Welke HUB (of SWITCH?) voor ADSL

Pagina: 1
Acties:

• Pacjack
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-08 21:42
Binnenkort krijg ik ADSL :9~ Basic van MXStream (HCCnet), hoera! :P (ethernet gedoe en modem, allemaal voor analoge lijn) Ik wil de modem gaan tweaken, dat gaat allemaal wel lukken (hoop ik). Ik wil dus een HUB of een SWITCH meteen op die modem gaan aansluiten om een netwerkje te maken, en met die PCs te kunnen ADSLen. Nou weet ik al helemaal niet hoe ik dat allemaal zou moeten doen, met zo'n HUB of switch... Ik heb nu een simpel netwerkje met een crosscable tussen (hoe kan het ook) 2 computers, deze (AMD Athlon 1 Ghz, Windows XP) en een oudere (Pentium 133, Windows 98). Maar dat gaat dan weg en word vervangen door dat HUB-idee.
Nou weet ik niet eens zo goed wat het verschil tussen een HUB en een SWITCH is... Dus dat eerst maar eens: (1) kan iemand me dat een beetje duidelijk uitleggen? Of heb ik helemaal geen SWITCH nodig, maar een HUB?
(2) Dan zal ik er eentje moeten gaan kopen: welke is geschikt voor mijn situatie (ik wil dus die HUB of SWITCH meteen op die modem aansluiten, dan hang ik daar die 2 computers aan en later nog een laptop)
(3) Als ik hem dan moet gaan kopen, dan zou ik waarschijnlijk een 4 poorts moeten nemen, en dan ook weer dual speed ofzo? Ik las namelijk dat je hele netwerk op 10 mb/sec gaat werken door die modem ofzo? Maar met dat dual speed werkt de rest gewoon op 100? Dat weet ik dus ook niet helemaal, advies? En welk merk zou ik dan moeten nemen? Als je kijkt naar die dingen (dual speed, 10/100, 4 poorten -5?- enzo) welke zou dan voor mij goed zijn? (merk + naam) Ik weet namelijk helemaal nix van al die HUBs en SWITCHes die je overal in folders ziet, welke?

Ik hoop dat iemand mij een beetje op weg kan helpen met mijn vragen over dat (komende) netwerk en met die HUB enzo? Ik ben namelijk nogal :?

⌘ | deze gebruiker weet waar zijn handdoek is

Verwijderd

hub / switch staat in de FAQ

• Pacjack
Op zaterdag 26 januari 2002 22:33 schreef cybermatrix het volgende:
hub / switch staat in de FAQ
Oh ja, natuurlijk! Ik zal ff kijken.

Verwijderd

ik zou wel een switch nemen want dan kan je netwerk op 100mbit werken, anders staat je hele netwerk op 10mbit, tot eergister had ik t ook via hub en dus alles op 10mbit (komt door adsl modem) maar dan gaat file transfer in netwerk egt nie snel :)
prijs maakt amper uit tegenwoordig dus gwoon switch nemen
ik sinds eergister dus een simpele miniswitch gekocht bij 1to0.nl voor 52,46 euro incl verzendkosten :)
dit is een 4 poorts switch + 1 uplink, daarin doe je dus je adsl modem en op de rest van je poorten je pc's en dan werkt je netwerk lekker op 100mbit
werkt perfect :)

• Pacjack
Op zaterdag 26 januari 2002 22:54 schreef effex het volgende:
ik zou wel een switch nemen want dan kan je netwerk op 100mbit werken, anders staat je hele netwerk op 10mbit, tot eergister had ik t ook via hub en dus alles op 10mbit (komt door adsl modem) maar dan gaat file transfer in netwerk egt nie snel :)
prijs maakt amper uit tegenwoordig dus gwoon switch nemen
ik sinds eergister dus een simpele miniswitch gekocht bij 1to0.nl voor 52,46 euro incl verzendkosten :)
dit is een 4 poorts switch + 1 uplink, daarin doe je dus je adsl modem en op de rest van je poorten je pc's en dan werkt je netwerk lekker op 100mbit
werkt perfect :)
Bedankt zeg! Nu word het duidelijker!
Ik neem dus een switch, want ik wil nog wel een snel netwerkje houden! :)
Kan je nog ff de precieze naam en merk geven van die switch? Dan ga ik hem waarschijnlijk ook wel bestellen. Naja ik wacht eerst nog wel tot het doe-het-met-jezelf pakket komt, ik heb het een weekje geleden bestelt namelijk. :P

edit: spelling...

Verwijderd

iets van n-way miniswitch ofzo
op 1to0.nl is dat de enige 4 poorts switch voor 44 euro ofzo dus niet te missen :)

Verwijderd

Heb die switching hub besteld (let wel: geen echte switch). Laat binnen een paar dagen wel weten of ie het bij mij ook doet.

• The.EMP3ROR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06-2023

The.EMP3ROR

<3 MUSE

Router!?

56 => 512 => 768 => 1024 => 2048 => 2240 => 3072 => 6144 und so weiter

• Stefano
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-08 19:52

Stefano

Ondertitel Not Found

Modem afbestellen bij KPN (200 euro?) en deze nemen: http://www.lapwing.nl/producten/adsl_routerwithbuiltinadslmodem.htm

Ben je in één keer klaar, kost je 45 euro extra tov KPN modem.

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:22

Predator

Suffers from split brain

Op vrijdag 08 maart 2002 11:55 schreef drYddi het volgende:
Router!?
Hij is van plan zijn modem te tweaken. Dan heeft ie al een router.

Als het alleen voor i-net te delen is een hub goed genoeg.
Maar een switch kost niet veel meer.

Kijk eens in de pricewatch. Er staat een 5 poorts safeway switch voor € 40.

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• QSYS
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-04 01:13
sorry verkeerd gelezen

Verwijderd

Ik heb die switching hub van ca. 45 euro gekocht, werkt perfect. Volgens mij switcht ie tussen de uplink en de rest. (anders zou het een switch zijn en geen switching hub) in ieder geval kan ik intern 100Mb draaien en naar buiten toe adsl a 10 Mb
Pagina: 1