hem gedaan :)

• ZuzZoo

ZuzZoo

Op woensdag 06 februari 2002 11:10 schreef ImaStar het volgende:

[..]

Lezen jullie nooit de vorige posts ofzo? Daaruit kon je faleiden dat hij door mijn uitleg al achter is gekomen dat hij geen DV uit of ingang heeft. Geen firewire kaart nodig heeft en hij een analoge videocamera heeft

• Jesse
  • Laatst online: 05-03 10:24
Op donderdag 07 februari 2002 22:16 schreef ZuzZoo het volgende:

[..]

Zoals ik hierboven al schreef had ik die onderzoek al voor hem gedaan :)
mooi dan is dat dus duidelijk.
Pagina: 1