Toon posts:

[digicam algemeen] Hoe lens onderhouden ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kan je het beste je lens onderhouden ? Stel, je neemt wat pics buiten en het regent. De lens wordt nat. Hoe kan je de lens het beste schoon en droog krijgen ?
Een ordinaire theedoek schijnt killing te zijn, vandaar dat ik het hier maar even vraag ;)

• Firecow
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-01-2023

Firecow

worldofnature.nl

bij de tankstation of weet ik veel waar kan je van die speciale schoonmaak doekjes halen met alchol erop
je haalt het 1 keer erover en je ziet het vuil verdwijnen :)
of gewoon brilledoekjes

maar geen!! wolletruien of schuursponsjes :P :P :P

Canon EOS 80D En wat glaswerk

• RekZ
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Op zaterdag 26 januari 2002 21:17 schreef Firecow het volgende:
maar geen!! wolletruien of schuursponsjes :P :P :P
schuursponsjes lijke mij ook niet zo handig :)
me pa probeerde namelijk ooit is vogelstront van de auto af te halen met een schuursponsje |:( :)

Verwijderd

Op zaterdag 26 januari 2002 21:48 schreef RekZ het volgende:

[..]

schuursponsjes lijke mij ook niet zo handig :)
me pa probeerde namelijk ooit is vogelstront van de auto af te halen met een schuursponsje |:( :)
Nah, zo stom is dat niet. Staalborstel is pas stom :)

Maar met alcohol kan je je lens wel schoonmaken. Ik heb zelf een opschroeflens, als daar een kras inkomt gooi ik hem weg en heb ik voor €7,5 een nieuwe :)

• Tele
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Microvezeldoekjes ( uw lokale opticien ) voor de tussendoorvlekken :P brilleschoonmaakdoekjes ( aldi! ) voor de grote beurt :+

• vanDaal
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06:09

vanDaal

-ismeereentje

Deze gebruik ik (bij de gewone fotoboer gekocht)

Afbeeldingslocatie: http://www.3dstyle.nl/zooi/foto/Overig/Closeups/109-0987_IMG.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.3dstyle.nl/zooi/foto/Overig/Closeups/109-0990_IMG.jpg

Verwijderd

Ik heb er een voorzet lens voor gezet.
Helaas gaat dat niet met alle modellen.
Als het wel kan moet je het zeker doen, voor 20 euro heb je je lens perfect beschermd.

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:08

BaRF

bijna kerst

idd, gewoon een UV lensje ervoor, die zijn niet zo duur, en het scheelt nogal als je DAAR een krasje in krijgt, of in je echte lens... En ze hebben van dat spul dat je op de lens moet smeren met een bijgeleverd kwastje, even laten zitten, en dan kun je het in 1 keer als een velletje er af halen, al het vuil gaat dan mee! Kweet zo niet hoe het heet :(

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Verwijderd

Idd, een UV filter is een goede oplossing voor niet al te veel geld...

Verwijderd

Op zondag 27 januari 2002 00:20 schreef P@ het volgende:
Ik heb er een voorzet lens voor gezet.
Helaas gaat dat niet met alle modellen.
Als het wel kan moet je het zeker doen, voor 20 euro heb je je lens perfect beschermd.
Ik was 20 gulden kwijt :)

Ben je dus afgezet :P

Verwijderd

Op zondag 27 januari 2002 14:40 schreef Sinterklaas 82 tm het volgende:

[..]

Ik was 20 gulden kwijt :)

Ben je dus afgezet :P
Je hebt ze al voor 6 of 7 euro als je wilt, maar ik heb voor iets meer kwaliteit gekozen en was dus iets meer kwijt.
Dat is iets heel anders dan afgezet zijn.

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

kheb voor 10 piek Hama microvezeldoekje gekocht. Werkt heel goed. Ook zeer geschikt voor beeldschermen.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Pagina: 1