Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

harde schijf ondersteboven?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Kan het kwaad als ik mijn schijf andersom hang?
Zwaartekracht ofzo????

• C@SP
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-11 16:50

C@SP

Biertje ??

Volgens mij maakt dat nix uit.

"If you can't convince people with arguments, dazzle them with bullshit"

• Jox444
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:12

Jox444

Honestly....

Op zaterdag 26 januari 2002 21:14 schreef IT het volgende:
Kan het kwaad als ik mijn schijf andersom hang?
Zwaartekracht ofzo????
Nope (heb ook nog nooit een labeltje gezien met THIS SIDE UP :P)

Het is FRIET!

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10:57

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Ophoping van stof op printplaatje, zou een probleem kunnen zijn. Mare waarom :?

Verwijderd

Heb hier ooit gelezen : wissel een oude schijf niet van positie (op z'n kop of op z'n zij) omdat de lagers toch inslijten, niet veel maar soms genoeg.
Bij een nieuwe schijf geen probleem voor zover ik weet.

• Bobbert
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Bobbert

Miss Caprice Bourret

Het moet niet uitmaken, kheb hiero ook een compaq staan en die kun je gewoon omdraaien (tower of desktop van maken) dus :)

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
hoewel in het niet gauw zeg: typisch gevalletje UTFS.
[search=\"op zijn kop\"]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Heb meerdere schijven ondersteboven draaien, geen enkel probleem (zijn dan ook wel Seagates, met mijn Maxtor ga ik het zeker niet proberen)

Verwijderd

Ondersteboven heb ik ze nog nooit gehad, maar in desktop kastjes zie je ook vaak dat ze op hun zij staan... lijkt me op zich geen probleem, al moet ik wel toegeven dat een oude harddeschijf het toch heeft begeven toen ik hem er op zijn zij inzette, natuurlijk niet meteen, maar naar verloop van tijd begon hij rot geluiden te maken, weet niet zeker of het aan zijn positie lag, maar hij is wel stuk dus...

Waarom wil je hem eigenlijk ondersteboven hangen? Kom je dan beter uit met je kabels of zo? :?

Verwijderd

nee

• gcb
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08-2023

gcb

Ik hang mijn schijven altijd gewoon hoe het uitkomt. In mijn server hangt de ene schijf op z'n kop, de andere gewoon. Werken allebei prima 24/7... :)

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Het kan wel maar dan moet je em daarna niet meer rechtop of op de kant gebruiken. De zwaartekracht heeft een heel klein effect op het spoor waar ie op schrijft. PS. dit is alleen bij 90 graden kantelen, niet bij op de kop.

Als je wilt kantelen kun je het beste even opnieuw formatteren. op de kop is weer geen probleem

PS. dit is waar, ik heb het in de praktijk gezien, vooral met de oudere pc's zie je het ook veel. Dus de nieuwe heeft het ook effect op. Gezien bij Compaq's die je als desktop en als tower neer kunt zetten.
Pagina: 1