ik heb net in win2000 een fat32 partitie van 12.336.739.840 bytes (16,8 GB) gedefragmenteerd en ik heb nu zo'n 2000 bestandjes die precies 16.384 KB bevatten :(:(:(:(
. dit waren gewoon goede bestandjes, en andere bestanden werken nog wel gewoon normaal. heeft iemand enig idee hoe dit komt??????
PC overklokt zodat er data fout is aangekomen ?
PS, FAT32 is ook niet echt stabiel. Ik raad je aan te converteren naar NTFS. Ik heb nu 140 gig in de pc zitten op NTFS en nooit problemen.
PS, FAT32 is ook niet echt stabiel. Ik raad je aan te converteren naar NTFS. Ik heb nu 140 gig in de pc zitten op NTFS en nooit problemen.
niet overklokt
keurig nette ATH-500
ondersteunt win98 ook NTFS?
ik gebruik die paritie voor de spellen (draaien niet echt lekker op win2000)
keurig nette ATH-500
FAT32...stabiel...Op zaterdag 26 januari 2002 22:41 schreef FerryHeibrink het volgende:
PC overklokt zodat er data fout is aangekomen ?
Eerder overclocking idd, of foute schrijf acties (HD de laatste tijd nog rare geluiden gemaakt?) Kan evengoed met NTFS gebeuren....
Win 98 ondersteund geen NTFS, sorry. evt wel met plugins kan ik me herinneren, maar die moet je maar ff zoeken (weet ik zo niet)Op zaterdag 26 januari 2002 22:46 schreef fdamasta het volgende:
niet overklokt
keurig nette ATH-500
Data kan ook door fouten in het filesysteem om zeep gaan hoor. Inconsistente files. Datablokken waar de verwijzing van verdwenen is. Verwijzingen naar datablokken die niet als gebruikt aangegeven zijn. Dat ligt aan je filesystem niet aan je HDD.Op zaterdag 26 januari 2002 22:50 schreef tvdleur het volgende:
[..]
FAT32...stabiel...Hoe kan een schijfindeling niet stabiel zijn? (okee, je schijf niet op een magneet leggen) Jou NTFS is even "stabiel" als FAT als je je pc hebt overgeclockt hoor... Het voordeel van NTFS tov van FAT is dat het beter te beveiligen is en dat het efficienter is... maar stabiliteit heeft met een schijfindeling zelf geen donder mee te maken.
Eerder overclocking idd, of foute schrijf acties (HD de laatste tijd nog rare geluiden gemaakt?) Kan evengoed met NTFS gebeuren....
NTFS voorziet een veiliger mechanische om die fouten tegen te gaan / op te lossen dan FAT32
Voordat dat gebeurd moet je softwarematig wel heel erg zitten te klooien (wel of niet bewust) . Dus aan de schijfindeling ligt het niet en kan het niet liggen. In dit geval heeft defrag ergens een steekje laten vallen... Laten we daar ff op focussen en die jongen blij maken met zn verloren filesOp zaterdag 26 januari 2002 22:54 schreef Pr3d4t0r het volgende:
[..]
Data kan ook door fouten in het filesysteem om zeep gaan hoor. Inconsistente files. Datablokken waar de verwijzing van verdwenen is. Verwijzingen naar datablokken die niet als gebruikt aangegeven zijn. Dat ligt aan je filesystem niet aan je HDD.
NTFS voorziet een veiliger mechanische om die fouten tegen te gaan / op te lossen dan FAT32
ff vraagje: je hebt gedefragd in 2000, dus niet in 98. zijn in beide besturingssystemen die files die grootte? Of alleen in 98? Dan heb je daar het probleem al, 2000 defrag werkt anders dan de 98. Met andere woorden: 98 herkent niet dat die schijf gedefragged is....
NOT... NTFS kan de fouten beter corrigeren en herstellen. Bij FAT32 bestaat er dus de kans dat alles ineens in de soep draait.Op zaterdag 26 januari 2002 22:50 schreef tvdleur het volgende:
[..]
FAT32...stabiel...Hoe kan een schijfindeling niet stabiel zijn? (okee, je schijf niet op een magneet leggen) Jou NTFS is even "stabiel" als FAT als je je pc hebt overgeclockt hoor... Het voordeel van NTFS tov van FAT is dat het beter te beveiligen is en dat het efficienter is... maar stabiliteit heeft met een schijfindeling zelf geen donder mee te maken.
als je geheugen kapoet is kan ook alles corrupt raken na zoiets...
Mijn plekkie + Sympathisant van 'GoT voor Behoud der Nederlandsche Taal' [GvBdNT]
Das waar, maar in NTFS kon dit ook gebeuren:Op zaterdag 26 januari 2002 23:25 schreef FerryHeibrink het volgende:
[..]
NOT... NTFS kan de fouten beter corrigeren en herstellen. Bij FAT32 bestaat er dus de kans dat alles ineens in de soep draait.
http://support.microsoft.com/support/kb/articles/Q160/3/77.asp
Mijn ervaring is dat defrag heel vaak de oorzaak kan zijn van dit soort onzin, zit de hele technet database door te spitten, maar kan tot dusver geen oplossing vinden...
Ik heb het wel eens eerder gehad. toen had ik eerst in 2000 gedefragd, bij 46% afgebroken, en in 98 verder gegaan tot 87, toen weer in 2000. ik dacht dat het daardoor kwam maar nu heb ik het dus weer......
ik denk dat ik het al weet:
ik gebruik een betaversie 5.00.2128.
meer dan 3 jaar op de HCC dagen gekregen
ik gebruik een betaversie 5.00.2128.
meer dan 3 jaar op de HCC dagen gekregen
Pagina: 1