MSI k7t266 pro2 probs

Pagina: 1
Acties:

• Raku
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

Topicstarter
Ik heb vandaag me nieuwe mobo binnen gekregen en ik direct installeren die bende. Maar iig kom ik er nu niet helemaal meer uit. Ik heb dus dat bovenstaande mobo-tje , een GF3 Ti-200 Pure(asus), een AMD athlon XP 1800+ en #com netwerk kaart , een Trust 2000P geluidsset Twister 56 K modem. Maar iig loopt hij nu regelmatig vast als ik hem in bios op 133 Mhz FSB zet. Alles voor de rest op auto. Er staat bij het opstarten ook wel AMD 1800+ XP , maar in Windows XP loopt ie regelmatig vast. Dit snap ik dus niet , want als ik de FSB op 100 zet doet ie het wel. Ik heb al van alles geprobeerd , zo ook de multiplier automatisch instellen , agp apeture size veranderen , cas 2,5 ipv cas 2 etc etc. Maar nu moet ik denk ik bios updaten , maar ik heb op de site van msi de bios update gedownt voor de K7T Pro2 , maar als ik hem wil updaten geeft hij aan dat de update niet overheen komt met het versienummer van het mobo-tje. Dit vind ik al helemaal vreemd. Kan iemand me hiermee helpen /cq de juiste bios update vinden?

Raku

• Raku

Raku

Mental Aid

Topicstarter
Thnx , nou maar hopen dat het werkt :P

Raku

• B.A. Baracus
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

B.A. Baracus

Fool!

Welke versie heb je nu dan? En heb je op je cpu gekeken wat er precies op staat? En je vcore gecheckt?

• raw meat
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

raw meat

8 bit rules..For me to POOP on

In je BIOS ff Bios update van enabled naar disabled zetten.

Oh ja joh!!!

Verwijderd

De K7T-Pro2 is een compleet ander bord met de VIA KT133 chipset voor 200 MHz CPU's.
Je moet de BIOS hebben voor de MSI MS-6380.

• Raku

Raku

Mental Aid

Topicstarter
Ik heb dus Bios geupdated , maar dat hielp das niets. Ik heb Voltages , multipliers e.d. allemaal op auto staan. Iemand anders nog suggesties?

Raku

Verwijderd

Ik heb hetzelfde gehad..
Bleek uiteindelijk dat ik de koeler verkeerd om had gemonteerd, waardoor de koelpasta(of liever gezegd het soort stickertje) maar half over de chip zat(de Athlon is heel hittegevoelig dus), omgedraaid en hij loopt nu als een zonnetje.

• Raku

Raku

Mental Aid

Topicstarter
Op zondag 27 januari 2002 00:37 schreef Andric het volgende:
Ik heb hetzelfde gehad..
Bleek uiteindelijk dat ik de koeler verkeerd om had gemonteerd, waardoor de koelpasta(of liever gezegd het soort stickertje) maar half over de chip zat(de Athlon is heel hittegevoelig dus), omgedraaid en hij loopt nu als een zonnetje.
Ja Maar het rare is dat ie vastloopt bij 45 graden. En dat ie alleen vastloopt als ie iets moet installleren of een spel laad. Heel apart iig.

Raku

• Scapa Flow
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Volgens mij zit er boven de optie FSB bus 100/113 een optie om de clock spread (oid) aan te passen. Probeer daar eens mee te spelen, misschien dat het helpt.

Vorige week had ik ook een pc gebouwd met MSI K7T266 Pro2 en een AMD Athlon XP 1800+. Eerste keer herkende het BIOS de processor niet goed. Daarna heb ik de processor e.d. eruit gehaald en schoongeblazen. Nu draait het systeem als een zonnetje :).

Verwijderd

De mijne liep vast bij 42 graden, en hij loopt nu goed bij 40 graden. Hij zal het bij mij wel niet zo lekker hebben gevonden dat de ene helft wel goed koelde en de andere helft niet.
Mag ik vragen wat voor koeler je hebt?

• Raku

Raku

Mental Aid

Topicstarter
het is iig niet zo'n bekend coolertje , kweet het merk nieens , maar er zat zo'n strip op die je moest verwijderen , dus je hoefde geen koelpasta te gebruiken. Hoe kan het dat ie de ene helft wel koelde en de andere helft niet?????

Raku

• Raku

Raku

Mental Aid

Topicstarter
Ik heb ff vlug gekeken , en het is een spire cooler (4500 rpm) Maar ik kon de koeler er nieens afkrijgen: Hij zit vast met zo'n metalen "hengsel" en er staat wel op hoe je hem erop moet krijgen maar niet hoe je hem eraf moet krijgen en ik wil me mobo/proc niet beschadigen natuurlijk

Raku

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:23
Brak geheugen?

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Bij ons op het werk hebben we een aantal systemen op die allemaal op de 1600+ draaien op dit moederbord. Deze systemen hadden allemaal het probleem dat ze regelmatig vastliepen, spontaan opnieuw opstarten en fatale fouten hadden. Na het wijzigen van de volgende instellingen werkte het wel:

Advanced Chipset Features (Bios uiteraard) ->

Configure SDRAM Timing by: SPD
SDRAM Frequency: SPD
SDRAM 1T Command: Disabled
Fast Command: Disabled

't Is natuurlijk 't proberen waard.

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:23
Daar staan ze toch standaard op?

Verwijderd

:'( :'( :'( en ik heb dit mobo vrijdag besteld, niet veel positiefs gelezen *zucht* ik hoop maar dat mijnes ni sow gaar is !

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Op zondag 27 januari 2002 11:30 schreef dominator het volgende:
Daar staan ze toch standaard op?
Kan wel, maar bij ons dus niet.
Pagina: 1