advies gevraagd .. processor of videokaart?

Pagina: 1
Acties:

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:43

Dennahz

Life feels like hell should.

Topicstarter
Hallo,

ik heb weer eens jullie hulp nodig :D

ik heb dit systeem en wil graag het volgende er bij kopen :
  • een amd xp 1700+ processor (past op huidige mobo)
  • Geforce 2 mx 400
voor meer specs zie hier is nog nie helemaal af..

maar m'n vraag is nu wat kan ik het beste als eerste kopen? aangezien het geld me niet op de rug groeit ;)

en merk ik erg veel verschil tussen :

1. riva tnt 2 m64 --> geforce 2 mx 400
2. amd duron 800 mhz --> amd athlon xp 1700+ (1466 mhz in werkelijkheid)

alvast bedankt!

Twitter

• Dextourius
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-03-2025
Volgens mij zit er niet z'n groot verschil in die videokaarten, daarom kan je beter een processor nemen, daarna geld sparen en een beter videokaart kopen :7

Hey Corc, versene borc olmaz Maykil bendede yok!

Verwijderd

t ligt er ook aan wat je ermee gaat doen....duzz wat ga je ermee doen??...games...photoshoppen...beetje internetten enz....

Verwijderd

Daar heeft Aikeleer helemaal speciaal een topic voor geopend. :)

[topic=386224/1/50]

Dat kun je toch niet gemist hebben? ;)

Let daar ook goed op de punten die Aikeleer aanhaalt: zet je specs voor deze ene keer in je post, dan kunnen anderen het zien terwij ze een reply tikken.

• Dextourius
Op zaterdag 26 januari 2002 23:14 schreef Cheatah het volgende:
zet je specs voor deze ene keer in je post, dan kunnen anderen het zien terwij ze een reply tikken.
ff een domme vraag, hoe kan je dat zien?

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Op zaterdag 26 januari 2002 23:19 schreef DeXtOuRiuS het volgende:

[..]

ff een domme vraag, hoe kan je dat zien?
Door het in je post te zetten, dat zegt hij net ;)

• Mystic_Jack
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Koop die grafische kaart maar, want die processor is wel snel genoeg.
Als je een snellere processor neemt, krijg je sneller door dat de grafische kaart niet alles aan kan, andersom heb je er minder last van.
Ik heb dat ervaren met mijn computertje en met die van mijn broer, die beetje op de jouwe lijkt.

'We're losing touch with ourselves in the technological world, and it is increasingly important to take time out.'

• Dennahz

Dennahz

Topicstarter
ik wil er voornamelijk mee internetten,paint shop pro, websites maken , webcam draaien (zwaar proggie windows encoder), en af en toe een spelletje (wolfenstein,straks unreal 2,gta 3, quake 4)

specs :

amd duron 800 mhz
jetway 663 as ultra (200/266)
256 mb sdram
riva tnt 2 m64
16*10*32 fikker
12*40 dvd

Twitter

• Dextourius
Op zaterdag 26 januari 2002 23:20 schreef Aikeleer het volgende:

[..]

Door het in je post te zetten, dat zegt hij net ;)
oooh, ik snap het al...

• Vidra
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19-08 22:08

Vidra

Vragen?

Koop beide of een AMD XP 1600+ en een GF2 (geen MX) maar gewoon een normale :P

Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX

• Ramon
  • Laatst online: 10:46
Op zaterdag 26 januari 2002 23:20 schreef Goten het volgende:
ik wil er voornamelijk mee internetten,paint shop pro, websites maken , webcam draaien (zwaar proggie windows encoder), en af en toe een spelletje (wolfenstein,straks unreal 2,gta 3, quake 4)

specs :

amd duron 800 mhz
jetway 663 as ultra (200/266)
256 mb sdram
riva tnt 2 m64
16*10*32 fikker
12*40 dvd
doe nu maar die processor. Dan koop je tegen de tijd dat Unreal 2 uitkomt een nieuwe videokaart.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Vidra
  • Laatst online: 19-08 22:08

Vidra

Vragen?

Op zaterdag 26 januari 2002 23:27 schreef Tampie2000 het volgende:

[..]

doe nu maar die processor. Dan koop je tegen de tijd dat Unreal 2 uitkomt een nieuwe videokaart.
Dat is ook nog een idee....kan je ook nog doorsparen voor een goede (betere) videokaart een GF3 ofzo tegen die tijd :P

Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-08 13:00

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Ik ozu voor een beter videokaart gaan, zoals al eerder gezegd, je processor is nog snel genoeg.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Verwijderd

Eigenlijk allebei he , een Athlon 1700 met een M64 is niks iig , dus dan maar een MX met een Duron.

• danplo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06:57

danplo

The Force is strong with me

ik zou zeker voor die processor gaan want daelijk komen die nieuwere geforce4 kaarten uit en kan je weer een betere 3d kaart kopen voor dat zelfde geld :)

Xbox Series X - NL DarthVader // Playstation 5 - Pijja82 // Twitter - MSFT_Daan // Ipad Pro // Iphone 17 Pro Max 256GB / LG OLED G5 65”

Verwijderd

Door Shaggy16 - zondag 27 januari 2002 01:47

Eigenlijk allebei he , een Athlon 1700 met een M64 is niks iig , dus dan maar een MX met een Duron.
zou ik ook doen.
Want met een 1700+ en dan een M64 erin lijkt me maar nikz mocht je dit halen mogen we dan je 3dmark 2001 compare url ? >:)

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:40
Tja, moeilijke vraag eigenlijk, ik heb geen ervaring met Duron's maar 800MHz lijkt mij nog voldoende (alhoewel men zelfs al 500MHz processoren als verouderd beschouwt), die videokaart is natuurlijk wel compleet outdated.
Nu wil ik jouw wel even waarschuwen. Mijn vorige videokaart was een Guillemot TNT2 Ultra, dit was een beestig goed kaartje (mocht ook wel voor 310 Euro) maar een mens moet regelmatig eens upgraden en toen ik mijn volledige systeem even aan het vernieuwen was, dacht ik dat een GeForce2 MX400 64Mb de beste keuze zou zijn qua prijs/kwaliteit... Niet dus! Ik ben niet echt tevreden over deze videokaart. Een GF2 MX400 zou natuurlijk wel een verbetering zijn t.o.v. jouw TNT2 M64, maar eigenlijk is de MX400 te traag voor de recente videogames. Dus hoop ik dat er binnenkort een nieuw kaartje in mijn systeem zal prijken.
Nu ja , kijk, wil veel programmeren, photoshoppen, ... doe dan een processor-upgrade.
Wil je echter veel gamen, neem dan een snellere videokaart, minstens "normale" GeForce2, anders is het de upgrade niet echt waard.
Wil je veel "kantoortoepassingen" draaien, dan is het antwoord nog korter: niet upgraden.

Groeten,
Laagvliegerke

• mikenl
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-11-2023

mikenl

BMW 730i

Op zondag 27 januari 2002 01:51 schreef danplo het volgende:
ik zou zeker voor die processor gaan want daelijk komen die nieuwere geforce4 kaarten uit en kan je weer een betere 3d kaart kopen voor dat zelfde geld :)
Dat is een reden van niets : omgekeerd, ik zou voor een nieuwe videokaart gaan want straks komen die snellere processoren uit en dan heb je een snellere voor het zelfde geld.

I.g.g. kijk i.d.d. ff bij 3dmark en vergelijk zelfde systemen met of een proc. upgrade of een vid. upgrade.

Who the *&#@ is PEER and why does he reset my connection all the time ?

Verwijderd

doorsparen, ----------> nieuwe pc kopen! *D

• Dennahz

Dennahz

Topicstarter
Op zondag 27 januari 2002 09:53 schreef VORMPIE2 het volgende:
doorsparen, ----------> nieuwe pc kopen! *D
tss.. ik heb net (een half jaar) deze |:(

een geforce 2 mx 400 heeft toch voorlopig wel genoeg in huis om fatsoenlijk te gamen of niet?

Twitter

• SandsOfArrakis
  • Laatst online: 13:29

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Op zondag 27 januari 2002 10:29 schreef Goten het volgende:

[..]

een geforce 2 mx 400 heeft toch voorlopig wel genoeg in huis om fatsoenlijk te gamen of niet?
Op zich wel, maar een Geforce 2 (geen MX versie) draait beter.

He who controls the Spice, controls the Universe.

• VeldKoe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
ik zou eerst voor de gf2mx400 gaan
hogere FPS krijg je namelijk toch niet als je de processor upgrade op dit moment, omdat je videokaart (TNT2M64 = enorm laag geclockt) toch al op zijn top FPS zit met de huidige 800 processor

• Dennahz

Dennahz

Topicstarter
Op zondag 27 januari 2002 11:34 schreef VeldKoe het volgende:
ik zou eerst voor de gf2mx400 gaan
hogere FPS krijg je namelijk toch niet als je de processor upgrade op dit moment, omdat je videokaart (TNT2M64 = enorm laag geclockt) toch al op zijn top FPS zit met de huidige 800 processor
ja das meestal rond de 30 ofzo.. klopt dat?

btw heeft iemand hier ook een gf2 mx 400 (64 mb is die..) met een duron 800 ? zo ja hoeveel fps haal je dan?

Twitter

• tweakduke
  • Laatst online: 17:51

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
koop een betere video kaart
die duron kun je misschien ook nog wel wat overclocken

Tweakers Discord

• Dennahz

Dennahz

Topicstarter
Op zondag 27 januari 2002 11:56 schreef tweakduke het volgende:
koop een betere video kaart
die duron kun je misschien ook nog wel wat overclocken
dus die geforce 2 mx400?

of een raden jullie me een andere kaart aan? (heb niet zoveel geld te besteden :))

Twitter

• marsian
  • Laatst online: 15:54
Op zondag 27 januari 2002 02:22 schreef Laagvliegerke het volgende:....... dacht ik dat een GeForce2 MX400 64Mb de beste keuze zou zijn qua prijs/kwaliteit... Niet dus! Ik ben niet echt tevreden over deze videokaart. Een GF2 MX400 zou natuurlijk wel een verbetering zijn t.o.v. jouw TNT2 M64, maar eigenlijk is de MX400 te traag voor de recente videogames. Dus hoop ik dat er binnenkort een nieuw kaartje in mijn systeem zal prijken.
een gf2 mx400 kan de recente games makkelijk genoeg bijbenen!! zal natuurlijk niet zo blijven, dus daarom kan je beter iets snellers kopen. Maar dat de gf2 mx400 niet goed genoeg is voor de huidige games is echt onzin!

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Geforce 2 GTS kopen... Ti en Ultra zijn sneller maar veel duurder, het is waar --> als je een XP1700 koopt met tntM64 das dus zwaar kl*te. Geforce 2 GTS met Duron 800 zullen het nog een jaar prima doen. Videokaart kopen is echt de beste oplossing...

De meeste mensen deugen!

• Ramon
  • Laatst online: 10:46
Op zondag 27 januari 2002 12:52 schreef Goten het volgende:

[..]

dus die geforce 2 mx400?

of een raden jullie me een andere kaart aan? (heb niet zoveel geld te besteden :))
volgens mij is een GF2MX400 toch echt te traag voor games als Unreal2, Quake4 en Doom3 enzo, dáárom dus éérst een nieuwe processor en dan, als die games uitkomen een nieuwe videokaart (dan een geforce3 ofzo, die zijn tegen die tijd lekker goedkoop)

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Dennahz

Dennahz

Topicstarter
Op zondag 27 januari 2002 13:00 schreef marzzman het volgende:
Geforce 2 GTS kopen... Ti en Ultra zijn sneller maar veel duurder, het is waar --> als je een XP1700 koopt met tntM64 das dus zwaar kl*te. Geforce 2 GTS met Duron 800 zullen het nog een jaar prima doen. Videokaart kopen is echt de beste oplossing...
hoeveel mb is die gts dan?

geforce 2 mx 400 is wel 64 mb hé? volgens mij zijn jullie in de war met gf2 mx 200 ...

Twitter

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-08 22:46

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Move [forum=6] > [forum=8]

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

• makje
  • Laatst online: 19-08 01:09

makje

Professioneel prutser

Ik had een duron 700 + gf2mx400. had nog altijd ruim 2000 3dmarks. Voor programma's als paint shop pro ed heb je nu veel meer aan een snellere processor. Wolfenstein draait toch klote op minder dan een gf2 :'( en Unreal 2 wordt zo zwaar dat je er minstens een geforce3 of een radeon 8500 mét snelle processor voor nodig hebt. :9 (zie ook www.anandtech.com/video/showdoc.html?i=1580 ). De meeste huidige spellen kun je nog wel spelen met je TNT Ik zou nu dus voor een snellere processor gaan en over een maandje of 2 voor een nieuwe écht snelle videokaart

9800x3d

Verwijderd

Ik zou voor een nieuwe grafische kaart gaan, want khad eerst een Geforce2 MX200 :r en kheb er nu een Radeon 7500 inzitten is echt te merken. Maar kheb dan wel een snellere processor.

Ik zou dus nu een Geforce2 Titanium of Radeon 7500 kopen en dan over een paar maanden een nieuwe processor.

edit: mijn 100ste post :)

Verwijderd

Op zondag 27 januari 2002 10:29 schreef Goten het volgende:

[..]

Dan heb je behoorlijk suf ingekocht... |:(

• Dennahz

Dennahz

Topicstarter
Op zondag 27 januari 2002 14:09 schreef X-hero het volgende:

[..]

Dan heb je behoorlijk suf ingekocht... |:(
ik ben tevreden over mijn comp hoor.. en ik had niet meer geld op dat moment

Twitter

• Scatman_II
  • Laatst online: 10:52

Scatman_II

R9500 Pro >:)

als je upgrade van een 800 naar een 1700+ merk je wel duidelijk verschil. Als je echter veel gamet kun je beter een goede grafische kaart kopen... (dus niet zo'n budget ding als die GF2MX400 prut :)) Een GTS is nl niet eens zo duur. Als je even w8 kun je voor €80 ofzow een GF4 MX 400 kopen :) Dies toch wel duidelijk beter dan een M64...

OC / CM - Begint eer ge Bezint

• VeldKoe
  • Niet online
beste prijs kwaliteit is op dit moment een GF2TI.. en een TI is in dezelfde prijsklasse als een GTS dus dat een TI veel duurder is is dus onzin, een GF2Ultra is uiteraard wel veel duurder.. welk merk maakt trouwens geen kont uit zolang je maar de drivers van nvidia zelf gebruikt.. a-merk of b-merk boeit met grafische kaarten zeer weinig op het moment, het draait vooral om de chipset, en die is toch overal hetzelfde.. van nvidia dus, ik raad je de leadtek aan, is een a-merk en zeer goed overklokbaar ook nog eens (mijn GF2TI van leadtek draait nu evensnel als een GF2Ultra, zonder extra cooling :)), hier een link (is ook nog eens de goedkoopste TI van dit moment) -> http://www.tweakers.net/pricewatch/22679, bestel em dan wel via perfect-systems trouwens want queen systems poept, 153 euro.. :) succes

• VeldKoe
  • Niet online
PS: LEADTEK TITANIUM TH TV (64 MB DDR 3.3NS - retail)

die dus :)

• Scatman_II

Scatman_II

een leuke Geforce II Ti200 met 64MB DDR en een tv-out is ook relatief goedkoop: voor 350 gulden ( in € weetiketff nie) heb je een mooi kaartje :)

• VeldKoe
  • Niet online
Op zondag 27 januari 2002 14:58 schreef Scatman_II het volgende:
een leuke Geforce II Ti200 met 64MB DDR en een tv-out is ook relatief goedkoop: voor 350 gulden ( in € weetiketff nie) heb je een mooi kaartje :)
Geforce2 TI200's bestaan niet
er staat in pricewatch ergens een fout ja, dat moet namelijk gewoon een Geforce2 TI zijn

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Op zondag 27 januari 2002 13:14 schreef Goten het volgende:
Boeien, 32 MB is even snel als 64 MB hoor (verschil is marketing, op een GF2 zeker).
geforce 2 mx 400 is wel 64 mb hé? volgens mij zijn jullie in de war met gf2 mx 200 ...
Ik heb een MX, die heb al een hele tijd. Als ik nu een kaart zou kopen zou ik NOOIT een MX kopen, niet dat een MX niet goed is, maar nu heb je snellere kaarten voor niet heel veel meer.
Dus koop, als je kunt vinden, goedkoop ergens een GF2 GTS, of gewoon een GF2 Ti, maar laat die MX gewoon links liggen. Is een leuke kaart, maar voor Unreal 2 en/of Quake4 is ie als nieuwe (!) kaart gewoon niet snel genoeg (als je de kaart al een tijdje hebt slik je er altijd iets meer van :)).

Een MX 200 sucked helemaal, dat is bijna oplichterij (is denk ik meer bedoelt voor OEM, als vervanger van de TNT2-M64 en/of VANTA)

Verwijderd

Inderdaad een Geforce 2 GTS/Ti aanschaffen. Ik heb op dit moment een Duron 700 met een 2MX, en werkt prima in dit systeem. Alle spellen lopen fatsoenlijk op 1024*768 en medium detail.

Maar als je toch geld uitgeeft, doe dat dan meteen een klein stukje op de toekomst gericht. 2MX is nu nog snel genoeg, maar over een halfjaar kun je alle nieuwe spellen dan op low-detail gaan zetten.

Verder een prima kaartje als je over een jaar niet de persé de nieuwste spellen hoeft te kunnen spelen (of low detail prima vind)

Verwijderd

Wat spellen betreft kan je beter eerst voor de video kaart gaan, er zit wel degelijk verschil tussen een tnt2 en een geforce mx, maar toch zou ik door sparen voor minimaal een geforce GTS (evt TI 64MB) die zijn toch een stuk sneller en kwa prijs maar iets duurder. (ik denk dat je van je MX spijt krijgt na een tijdje, tenzij je niet veel speelt)

.... en daarna heel snel die XP1700 !!!!

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:40
Op zondag 27 januari 2002 12:58 schreef marsian het volgende:
een gf2 mx400 kan de recente games makkelijk genoeg bijbenen!! zal natuurlijk niet zo blijven, dus daarom kan je beter iets snellers kopen. Maar dat de gf2 mx400 niet goed genoeg is voor de huidige games is echt onzin!
Ok, misschien heb ik een beetje overdreven...
Maar volgens mij staart Goten zich een beetje blind op die 64Mb. 64Mb is goed om games in 32-bit te spelen, maar daar is een GF2 MX400 toch wel echt te traag voor hoor... OK, ik kan games spelen op op 1024x768 16-bit en alle details op HIGH, maar waarom heb je dan die 64Mb nodig? En wolfenstein speelt ook al niet meer vlot. Voor mij is dit echt niet voldoende en daarom koop ik mij binnenkort een nieuwe kaart. En ik vrees bovendien ook dat Goten een beetje teleurgesteld zal zijn als hij een MX400 koopt en dan binnen een half jaar evenveel zal kunnen doen met die kaart als hij nu kan met zijn M64.

Geheugen is niet alles. De MX is te traag om die 64Mb volledig te kunnen benutten. Als je echt niet veel wil uitgeven, zou ik wachten tot de GeForce4 een maandje uit is en mij dan een GeForce2 TI of een GeForce3 TI 200 kopen.
Of een Radeon 7500 of 8500 (als de nieuwe Radeon er is).
Maar dit is uiteraard maar mijn mening...

edit:

Enkele tikfouten...

Verwijderd

Dit is wel een aardige link:

http://www.amdzone.com/articleview.cfm?articleid=934&page=4

Het plaatje hieronder laat zien dat het op 1024*768 geen fluit uit maakt of je een Duron 700 of een Duron 1300 bezit met een GeForce 2 MX. (met andere woorden: het kopen van een GF2MX levert je met je huidige Duron net zo veel fps op in spellen als met een XP 1800+)

Afbeeldingslocatie: http://www.amdzone.com/articleimages/cpu/duron1300/quake.gif

Verwijderd

Ik zou ook voor de videokaart gaan, maar dan geen mx.

Spaar door voor een Geforce 2ti of gts (of voor een 3 als je het geduld hebt)

• AlPha.BeYoNdeR
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-05 16:07
Op zaterdag 26 januari 2002 23:13 schreef DeXtOuRiuS het volgende:
Volgens mij zit er niet z'n groot verschil in die videokaarten, daarom kan je beter een processor nemen, daarna geld sparen en een beter videokaart kopen :7
Vind dit nergens op slaan.. jij bent typisch weer zo'n geval van iemand die MHz geil is :?

Als je een beetje L337 GoT'ter en T.netter bent dan weet je dat je processor niet meer uitmaakt als je zoiets als een GeForce 3 genaamd in je pc hebt zitten.. dat is het leuke van die kaart..

Heb zelf een PIII 800 en een vriend van mij een P4 1,6 GHz en we hebben alle 2 de pc's geprobeerd met een ASUS v8200 Deluxe en merkten maar iets van 10 fps verschil.. zelfs in de leukere resolutie: 1600×1200.

Ik zou zeggen.. pleur die TNT2 m64 eruit en koop een Chaintech geforce 3 Ti200 ofzo (die was de goedkoopste in pricewatch... dus weer gunstig voor jou.. :) )

• Scatman_II

Scatman_II

eindelijk iemand met verstand die zegt waar het allemaal op slaat :D

Verwijderd

Processor nemen :)

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Op zondag 27 januari 2002 15:13 schreef Jake het volgende:

[..]

Boeien, 32 MB is even snel als 64 MB hoor (verschil is marketing, op een GF2 zeker).
[..]

Ik heb een MX, die heb al een hele tijd. Als ik nu een kaart zou kopen zou ik NOOIT een MX kopen, niet dat een MX niet goed is, maar nu heb je snellere kaarten voor niet heel veel meer.
Dus koop, als je kunt vinden, goedkoop ergens een GF2 GTS, of gewoon een GF2 Ti, maar laat die MX gewoon links liggen. Is een leuke kaart, maar voor Unreal 2 en/of Quake4 is ie als nieuwe (!) kaart gewoon niet snel genoeg (als je de kaart al een tijdje hebt slik je er altijd iets meer van :)).

Een MX 200 sucked helemaal, dat is bijna oplichterij (is denk ik meer bedoelt voor OEM, als vervanger van de TNT2-M64 en/of VANTA)
Ben het wel met je eens. Ik was van plan een Geforce 2 Pro te kopen, maar deze bagger mobo heeft geen AGP |:( En dan is de geforce 2 mx de enige keuze

Verwijderd

geforce GTS (minimaal)

Verwijderd

Op zondag 27 januari 2002 20:26 schreef justin01 het volgende:

[..]

Ben het wel met je eens. Ik was van plan een Geforce 2 Pro te kopen, maar deze bagger mobo heeft geen AGP |:( En dan is de geforce 2 mx de enige keuze
Wil je dan een Geforce MX in PCI uitvoering??
Het kan dat ik iets gemist heb, maar volgens mij bestaan die niet.

ps: een boord zonder AGP??? wat is dat voor boord? (486)

• inXs
  • Nu online

inXs

known as inXs

Nieuwe videokaart natuurlijk, maar ik zou geen MX400 nemen neem de TI ofzow. Is niet veel duurder.. Ik heb een p4 1,8@2,2 Ghz met een GF MX400 64 mb.. En met alle spellen als ik die op full detail zet dan hapert het als een bezetende terwijl mijn CPU dan maar op 25% werkt.. Dus het is een rot kaart.. Maar de cpu (800Mhz bij jou) is nog snel zat.. Als je er een nieuwe videokaart inzet zul je er nog wel ff van kunnen genieten!

superB

Verwijderd

Precies wat deadline zegt.. bij zo'n langzame videokaart heb je niks meer aan een snelle XP ofzo.. heb zelf een Thunderbird 1200@1400 gehad. met een Leadtek mx-400 64MB

Op zich was ik heel te vreden met het kaartje, zeker voor 200,- maar het maakte inderdaad al niks uit of ik de CPU nou op 1400 Mhz of op 600 Mhz had draaien. zelfde FPS in de huidige spellen, pas bij spellen die ook CPU veel gebruiken zul je dat verschil in CPU wel merken. Maar tegenwoordig worden de games niet meer zo geprogrammeerd. dus heb je meer aan een snellere videokaart.

Om eerlijk te zijn. ik zou gewoon nog een tijdje doorsparen en dan beide halen. :)

heb vandaag zelf me GF3 Ti-200 binnen gekregen... ik heb een p4 1500 Mhz. eerst met die MX-400 gedraaid. maar nu toch een stuk beter. Hoewel, ik moet toegeven dat het bij games als Counterstrike, Quake 3A, Unreal Tournament enzo eigenlijk nog geen fuck uitmaakt, daar had ik ook al met me MX-400 80 fps of hoger. 3dmark kan je het wel merken.

p4 1500mhz + MX-400 -> 2300 punten
p4 1500mhz + MX-400(oc C:200@235, R:200@240) -> 2300 punten
P4 1500mhz + GF3 ti-200 -> 6200 punten
P4 1500mhz + GF3 ti-200(oc C:175@225, R:400@525) -> 6800 punten >:)

• marsian
zag in de computertotaal een test van een machine met een xp 1700. Deze had een gf2 mx 32 mb, en haalde evenveel benchmarks in 3dmark2001 als ik met mijn gf2mx 64mb op mijn duron 800@954. Heb me kaart wel flink overklocked (is een gainward cardexpert, kunnen erg ver overklocked worden)maar betekend dus wel dat in mijn geval een snellere cpu niet veel voordeel opzal leveren qua prestaties in spellen!

• Speed24
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Op dinsdag 29 januari 2002 18:00 schreef marsian het volgende:
zag in de computertotaal een test van een machine met een xp 1700. Deze had een gf2 mx 32 mb, en haalde evenveel benchmarks in 3dmark2001 als ik met mijn gf2mx 64mb op mijn duron 800@954. Heb me kaart wel flink overklocked (is een gainward cardexpert, kunnen erg ver overklocked worden)maar betekend dus wel dat in mijn geval een snellere cpu niet veel voordeel opzal leveren qua prestaties in spellen!
Een 64mb gf2mx betekent ook niet meer fps dan een 32mb gf2mx, maar dat terzijde :)

Een Duron 800 is nog wel redelijk, die tnt2m64 is gewoon slecht... maar om dan nu nog een gf2mx nieuw te gaan kopen lijkt me wel erg dom. Koop gewoon een echte Geforce2 zoals al meerdere mensen gezegd hebben hier, dat is zeker weten een leuke kaart icm met je 800Mhz.

Chaintech Geforce2 Ti 32 MB
Chaintech Geforce2 Ti 32 MB TV-OUT

Voor €112 of €125 heb je dan een hele leuke kaart (en zeker meer fps dan met zo'n mx'je)

• marsian
heb ook nie gezegd dat me 64 mb kaart voor meer fps zou zorgen............ :)

Verwijderd

[..]

Jij leest te veel strips!

Je kunt een MX400 kopen (ik heb er een met 32MB) en die klokken, net als ik gedaan heb. Draait Wolfenstein behoorlijk pittig, enkel verwacht geen wonderen bij MOHAA.

Als je budget het haalt, ga dan voor een GF3 ti200 of net iets minder de GF2 Ti. Standaard doet de GF2mx400 namelijk niet veel meer dan een goeie TNT2 met 32MB (eigen ervaring)(vandaar de klok)

CPU zou ik nog ff laten, die worden wel goedkoper, 3000+ is onderweg :)

een titanium dus!

• Speed24
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Op dinsdag 29 januari 2002 18:57 schreef marsian het volgende:
heb ook nie gezegd dat me 64 mb kaart voor meer fps zou zorgen............ :)
Nee, maar om je ff voor te zijn ... vond het inkoppertje wel leuk ;)

• BlizzarD
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

koop een gf2ti *D

iStockphoto

• ND863
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-07-2022

ND863

Forget aircraft - Fly Airbus

Op zondag 27 januari 2002 12:52 schreef Goten het volgende:

[..]

dus die geforce 2 mx400?

Ik zou absoluut voor die XP processor gaan! :) Ik denk dat je dan meer winst haalt dan wanneer je die Gforce er in zet. Die XP is nog eens 600 Mhz sneller dan die duron. tel je winst maar....

Als je die XP proc hebt, meteen keie hard sparen en een Ti200 halen. (Geforce2/3)

To be, or not to be a FRUITVLIEG!??

• VeldKoe
  • Niet online
Op dinsdag 29 januari 2002 20:26 schreef ND het volgende:

[..]

Ik zou absoluut voor die XP processor gaan! :) Ik denk dat je dan meer winst haalt dan wanneer je die Gforce er in zet. Die XP is nog eens 600 Mhz sneller dan die duron. tel je winst maar....

Als je die XP proc hebt, meteen keie hard sparen en een Ti200 halen. (Geforce2/3)
*zucht*
hij heeft een TNT2M64, dus even nadenken en dan.. JUIST! de kaart zit al op zijn maximale fps met zijn huige processor
dus winst zal je niet krijgen met een nieuwe processor

eerst nieuwe GF2TI nemen
dan later een nieuwe processor en je GF2TI overklokken
Pagina: 1