Ik zit bij een kennis die adsl comnfort heeft van planet. Nu kan ik wel pingen naar elke willekeurige ip adres. Nu heb ik een andere dns server geprobeert, maar dat werkt ook niet. Plz help!
Verwijderd
Wat wil er niet lukken dan, je kan geen sites bezoeken gok ik ?
Zit je in een LAN, wat zijn de DNS servers die je nu gebruikt ?
Pri DNS: 195.121.1.34
Sec DNS: 195.121.1.66
Verwijderd
ik heb net die topic voor attilla gepost. Ik ben niet erg technisch, maar ik zal de situatie proberen uit te leggen (dit was daarnet in zijn woorden; alles wat ik hierna voor hem post op zijn account is ook in zijn eigen woorden)
Hij kan wel verbinding maken (verbindingsicoontje staat er dus ook), maar msnen en surfen enzo ho maar, het enigste wat hij kan doen is pingen (er is dus wel een "echte" verbinding). Hij is (denk ik) slim genoeg om de standaard dns servers eerst in te stellen, dus dat zal wel niet gewerkt hebben.
Over 10 minuten belt ie terug en geef ik die dns servers door, maar ik denk niet dat het gaat helpen.
hij gebruikt een alcatel usb modem op een analoge lijn, en niet op een netwerk
btw ik snap dat de uitleg daarnet wat summier was, maar ik had alles nog effe snel opgekalkt, want het wachtwoord was verkeerd en ik moest dus alles opnieuw toetsen; ja dan mis je wel eens wat
Hij kan wel verbinding maken (verbindingsicoontje staat er dus ook), maar msnen en surfen enzo ho maar, het enigste wat hij kan doen is pingen (er is dus wel een "echte" verbinding). Hij is (denk ik) slim genoeg om de standaard dns servers eerst in te stellen, dus dat zal wel niet gewerkt hebben.
Over 10 minuten belt ie terug en geef ik die dns servers door, maar ik denk niet dat het gaat helpen.
hij gebruikt een alcatel usb modem op een analoge lijn, en niet op een netwerk
btw ik snap dat de uitleg daarnet wat summier was, maar ik had alles nog effe snel opgekalkt, want het wachtwoord was verkeerd en ik moest dus alles opnieuw toetsen; ja dan mis je wel eens wat
volges mij heeft het niet met de dns-servers te maken maar met de manier van inloggen
bij adsl-comfort is je inbel-gebruikernaam bij planet
loginnaam@adsl-comfort
bij adsl-advanced is je inbel-gebruikersnaam bij planet
loginnaam@adsl-advanced
als je bijv. comfort abbo hebt en inlogt als advanced gebruikersnaam....dan krijg je wel verbinding, maar geen data.
je moet natuurlijk loginnaam vervangen door je eigen loginnaam
misschien is dit de oplossing voor je probleem...
bij adsl-comfort is je inbel-gebruikernaam bij planet
loginnaam@adsl-comfort
bij adsl-advanced is je inbel-gebruikersnaam bij planet
loginnaam@adsl-advanced
als je bijv. comfort abbo hebt en inlogt als advanced gebruikersnaam....dan krijg je wel verbinding, maar geen data.
je moet natuurlijk loginnaam vervangen door je eigen loginnaam
misschien is dit de oplossing voor je probleem...
MSI K7T266 Pro2|AMD Athlon XP 1800+|512 MB DDR|Leadtek Geforce 2 Ti 64 MB DDR|LG 16x DVD|IBM 60 GB 7200 rpm HD|Creative soundworks DTT3500 speakers|IIyama A902MT|Wacom Graphire 2|Logitech Mouseman Dual optical & MX500|Creative soundbl. Audigy|Trust sp
Ik zit nu achter een computer die op XP draait. Ik heb de standaard dns servers van planet al geprobeerd, maar die werkten dus niet.
Pagina: 1