soltek met 100mb netwerk werkt niet .. HELP

Pagina: 1
Acties:

• Harm_Genius
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-10-2025
Ik heb sinds een 10tal dagen een Soltek 75DRV2. Nu heb ik thuis ook een netwerk, met hub.
Op de Soltek heb ik daarom gewoon een Realtek netwerkkaart geprikt. Nu alles netjes geinstalleerd.... nou netwerk pingen, forget it !
Ik heb van alles geprobeerd. Uiteindelijk was het duidelijk dat het aan de nieuwe pc ligt. Ik heb de netwerkkaart daarom vandaag vervangen voor een 3com tx netwerkkaart...NOPPES !!! Wederom geen verbinding. Althans... soms heb ik verbinding met netwerk, probeer ik dan te internetten, dan ligt alles weer netjes op zijn gat.
Ik kan dan niets meer. Opnieuw opstarten helpt dan ook niet. Het lijkt of het mobo op een of andere manier niet met een 100mb netwerk kaart kan communiceren. Gebruik ik namelijk een oude Winbond 10mb netwerkkaart, dan kan ik gewoon alles doen. VReemD

Vraag is nu of dit aan het mobo kan liggen, of dit bekend is, waarom 10mb het wel doet.

Ik word helemaal GEK nu ... ben al 6 dagen zo bezig !

DAAROM >>> HHHHEEELLLPPP !!

Specs : Soltek 75DRV2 , 512 (266) mb, 1800+ XP Athlon, SB Audigy, 350 Watt Dalton voeding, Asus v7700

assumption is the mother of all fuck ups

• venomous
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-06 22:25
ik heb bijna de zelfde specs alleen geen sb audigy maar het mobo heeft bij mij geen problemen met de 3com tx kaart op 100mbit wel had ik wat problemen met de router software maar dat was snel opgelost

Specs

Verwijderd

TJA mijn standaard advies: Heb je die problemen ook als je pctje helemaal kaal is (geen geluidskaart bewerkingskaarten, maar puur mobo proc geheugen en video)??????

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Anders kun je ook ff je kaarten herdelen in PCI sloten, zodanig dat ze niet aan dezelfde IRQ gaan zitten. Geluidskaarten in het bijzonder hebben daar de schijt aan, wat ook voor de meeste netwerkkaarten geldt.

Een beetje fatsoenlijk mobofabrikant vermeldt wel in de mobohandleiding welke slots aan welke IRQ zijn verbonden.

Verwijderd

geluidskaaten en netwerkkaarten hebben wel vaker irq conflicten. De volgorden vanm instaleren in windows kan ook nog wel eens een oplossing bieden(heb ik gehoord??)