[LAN] Multiplayer spellen kan niet?

Pagina: 1
Acties:

• Maximize
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
we hebben er hier nu een extra laptop met windows XP er op staan, ik draai zelf ME.
we hebben de pc aan elkaar verbonden via een hub, en we kunnen bijvoorbeeld wel files naar elkaar sturen, browsen op elkaars hds etc, maar met spellen; UT en quake 3, kunnen we elkaars servers niet vinden. bij UT bijvoorbeeld 'find LAN games'. open location met elkaar IP werkt ook niet.
volgens mij zijn de instellingen van de netwerkkaarten wel goed, en we hebben geen van beide een firewall oid.
iemand enig idee wat we fout doen?

• Dreamer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:28

Dreamer

Foutje

installeer protocol ipx eens

specs | specs server
je beste vriend is niet de vriend waar je het meeste over praat,
maar de vriend waar je het meeste aan denkt

• Bart B
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-04 17:55
Het installeren van IPX is niet nodig, omdat geen van de twee spelletjes dit protocol gebruikt.

TCP/IP instellingen goed :? wel een vaag probleem. Subnet Mask :? :?

• Arjenn
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-05 14:24
Op zondag 27 januari 2002 15:32 schreef Bart B het volgende:
Het installeren van IPX is niet nodig, omdat geen van de twee spelletjes dit protocol gebruikt.

TCP/IP instellingen goed :? wel een vaag probleem. Subnet Mask :? :?
En toch, om de een of andere reden wil het dan soms wel werken, heb ik ook vaak genoeg gehad, maar kwaad kan het toch niet....

Verwijderd

Je moet IPX installeren maar de IPX van windows XP is anders dan die van winME of 98 omdat Microsoft van novell af wil, maar het is op te lossen door als je b.v. Red alert wilt spelen even naar je netwerk settings gaan, daar zul je zien dat je zogenaamt 2 of 3 netwerk kaarten in je pc hebt selecteer er een en probeer hem uit.