Toon posts:

geheugen past niet in 't slot..

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb van iemand 3 168 pinns geheugen gehad, namelijk dit type :
M372F160(8)0CJ(T)0-C EDO Mode
16M x 72 DRAM DIMM with ECC Using 16Mx4, 4K & 8K Refresh, 3.3V

http://samsungelectronics.com/semiconductors/DRAM/EDO_Fastpage_Module/Buffered_DIMM/M372F1680CT0

ik d8 dus ohw lekker 348 mb derin proppen, maar ik zie nu dat het niet in me slots van me mobo past, de "in keping" aan de kant van pin 1 zit verder ( zo'n 2 mm) naar pin 1 toe dan bij mijn andere DIMM's, dus ik snap er helemaal geen ruk meer van, is dit normaal??? heb ik dus geen gewone dimms, of blijk ik nu ook een n00b te zijn??

• EmilneM
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-09-2023
uuuhmmmmm.........omdraaien? :P

als dat niet lukt: DREMEL >:)

• Sundead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-04-2024
Je hebt zoiets als edo dimmŽs,
en je hebt "gewone" dimms, dezen verschillen dus enkele milimeters van mekaar, 164 pins geheugen als ik me niet vergis, en 168 pins geheugen,

deze edo dimmŽs zijn maar even op de markt geweest, dus vandaar dat ze er bijna niet meer zijn, edo dimms zijn heel slecht te verkrijgen....

ik kan er zelf ook nog wel een paar van gebruiken...

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:00
er staat toch EDO op!?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• tricktrac
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11-06 06:36

tricktrac

PPro smp

Je hebt daar een oude edo module met ECC te pakken. Waarschijnlijk afkomstig uit een server of zwaar werkstation. Je schrijft er niet bij wat voor mobo je hebt, maar ik gok dat dat van jou alleen met sdram overweg kan, danwel dat deze module buffered is, en jou mobo alleen unbuffered ondersteund. Die nikjes zijn juist om te voorkoment dat je een verkeerde module plaatst. Helaas dus, het gaat niet werken.

Volgens mij begrijp ik je vraag niet, of begrijp jij niet wat je vraagt.

Verwijderd

Topicstarter
ok..dat ze uit een server kwamen wist ik al, maar ja jammer dat ik er niets mee kan doen
nu word het me ook duidelijk waarom ze die zomaar aan me weggaven , die persoon heeft namelijk hetzelfde mobo als ik (MSI 694D pro) en die lust ze niet.
nou dan gaan we ze maar eens in de verkoop gooien

• tricktrac

tricktrac

PPro smp

Als je er bij verkoop bij zet welke server (merk/type)het komt, kunnen de meesten mensen voor wie het bruikbaar is makkelijk bapalen of het gaat passen ;-)

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 26 januari 2002 20:56 schreef TrickTrac het volgende:
Als je er bij verkoop bij zet welke server (merk/type)het komt, kunnen de meesten mensen voor wie het bruikbaar is makkelijk bapalen of het gaat passen ;-)
nou dat weet ik dus niet helaas, alleen dat het uit een server komt maar aangezien daar alles compaq stond wat de klok sloeg ga ik daar maar vanuit

• tricktrac

tricktrac

PPro smp

Dan is het 90% zeker buffered edo. Vertel met het compaq nummer en ik vertel je alles over die module 8-) (als het er op staat)

Verwijderd

Topicstarter
ohw..die KompaK stikkers zijn der helaas afgehaald..en het type bak waar ze uitkomen is helaas onbekend hier.

dat word zeker en vast de kliko voor die dingen dan

• tricktrac

tricktrac

PPro smp

Neu, die zijn nog best te verkopen. gewoon zeggen dat ze uit compaq server komen, en die nummers die je had er bij zetten. d'r is altijd wel iemand die bied.

Verwijderd

Topicstarter
hmmm das geeneens zo'n slecht idee.. ik zal dat es proberen :)

thx anyway :)

Verwijderd

Jongens, wakker blijven!
Eerst zeggen dat het vreemd is dat het niet past en dan aankomen met CompaQ. Dat is meten met 2 maten. Ooit geprobeerd SDRam in een CompaQ te proppen? Gegarandeerd problemen!

CompaQ is een systeem op zich; dit om geen andere dan CompaQ-producten in hun PC's te krijgen. CompaQ-policy!

On the other hand: jij zegt 3x128MB CompaQ memory.
Ga maar eens kijken, maar ik verwacht dat die dingen minstens €40,- zo niet €50,- per stuk waard zijn. 2e hands, wel te verstaan. En waarschijnlijk passen ze in elke Proliant server!

Verwijderd

Ik heb dit ook wel is gehad met compaq geheugen..

Ik had geheugen voor een Deskpro besteld en kreeg het voor een Proliant ofzow..

Dat doen ze nou nooit met het leveren van een systeem... >:)

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Op zaterdag 26 januari 2002 21:53 schreef venice het volgende:
Jongens, wakker blijven!
Eerst zeggen dat het vreemd is dat het niet past en dan aankomen met CompaQ. Dat is meten met 2 maten. Ooit geprobeerd SDRam in een CompaQ te proppen? Gegarandeerd problemen!

CompaQ is een systeem op zich; dit om geen andere dan CompaQ-producten in hun PC's te krijgen. CompaQ-policy!

On the other hand: jij zegt 3x128MB CompaQ memory.
Ga maar eens kijken, maar ik verwacht dat die dingen minstens €40,- zo niet €50,- per stuk waard zijn. 2e hands, wel te verstaan. En waarschijnlijk passen ze in elke Proliant server!
Compaq gebruikt gewoon standaard PC spul, in een Compaq kan je normaal SDRAM stoppen, zolang er maar SDRAM banken in zitten.
Dit zijn geen specifieke Compaq DIMMs, maar gewoon ECC EDO DIMMs die door Compaq zijn gebruikt in een server. Kan je gebruiken in elke andere PC die die dingen slikt (Pentium Pro was dat toch?, of waren dat 5V EDO DIMMs :? )

• kippetje01
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-09-2025
Op zaterdag 26 januari 2002 21:53 schreef venice het volgende:
Jongens, wakker blijven!
hmm vreemd ik heb 128 mb sdramm pc133 in mijn compaq 166 mhz gezet en hij heeft toch echt een uptime van 13 dagen nu

• anthonov
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-10-2023
Overigens... Denk nou niet dat je genaaid bent met dit soort geheugen...

Edo dimms met ecc zijn goud waard. Als je die nieuw moet kopen ben je echt een fortuin kwijt dus als je van plan bent ze nog ergens te koop aan te bieden, zet dan vooral niet te laag in! Ze zijn vooral gewild voor Pentium Pro systemen.

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-08 01:10

Rick2001

9950X delidded en direct die

Dit geheugen is van een COMPAQ server. Die kun je niet vergelijken met COMPAQ deskpro's of workstation waar inderdaad meestal wel gewone memory modules ingaan.
De servers gebruiken inderdaad ECC BUFFERED en dan soms nog EDO 50 of 60ns DIMMS.

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB

Verwijderd

Topicstarter
als ik dit zo lees ben ik meteen een stuk minder depri :)
ik verkoop die krengen wel en haal dan "gewoon" geheugen

• tvdleur
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-12-2024

tvdleur

ehh...okay?

Kan ook EDO zijn van een IBM :) Heb hier ook nog 2 64 mb modules liggen (durf de straatwaarde niet onder ogen te zien :9~ )

Foutje bedankt zullen we maar zeggen? :D

Verwijderd

Dit soort geheugen is in specifieke werkstations / servers gebruikt zoals de IBM PL300 (P200 MMX), en veel Dual PPro systemen gebruiken dit geheugen.. probeer het te verkopen en haal er gewoon voor weer..

Trouwens.. dit geheugen is veel geld waard.. zij het niet het dubbele van gewoon pc-133.. dus als je een slachtoffer kan vinden :)

Verwijderd

Topicstarter
Ok dan:)

iemand "vreemd" server geheugen kope? ;)

tegen elk aannemelijk bod :9

• Bluppy2
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-07 08:42

Bluppy2

Hip!

met een hamer past alles :P

><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º>

Pagina: 1