Toon posts:

TV-kaart en systeemeisen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ej!

Ik wil een aparte TV-PC samenstellen. Er zwerft hier ergens een oud IBM pc-tje rond met een P75 processor, 64 MB intern en een onboard 1 MB S3 Trio PCI videochip. Ook heb ik een Miro Studio PCTV liggen.

Alleen staat er op de doos dat er tenminste een Pentium 200 MMX vereist is en een Direct3D compatible videokaart.

Naar mijn idee kan de TV-kaart zelf al het werk doen en is er helemaal niet zo'n krachtig systeem voor nodig!

Is dit echt zo of zijn er tweakers die een PC-TV systeem draaien op een veel mindere PC als die P200 mmx :?

Verwijderd

als er op de doos staat dat je minimaal een 200 MHz processor nodig hebt, dan is dat ook zo, waarom ztten ze het er anders op?

is waarschijnlijk om de meegeleverde zachte goederen te kunnen draaien

• RainbowSix
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-09-2025
Kijk een op de website van de fabriekant wat de minimale eisen zijn, wat voor kaart is het precies?

//edit//

te laat :z

//edit//

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 26 januari 2002 20:49 schreef carnman het volgende:
als er op de doos staat dat je minimaal een 200 MHz processor nodig hebt, dan is dat ook zo, waarom ztten ze het er anders op?

is waarschijnlijk op de meegeleverde sofware te kunnen draaien
ik dacht dat ik op GoT weleens iets gelezen had over tweakers met ouwe 486DX-100 systemen als stand alone PC-tv's :P

Daarom wou ik het eerst ff vragen voordat ik weer een des-illusie rijker ben ;)

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:02
Op zaterdag 26 januari 2002 20:50 schreef robgee het volgende:

[..]

ik dacht dat ik op GoT weleens iets gelezen had over tweakers met ouwe 486DX-100 systemen als stand alone PC-tv's :P

Daarom wou ik het eerst ff vragen voordat ik weer een des-illusie rijker ben ;)
Meeste 486'ers hebben geen pci sloten ;). Maar goed. Ik denk zelf voor al voor video gedoe ZUIPT veel bandbreedte dat een krachtige processor geeist is. Aangezien MPEG 1/2 wel gedecodeerd moet worden en verstuurd! :(.

Verwijderd

Topicstarter
het is geen MPEG, maar gewoon een TV-tunertje.
Op de website staan trouwens andere specificaties:

een P90 met een 2 MB DirectDraw videokaart!

Dat klinkt dus beter! Ik gaat het morgen es prober'n :P

• igg
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-10-2025

igg

waar een wil is ben ik weg

Om puur tv te kijken is die pentium wel voldoende, alleen als je ook wat wil opnemen op je hdd heb je iets meer power nodig.

NUON: sponsored by igg (xp2600+, xp1600+, dual duron1000, dual pI, pII, 3x celeron)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

ge zult in ieder geval een MMX processor moeten hebben, anders gaat het zeker niet werken.

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Dit topic is verplaatst van [forum=6] naar [forum=9] :).
Pagina: 1