Toon posts:

harde schijf ineens niet meer gezien

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
mijn maxtor hard disk word ineens niet meer herkend en begint onwijs veel herrie te maken. Het begon toen mijn pc een nacht lang aanstond en vastliep. eeb BSOD. ik resetten en booten. Mijn harddisk werd niet gevonden. Ook niet door mijn BIOS. Na een paar keer rebooten zag mijn BIOS hem wel, maar booten wilde hij niet. Hij krijgt ook geen stationsletter toegewezen. Ook begon hij herrie te maken. een soort tikkend geluid wat om de paar minuten terugkomt.

iemand suggesties of is die schijf gewoon verrot?? Aan de bekabeling ligt het niet, want die heb ik voor de zekerheid al gecontroleerd. Door alleen dze schijf te gebruiken en alle anderen ide apparaten los te koppelen ben ik ook niets verder gekomen.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik zou zeggen probeer te fdisken formatten of debuggen en kijken hoever je komt. Maar ik geef dit wrak niet veel kans meer.
(mocht deze uit de garantie zijn en je wilt een nieuwe kopen, zou ik je een Maxtor afraden)

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:11

Predator

Suffers from split brain

suggestie -> naar maxtor site en serie nummer intypen en garantie checken...
Als je nog garantie hebt nieuwe schijf. If not ook nieuwe schijf maar betalen :)

Als je geen garantie meer hebt kan je nog wel paar dingen gaan proberen. Maar als je wel garantie hebt gewoon terug ermee. Zelf als ie het plots weer doet.

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• Toet3r
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Toet3r

¿?

ik zou als ik jouw was gewoon een nieuwe hd kopen, en ik zou idd geen maxtor kopen maar bijv een seagate of een ibm
succes er mee

Pi-Hole: open-source netwerk advertentie blocker

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 14kWh

Op zaterdag 26 januari 2002 22:42 schreef Maartren182 het volgende:
ik zou als ik jouw was gewoon een nieuwe hd kopen, en ik zou idd geen maxtor kopen maar bijv een seagate of een ibm
succes er mee
Onzin, jij beweert dus dat maxtor onbetrouwbaar is :?

Ik draai ze in raid0 en heb er geen enkel probleem mee :P

• Predator
  • Laatst online: 21:11

Predator

Suffers from split brain

Op zaterdag 26 januari 2002 22:47 schreef FerryHeibrink het volgende:

[..]

Onzin, jij beweert dus dat maxtor onbetrouwbaar is :?

Ik draai ze in raid0 en heb er geen enkel probleem mee :P
Der zijn mensen met 75GXP IBM's in raid-0 die ook nog werken hoor :P

Het is een beetje wat er zelf van vind. IBM heeft beetje rotte reeksen gehad en ik zou er geen meer kopen voorlopig maar hun probleem lijkt opgelost. Toch zou ik er voorlopig dus geen kopen. Maxtor begint ook iets meer defecten te vertonen ( kan ook zijn doordat veel mensen een maxtor hebben ;) ). Het is wat je zelf wilt.
Terw_dan zal slechte ervaringen hebben met maxtor en jij dus niet...

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Op zondag 27 januari 2002 09:06 schreef Pr3d4t0r het volgende:

Terw_dan zal slechte ervaringen hebben met maxtor en jij dus niet...
Goh, je meent het

• QuestGamer
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-04 22:16

QuestGamer

Questje

Op zondag 27 januari 2002 09:06 schreef Pr3d4t0r het volgende:

[..]
Der zijn mensen met 75GXP IBM's in raid-0 die ook nog werken hoor :P
Hehe, de kans dat 1 IBM's het een week uithoudt is 20%.
Dus dat 2 IBM's het een week uithouden is dus 0,20*0,20= 4%
*D

*oeps ik heb zelf ook een IBM* |:(

Ik stream Poker, Retro Games & Good Vibes op Twitch.tv/Questje :-)

Verwijderd

draait hiero ook goed hoor die ibm drive gaat wel trager als tie nog maar 1gig vrije ruimte heeft dus ff opschonen van wat divx-jes >:)

Verwijderd

/me heeft een IBM en een Maxtor alleen de maxtor is un x overleden dat kwam door een paar x te veeel formatten. Nieuwe maxtor werkt trouwens perfecto

• XTerm
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-06-2025
Op zondag 27 januari 2002 20:27 schreef Tuxus het volgende:
* XTerm heeft een IBM en een Maxtor alleen de maxtor is un x overleden dat kwam door een paar x te veeel formatten. Nieuwe maxtor werkt trouwens perfecto
Als ik me niet vergis heeft format niets, maar dan ook niets met de levensduur van de schijf te maken.
Tenminste als je op de intelligente manier format (mkfs.xxxx /dev/hdxn || format X: /q)...
Pagina: 1