KaZaA nieuwe terms of use

Pagina: 1
Acties:

• Splash
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-07 07:57
Ik start net KaZaA, moet ik opeens nieuwe terms of use aanvaarden om te kunnen gaan downe! :( Dit is opzich natuurlijk niet zo erg, maar het kan best dat ze er nu (onder druk van o.a. platenmaatschappijen) er iets tussen hebben gezet, bv dat het is toegestaan voor hun om na te gaan wat je download.
Weet iemand hier iets meer van?
(Of heeft iemand die enorme lap tekst helemaal gelezen :P )

• Lampie
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 13-08 10:00
http://www.kazaa.com/en/terms2.htm
Deze bedoel je?
Beetje standaard dingen, niets om je zorgen :+ over te maken.

Verwijderd

Ik ben gewoon akkoord gegaan met die shit, ik heb geeneens de moeite genomen om alles te lezen, ik down wat ik wil en zolang ik geen gezeik krijg ofzo dan vind ik het best

Verwijderd

Op zondag 27 januari 2002 00:21 schreef isdnsux het volgende:
Ik ben gewoon akkoord gegaan met die shit, ik heb geeneens de moeite genomen om alles te lezen, ik down wat ik wil en zolang ik geen gezeik krijg ofzo dan vind ik het best
Mja, staat wat in over Spy-ware maar idd gewoon lekker akkoord gaan.
Maakt ook niet zo veel uit als straks bedrijven jouw persoonsgegevens hebben en wat af weten van jou surfgedrag.

Immers je bent akkoord gegaan met die "shit"

• OProg
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-01-2022

OProg

Molletje

Op zondag 27 januari 2002 00:25 schreef Devil_2000 het volgende:

[..]

Maakt ook niet zo veel uit als straks bedrijven jouw persoonsgegevens hebben en wat af weten van jou surfgedrag.
Bespeur ik enig sarcasme? :P

Verwijderd

Op zondag 27 januari 2002 00:27 schreef OProg het volgende:

[..]

Bespeur ik enig sarcasme? :P
Zou best kunnen :X :)

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

Op zondag 27 januari 2002 00:25 schreef Devil_2000 het volgende:

[..]

Mja, staat wat in over Spy-ware maar idd gewoon lekker akkoord gaan.

Immers je bent akkoord gegaan met die "shit"
Persoonsgegevens ?? Bedoel je hiermee te zeggen dat als jij dit programma installeert je je naam en adres doorgeeft ? Nogal naief om te denken dat anderen dat doen.

Overigens gebruik ik KaZaA niet, zonde van m'n bandbreedte.

The Flat Earth Society has members all around the globe.

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Op zondag 27 januari 2002 00:37 schreef KillBilly het volgende:
Persoonsgegevens ?? Bedoel je hiermee te zeggen dat als jij dit programma installeert je je naam en adres doorgeeft ? Nogal naief om te denken dat anderen dat doen.
[paranoid mode]
Ze kunnen zo je mail programma 'accessen' en daaruit allerlei informatie halen (te beginnen met je e-mail-adres). Als ze je e-mail-adres eenmaal hebben kunnen ze in de adres boeken van iedereen die jij kent (die draaien ook KaZaA, dus dat is geen probleem) kijken of er 1 zo stom is geweest om alle gegevens in te vullen bij jou e-mail(of je hebt zelf een v-card gemaakt, is het gelijk feest). Nadat jij meer dan 500 GB hebt gedownen en als er nog minstens 10 'parels' van op je HD staan sturen ze een 'delegatie' naar jouw huis (want ze hebben toch niets anders te doen).

Wie is hier nou naïef ??
[/paranoid mode]
;)

Maar zonder dollen, het is SPY-ware, dus dat haalt de info uit veel komende dingen op je PC, die eigenlijk niets met het proggie te maken hebben waarmee de SPY-ware op je PC kwam... Anders zou het geen SPY-ware zijn, maar gewoon een irritant proggie. Alles wat je in KaZaA hebt ingevoerd kan naar de server gezonden worden, zonder dat het SPY'en is; als je het invult weet je er toch van ??

Verwijderd

Op zondag 27 januari 2002 00:37 schreef KillBilly het volgende:

[..]

Overigens gebruik ik KaZaA niet, zonde van m'n bandbreedte.
Cookies zegt jou denk ik wel iets ? dan weet jij vast wel wat daar in staat.

Mwja valt met de bandbreedte volgens mij wel mee, als je het programma opstart wanneer jij er behoefte aan hebt dan is het wel te doen.

En gebruik Morpheus, geen Spyware en is gewoon een kloon van KaZaA.
interface vrijwel hetzelfde, alleen zonder de eerder genoemde Spyware.

Artikel over Spyware

• Oblii
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Oblii

Op zondag 27 januari 2002 00:48 schreef Jake het volgende:

[..]

[paranoid mode]
Ze kunnen zo je mail programma 'accessen' en daaruit allerlei informatie halen (te beginnen met je e-mail-adres). Als ze je e-mail-adres eenmaal hebben kunnen ze in de adres boeken van iedereen die jij kent (die draaien ook KaZaA, dus dat is geen probleem) kijken of er 1 zo stom is geweest om alle gegevens in te vullen bij jou e-mail(of je hebt zelf een v-card gemaakt, is het gelijk feest). Nadat jij meer dan 500 GB hebt gedownen en als er nog minstens 10 'parels' van op je HD staan sturen ze een 'delegatie' naar jouw huis (want ze hebben toch niets anders te doen).

Wie is hier nou naïef ??
[/paranoid mode]
;)

Maar zonder dollen, het is SPY-ware, dus dat haalt de info uit veel komende dingen op je PC, die eigenlijk niets met het proggie te maken hebben waarmee de SPY-ware op je PC kwam... Anders zou het geen SPY-ware zijn, maar gewoon een irritant proggie. Alles wat je in KaZaA hebt ingevoerd kan naar de server gezonden worden, zonder dat het SPY'en is; als je het invult weet je er toch van ??
password scanners zijn redelijk makkelijk te maken enzo.... dan heeft kazaa een mooit lijstje ftp's etc etc, ff kijken wat er op staat

als ze het kunnen verkopen dan :p

But I don't care, I'm in a hurry going nowhere

Verwijderd

Ja ik heb nergens mijn adres of email staan (gebruik ook geen outlook)op de computer, dus het ergste wat ze kunnen doen bij mij is wanadoo ofzo contacten en zeggen dat ik illegale dingen van kazaa download (dan stap ik wel naar een andere isp...dat is trouwens iets wat zij niet erg vinden aangezien 99.99% daarop illegaal is) of mijn icq spammen. Op het moment is dat niet heel erg, maar op het moment dat het erger wordt zet ik icq op geen berichten van mensen buiten mijn contact list ontvangen.

en kan mij het boeien als ze elke site weten die ik opzoek; voor hun ben ik toch maar gebruiker 756535859 ofzo.

• 8088
  • Niet online

8088

NaN

In een jaar 500 Gb downloaden zal in ieder geval geen delegatie uitlokken. Prioriteit om te pakken hebben de warez groups die zelf dingen uitbrengen, niet de downloaders die het na een paar gezien/beluisterd hebben weggooien. En mochten ze je wel willen pakken, dan zal dat heus niet afhankelijk zijn van het feit dat je je gegevens naar waarheid hebt ingevoerd. Er zijn manieren te over om daar aan te komen. Overigens gaf ik al aan dat ik KaZaA zelf niet gebruik, dus waarom stel je de vraag 'wie is hier nou naief ?' ;)

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Op zondag 27 januari 2002 00:57 schreef KillBilly het volgende:
Overigens gaf ik al aan dat ik KaZaA zelf niet gebruik, dus waarom stel je de vraag 'wie is hier nou naief ?' ;)
Omdat jij denk dat je off-the-hook/in-the-clear bent, omdat je geen KaZaA gebruikt... ;)

Maar zonder dollen dus: het was niet serieus bedoelt, maar het zou zo kunnen (echt heel makkelijk). Maar daar heeft op dit moment geen enkele instantie de tijd voor, maar misschien over een paar jaar wel (PC's ook weer X keer zo snel...)

• 8088
  • Niet online

8088

NaN

Hmmm volgens mij had ik geen reden opgegeven waarom ik KaZaA niet gebruik. In ieder geval niet om vrij van vervolging te blijven (chello heeft z'n handen vol aan hun eigen tekortkomingen, ik ben inderdaad gebruiker 756535859 ofzo :o) Wat als vastlopers mijn motivatie is ? Bovendien vind ik het zonde van mijn bandbreedte, ik bepaal liever zelf wanneer ik wel en niet upload. En de uploadfunctie uitzetten (lijkt me mogelijk) vind ik een beetje flauw naar andere uploaders toe.

Maar goed, ik raak off topic :)

Verwijderd

Op zondag 27 januari 2002 01:08 schreef KillBilly het volgende:
(chello heeft z'n handen vol aan hun eigen tekortkomingen, ik ben inderdaad gebruiker 756535859 ofzo :o)
leugenaar! ik ben al user "756535859 ofzo". :Y)

• Pacjack
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-08 21:42
Zoals Devil_2000 al zei: je kan beter morpheus gebruiken!

⌘ | deze gebruiker weet waar zijn handdoek is

Pagina: 1